nuffnang advert

Tuesday, November 1, 2011

baring di rel keretapi utk ubati penyakit...

selamat petang semua...
moh layan mereka2 ini...

 penduduk Kg. Rawa, Indonesia percaya bahawa kalau baring kat rel ni boleh ubati penyakit....

 kenapalah melibatkan anak2 kecil....scary tau....

mungkin pada dorang, bila ketapi lalu je, kan ada getaran gitu...mcm mesin Ogawa kekdahnya kot...boleh hilang stress gamaknya kot...huhu...


sumber: mediamalaya


p/s: gi karok lagi best dpt hilangkan stress....

77 comments:

saffiya_aleesya @ echa said...

slm dr echa..

perghh..echa klu mcm ni bkn leh bg hilang penyakit tp leh bg echa berpenyakit.. sakit jantung sbb gerun ar tgk keretapi lalu tepi kita jer..rasa mcm nak kena gilis keretapi jer..

saffiya_aleesya @ echa said...

knp laa pegi angkut sekali budak2 kat rel tu?? sengal betul..

:: Mrs.Eady :: said...

erksss................

Anum said...

gila la.. menakutkan

Tihara said...

macam2 kn org2 kat dunia ni..ngeh3

KhaiRin said...

diorg mn la ada duit..kalu tu cara plg mudah utk menyembuhkan penyakit rs nyer x slh..pepandai la jg diri kn?

Nafisa81 said...

macam2...

Nens Collection said...

alahai makcik2,pakcik2 bahaya tuuu...byk lagi kaedahnye nk berubat..hoho

intan_blur said...

adoooooooooooooooooooooooooooooiii!! ape kejadah la dorang nih..ngan bw ank2..adoiii...memang x masuk akal

Kakzakie said...

Kalau kena geles sekali lalu habis semua. Kakak gelak wahida kata macam mesin ogawa. hihi...macam-macam cara:)

Rai said...

ni carik penyakit namanya...hehehe..

NM02 said...

nasib baik la takde muka pak isme

risau aku

fiza said...

Bahaya betul lah. Ni bukan ubati penyakit, tapi cari penyakit ☺☺

e k i n ♥ y u s r i said...

ishk
bahaya betol
mane tau x sempat lari,baju tersangkut kat rail ke
carik nahas

sha a.s said...

halamakk...dah xde keje lain ke?

nurkaloi said...

eahhh ni kasik tmbah penyakit ade laa hahah

wahida said...

NM02: ko ni dah terkena guna2 pak isme nampaknya ni...

TiTi said...

seramnya! :D

Fabulous Me said...

Hahaha mcm2 manusia.. Perangai2..

Anamarza said...

ada kajian saintifik tak tu, macam2 la manusia ni

zuwaidah said...

tak berani lah nak saja2 baring kat situ, buatnya keretapi tu terlencong dari landasan...apa nak kata!!!

Chikova_Araishii said...

mesin ogawa, haha yela kot.
gile btoi depa nih kan, ish4

onie said...

tak dibuat la wei,serem aku,haha

MaMa AiNi said...

macam2 ragam & perangai pelik manusia ni !!..hu2x..sgt bahaya perbuatan ni..

akubiomed said...

Yang mereka baring adalah trek keretapi elektrik. Mereka baring untuk mendapat rawatan arus elektrik rendah yang mengalir pada trek tersebut

mamyharraz said...

ketapi lalu terus hilang nyawa..bukan hilang penyakit..hadoiii pelik peliklah dorang nih..

iza said...

Assalam...
beraninya mereka.....

p/s: ingatkan dah follow...ok.dah follow.dah.thanks..

Maya Mayana said...

heh macam2 la mereka ni...ogawa tp risky tuuu

amiey lee said...

hishhh lagi sakittt adala...sbb takuttt ;p

Lya Colours said...

ish xde keje lain dorang ni. kene geles, sia2 kang

.:fyzz:. said...

ish gila ka hapa ni..nih namanya menghitung ajal dari masanya..ish2.kot kat mesia buat gini..mau polis anti rusuhan mai..hehe

adarnadzmie said...

ya ampuunnn... risau nya diaorg ni siap leh baring2 atas rel ketapi tu... org dewasa ok jugak ni budak2 pun ada... hehe.. cari penyakit lagi adanya...

norhidana said...

ish... kalu dh kene lenyek ketapi mmg terus ilang penyakit huhuhu

Reena said...

sokong komen2 kt atas..ni cari penyakit namenye..x salah lagi..hheheh

Reena said...

sokong komen2 kt atas..ni cari penyakit namenye..x salah lagi..hheheh

Waqheh said...

rel ketapi buat tempat rehat tido jer....

Arizakiah said...

ni memang cari penyakit.... tak ada kawalan keselamatan dari pihak berkuasa negara diaorang.....

Yan said...

Jalan terus nanti tu..hee

Ati Masrif said...

ya Allah ...berderau jantung
kak ati tgk pic ini ...
ingat org nak bunuh diri..

takdo kojo ko...?

misya said...

bahaya tu

iduraz said...

itu bukan cari penyakit ker?hahaha

bujal X said...

rumah saya dekat dengan rel keretapi.petang ni nak cuba~keh keh~

ct rahani said...

ni saja cari penyakit nih kak.. ngeri adalah.. huhu..

Pia said...

"konfius juga nih,hilangkan penyakit ker,cari penyakit ..."

Lia said...

walaweiii... mcm bahaya tu kan.. iskk. mcm2 lah skrg ni.. heee ^__^

MamaEma said...

ni bukan ubati penyakit tapi cari penyakit

ieda said...

adoiii ! mereka nie memang pelik2 duikkk
paling takut bila melibatkan anak2 kecil huhuh

Hana Soffelia said...

Ngeri..

Rinna said...

Biar betul.. ikss..mcm2 peel dia org nie ekk..

h4ni3 said...

kalau jual mesin aljabbar kat sana mesti laku!
hahaha

ORLANDO AHMAD said...

carik penyakit

Run Away said...

ish..ish....ni bukan nak sembuh kan penyakit...ni mcm nak cari penyakit jew...;d

NzA said...

kalau trlelap camne?????

rosmina samin said...

ini bukan ubat sakit..tapi cari penyakit hehehe

CaDLyNN said...

erk..biar betul...xsesuaila..bahaya!

Chik Att said...

tu cari penyakit ...

MULAN said...

kus semangat... kamikaze betol depa ni..

exora said...

pelik2 btul kan...
dah tu otak pun bergetar jgk tu
bhy utk pertumbuhan otak kanak2...

Teratak Hami said...

Pandai pulak dorang pilih rel yg keretapi tak lalu.

ILA HonEyBuNNy said...

uih....menakotkan la tgk...hehe...

agaknya la kot macam mesin ogawa tu ger ger ger ger...ehheheh

eelobor said...

daripada mesin ogawa terus menjadi mesin pengisar daging.... huhuhuhu

delarocha said...

tak elok untuk yg suka tido..kang tertido tak dengar keretapi nak lalu.. naya.. ahaksss

Juliet_iRa~" said...

menakutkan je..huu

mak encik | SZ said...

mujarab ke? hahaha

Nizam said...

Confirm koi tak nok joint

ikatankasihku said...

amender ler bwk anak2 kat situ..ngeri aku tgkkan

MulutPayau said...

memang cari pnyakit....bawak pulak anak2 ke situ...

kasihredha said...

ishhh2...macam nak bunuh diri je ni

khairul said...

x boleh bayang kalau train tu derail

khairul said...

x boleh bayang kalau train tu derail

Amy Syaquena said...

uish bahayanya..terasa ngeri pulak lihat..

nurbeena said...

kalo terlenyek ngan keta api tu sah2 mmg hilang segala penyakit. kena kubur jer

mrsharis said...

agak2 migraine aku ni boleh hilang tak klu baring kat rel?

wan nurul hezrina said...

mc nie pun ado ker?aduyai sekali ketapi datang abessslah baru btul2 tak terubat penyakit tuh=)

::NureeN:: said...

aduyai.. klau tertdoq kat landasan tue guane plak mmm

SJB AKA SUE J-B. said...

OMG biar betul ni.

Softtouch [Hanim] said...

agak2lah kan...bahaya tu....