nuffnang advert

Monday, November 21, 2011

ombak setinggi 29.5 kaki di China...

selamat petang semua....
gambar2 ni semua adalah ombak di Sungai Qiantang, China...

 dilaporkan ketinggian ombak ini setinggi 29.5 kaki...giler tinggi tu...

 ish.....nauzubillah...


bagaimanapun, tiada kematian dilaporkan...


sumber: mediamalaya

71 comments:

wak gelas said...

wak ingatkan tsunami tadikk.. eeeeeee wak dah datang nih nak komen kkomennn..

zuwaidah said...

macam tsunami di jepun saja....nauzubillah!!!!

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

erkkk...kalau moon kat situ...huhu...xleh nak bayangkan...=.='

wahida said...

wak gelas: haha...terus teringat wak sinar fm tu...
tengs wak singgah...nnt saya singgah tempat wak...

Lya Colours said...

ya allah gerun tengok

kasihredha said...

takutnya....eee
Nauzubillah

Daddy Ziyyad said...

tak sempat lari tu...

nurkaloi said...

eah bile ni
waaa takutnyeee

:: Mrs.Eady :: said...

seraaaaaaaaaamm!!

adarnadzmie said...

takotnya akak... mcm tsunami...ramai manusia lari bertempiran... nauzubillah la jgn berlaku kat tempat kita...

KhaiRin said...

ish diorg ni da mcm tu mau dkt lg.nk tempah maut ke

amirah said...

ish..takutnya nengok dah mcm tsunami je..

mamyharraz said...

paniknya..mujur tiada kematian..

TiTi said...

moga Malaysia dilindungi dan dijauhi dari bencana sebegini..

Diana @ bilakukatacinta said...

ya allah....takutnya..muga kita sentiasa dipelihara olehNya

atty's said...

takutnya tengok.alamak..bos kty ada kot kat china lor nie.

luahfikiran said...

SALAM,
BERSYUKUR TAK TERJADI KAT SINI ! TERLALU TINGGI OMBAK TU

Nieda said...

Nasib baik. Kalau tak boleh di bawa arus pula. Ngeri.

Rai said...

ngerinya...kalau saya mesti dah hanyut..dah la tak pandai berenang.. nape diorg duk tadah body kat situ eh?

NzA said...

Dasyat tu....

mrs.ecam said...

nauzubillah...yg peliknyer npe derang rmai2 duk tepi laut tu...msti nk tngk ombak beso kn skalik hah kn dh melimpah kne derang...nsb bek xdek kematian....kesian tngk de org tua n bdk2 kcik lari nk selamatkn diri tu...huuuuuu

eB ezrin said...

masyallah, takotnyer, eB kalo musti kelam kabut dukong anak2 . hu3... nauzubillah mizalik

Ati Masrif said...

isshhhh...baru balik dari pantai
semalam...skeriii

Yunus Badawi said...

mcm tu punya dasyatpun ada juga org yg nak pergi tepi sungai melihat. Mujur tak mati lemas.

mummysyafie said...

nasib baik takde sapa yang terkorban.

Yan said...

ASTARFIRULLAHHH.. takut nya.. mintak2 kita semua dijauhkan dari mala petaka.

sya hassan said...

dasyat!! speechless!!

Hanis Azla said...

subhanallah.. tingginya..

NM02 said...

takutnya!!!!!

Dinas Aldi said...

Huu mak aihhh takutnyaaa! Na'uzubillah janganla berulang kejadian camni macam di Penang dulu..

Queenie said...

alamak...ala-ala tsunami gitu ek?
ngerinya...seram ar nak pi pantai cuti2 nanti...

fiza said...

Takutnya nengok.

whitecappuccino said...

dahsyatnya!

Anum said...

ya allah takutnya

Munnafendy said...

dasatnya...ombak kt sungai boleh jadi tinggi mcm tu?

rasp said...

Astagfirullah...takutnya tengok...macam tsunami kan..

ratusiput said...

uishh ngerikan.mintak kite dijauhkan dgn musibah2 cmni.

mamaNoriz said...

baru ombak dah camtu ek...lum tsunami lagi...

nauzubillah.... takut nyeeeeeeee

di jauhkan lah kite dr sebegitu...

amiey lee said...

nauzubillahhh takuttt nye

akubiomed said...

Kuasa alam tiada siapa boleh menandinginya.

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Nauzubillah..takutnye..

norhidana said...

masyaallah...
ngerinyer...

munna said...

takutnya....kebesaran ALLAH swt

Nens Collection said...

nauzubillah..aduss kanak2 pon ade..naseb sume selamat..jauhkan malaysia dr bala petaka macamni..aminn

Dee said...

menakutkan..

rosmina samin said...

Takutnyer...

eMMe said...

syukur tiada yg maut....maybe dowang dah bersiap sedia hadapi bencana ini....

Rinna said...

Menakutkan..moga tak de yang mati..

mama aini said...

nauzubillah..syukur malaysia masih sebuah negara yg selamat..

missbby said...

takutnyaaa

::FAIZ FARISH:: said...

ngeri

idasm said...

gerunnya....

Arizakiah said...

Nauzubillah......

Semoga allah jauhkan segala bencana dari kita semua...

Acik Erna said...

wahida..memang menakutkan..nampak kelam kabut semuanya.

Rtp Farra Arisha said...

:'((

Fatin Mraz said...

berani berani takut jer fm nak tgk pic tuh wahida.. huhuu

Juliet_iRa~" said...

besarnya dan kuatnyaaa..huuu

menakutkan je...

Zana Adieyza said...

seram tgk gambar tu kak... hope Malaysia selamat dr sebarang bencana hendaknya..

secangkir madu merah said...

SubhanAllah... semoga negara kita dijauhkan dari malapetaka yg sebegitu rupa..

Mamamya said...

masya'allah...dah macam tsunami.mujurlah tiada kematian.....

Fabulous Me said...

MasyaAllah.. MEnakutkan.. Jauh2 kan dr kite

Ena said...

MasyaAllah.. takutnya..


Moga negara kita dilindungi dari kejadian mcm ni..

mama iris said...

mcm tsunami...Nauzubillah

Pepel BoNda AmaNi said...

masya-allah takutnya...

wan nurul hezrina said...

tak bleh nak gambar ngan kata2.takooott

MamaEma said...

minta dijauhkan dari negara kita...

Run Away said...

ya..allah...seram betul tengok...

Jendela Hati said...

ish takutnye tgk..

Kella said...

menggerunkan lah... uhhh

Nazayiena said...

Ya Allah tingginya ombak tu macam tsunami.

Bitt (double IS) said...

apeee tak de yg dilaporkan matikkkk...waaaaaa