nuffnang advert

Thursday, September 15, 2011

Hafiz, Mukhriz, Adlan, semoga nyawa kamu berpanjangan....

salam 17 Syawal....
sebelum ni aku pernah citer, yang anak aku si abang tu merengek nak bela kucing...tapi kami laki bini tak daya nak penuhkan impian dia tu sbb kami anak beranak kan ada semput...so, nak bela kucing bukan pilihan yg tepat...ngeee....
jadinya kami decided nak belikan abang ngan adik ni ikan....

ni lah ikan2 tu...kami beli ikan gapi...ikan gapi senang nak bela sbb tak payah nak beli dia punya oksigen bagai...ala, nak bela ikan ni pun suka2 je...nak bg anak2 aku ada rasa kasih sayang pada haiwan peliharaan...akuarium pun beli yg kecik tu je....so, kami nak tgk ikan2 ni boleh hidup di bwh jagaan anak2 aku tak....harap2 mereka panjang nyawa lah....aku dah pesan ngan abang jgn kasi mkn byk2 sgt...bagi pun pagi ngan mlm je....

oh, lupa nak citer, nama ikan2 ni Hafiz, Mukhriz & Adlan...gempak tak nama anak2 ikan aku tu...haha!! Hafiz ngan Mukhriz si abang yg bg nama, yg Adlan tu daddy bg nama...hehe...setakat ni mereka dah hidup ngan kami selama 6 hari....

kami sekeluarga sayang pada kamu wahai Hafiz, Mukhriz, Adlan....semoga nyawa kamu berpanjangan....


p/s: tima kasih bebyk pada korang yg sudi bg komen dan pandangan pasal n3 Lumix GF3 aku tu...byk betul komen...aku hargai setiap komen korang....cayalah korang....

65 comments:

::EIDA:: said...

Haiii ~ Hafiz, Mukhriz & Adlan !

*encem lah*

eB ezrin said...

ha ha ha, aminnnn :)

amirah said...

ko sure ke sume ikan ni jantan nok..hehe..abang, adik jaga betui2 tau hafiz (awan nano ke?), mukhriz (gelemer abis nama ni) dgn adlan tau..

misya said...

ikan gapi memang cantik tau,suka tgk dia berenang-renang ekor dia macam menari-nari.

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

nama iakn gapi kau memang gempak...hahahaha comellah ikan tue...

mamaelly said...

hihih ingatkan nama sape la tadi..mukhriz tak tahan tu

NM02 said...

camner boleh terhasilnya nama2 tu ye puan?

wahida said...

amirah: mmg aku beli ikan ni jantan semuanya...aku tak nak campur ngan betina...org kedai ni ckp semua ikan ni jantan...

wahida said...

NM02: Hafiz ngan Mukhriz tu nama kwn2 si abang tu...best friend dia...haha!!

AzMask said...

glemer nama ikan..

Lya Colours said...

bela ikan mmg best, suka tgk ikan berenang2 bebas. tapi nanti bab nak mencuci rumah ikan ni yg mls.huhu

Teratak Hami said...

Glamer sungguh nama ikan2 itu. Boleh bezakan ke?

ct shah said...

wah jah!nama sikit punya glemer.kalau datuk mukhriz dengar sure bulu hidong kembang setaman u.:p

wahida said...

teratak hami: tak dpt bezakan pun kak...semua sama je...hehe...

intan_blur said...

ahahahahha..hensem la ank2 wahida..
ank intan ade minta nk bela ank ikan..tp intan takut leceh..huhuhuhu..tgk wahida beli nih..tgk mcm ok jek..hmmm..mcm nak beli jg..heheheh..tq sbb syare hobi ;)

mamyharraz said...

moga panjang umur mereke tu semua aminnnn.

ZaNa aDieyZa said...

moga panjang umur ikan2 tu.. mmg x leh bg makan banyak2.. bg makan wktu pagi n malam jer..

ORLANDO AHMAD said...

bela la ikan termenung

Myra Jay said...

Wahhh comel2..nama pun bukan main gempak lagi :)

ajumohit said...

Wahhhh bestnya diorg dpt bela ikan, hehe jgn jadi mcm anak buah aku, tangkap ikan tu, katanya nk suap ikan tu mkn, lohai nakal betul hihihi

miloais said...

nama cun banget
iols ingatkan nama anak2 uols!
ekekekekeke

KhaiRin said...

errr kak, bleh cop utk bakal menantu x? hahaha

wani said...

laaaaaaaaaaa matik2 ku ingat diaorg nak dpt adik baru ehehehhheeee
rupanya ikan,aku pun bela gak ikan gapi tu...best,senang ja bela,tkyah oksigen ke apa..tapi aku tkla letak nama sbb ramai sgt ikan tu haaa

fazrulnoor said...

betul..xle bagi dia makan banyak2

mamaNoriz said...

ikan gapi ni mahal kan...pastu susah gak nak jaga.

uamh sya ikan puyu je...hahaha

Arizakiah said...

mudah2an panjang umo la si gapi tu....kat rumah akak ni ikan-ikan dalan akuarium dah banyak mati kerana kekenyangan bukannya kelaparan....he..he,,,he

wahida said...

mama noriz: tak mahal la...sekor baru rm 1.50..hehe..beli 2 percuma satu..tu yg ada 3 ekor tu...

Run Away said...

ikan gapi ni selalu nyer akan beranak tau...dulu penah ada ikan gapi bela 2..3..ekor..nanti jadi berpuluh2 ekor....;d

MamaEma said...

nama pun boleh tahan tu...

kami pun pernah pelihara ikan..time nak raya ritu kami dah lepaskan kat dalam lombong...sebab takut balik nanti timbul kat atas...lebih baik lepaskan..

ikan gapi memang cantik

cheqna said...

jap lagi bila dah nampak ada anak2 kecik lagi besh tau..
ikan ni cepat membiak...

wahida said...

runaway & cheqna: aku beli semua ni hak jantan je...tak nak beli betina...

Daddy Ziyyad said...

hahahha...nama ikan guppy ko kelasss nok!

eh, dah beli lom lumix

ieda said...

aminnnnnnnnnnnnnnn dikkk
seronok lah budak2 tuu dah ada haiwan peliharaan .. anak2 akak pernah tanye kenapa ibu x kasi bela kucing .. akak cakap je akak geli sgt ngan bulu dan x tahan kalau bulu kucing tuu beterbangan dan gugur .. alhamdulillah mereka paham :)

MaMa AiNi said...

wahida..mama ingat nama siapalah..bila dah baca baru tahu nama ank ikan..ha2x..mama pernah bela ikan tak sampai seminggu dia mati...tak sesuai kot..

wahida said...

daddy ziyad: nnt aku story okeh...

kasihredha said...

best bela ikan gapi...nanti banyak anak dia...berduyun2 :)

Eye_nee said...

semoga tiga ekor itu pjg umur...

abah khalisha said...

ahahaha..leh tahan nama.tk beli yang betina ke? Confirm sekali beranak penuh akuarium kecil itu.
Siapa Nak Pahala Percuma

eLLy said...

So kira Hafiz ngan Mukhriz tu "anak ikan" la ye.. huhuhu chooi

Ena said...

heheh...


bintang rupanya..

Pepel BoNda AmaNi said...

nie la namanya..sekilas ikan dalam aquarium dah taw jantan betinanya..kekekek

sW33tdARLiNG said...

muhahahaha nama ikan buat aku tergelak ok...

ikan ni mmg idup tak lama... kalu nak lama, ko beli ikan yang mahal skit yg regernya RM5 ke RM10 sekor

Rinna said...

Wah curlast nama ikan2 tuh.. :)

intan morsalin said...

dulu pernah bela kucing..nama Bella...tapi dah mati kena gigt ngan anjing...huhuhu..menangis sakan si yaya..
bila bela kucing..penat sket aaa..pg2 nak kena uruskn kucing..balik kije pon trus uruskan kucing dlu...

kucing lak jadi yg pertama...hahaha

wida said...

siap ada nama..caya lah sis
ikan2 gapi waiz semua dah mati masa last pose hari tu..nnti baru nak cari stock ikan baru

::FAIZ FARISH:: said...

ikan ni kat longkang depan rumah akupun ade... tp ekor dia tak cantik.. ikan yg jual kat kedai tu import punye ataupun kacukan, tu yg cntik je ekor dia...

myamyza said...

KEHLAS NAME IKAN2 ANAK KO KAK

qemaishak said...

kak, kasi betina 3ekor ataupun sekor..biar ada zuriat ekeke

:: Mrs.Eady :: said...

dah ado 3 anak lagi!hehehee...

Yan said...

memula akak ingat ada yg sakit tenat tadi..heee

fairus said...

IKAN GAPI NI IKAN YANG CEPAT BERANAK.. CUBA LETAKKAN JANTAN DAN BETINA, NANTI BERPULUH2 EKOR ANAK GAPI KELUAR...

syariza09 said...

kalo 3 beranak tu semputtttttt, cpt2 lah bg CPR ok :)

mrsharis said...

hahahaha..nama ikan2 ko mmg gempak abes..;)

si tuan putri kiUt said...

wahh glemerrr laa nama ikan2 tu....

|| NaFiRaa || said...

gempak tol name2 ikan dorang nih..hahahahaha..

Aku Ibu Muda said...

mati2 ingatkan nama anak2 tadi :p

Bitt (double IS) said...

double IS punya baru mati raye ke 13 kot haritu...tengah google kenapa mati tenggelam...huhuhuh banyak makan kahhh adehh

[sutera kasih] said...

canggihnya nama ikan2 akak hehe

Dee said...

wow..nama semua ada makna..clap2..lepas ni bela kura2 lak ye..

aimie amalina said...

alololololo
comeiiiiiinyeeee
dah lame x bela pettt

Softtouch [Hanim] said...

kelasssss nama ikna2 dornag wahida...

cnriklah akuarium tu..suka tgk...

.izzati liyana. said...

alahai,comel je. hehe.

khairul said...

jom tgk ada ikan dlm kereta

Dalam kereta pon akuarium ? .http://gilamodified.blogspot.com/2011/09/x-vip-sumiko-2.html

~izan~ said...

nama ikan bley bg idea kat saper2 nak cari nama anak hihi..

comey!~ nnt update perkembangan anak2 baru ini hehe

meaw said...

kehkehkehkeh....anak angkat baru ye kak,hee...sekarang macamana ikan tu?