nuffnang advert

Friday, August 19, 2011

terbaekkk dari Sabah....

selamat petang semua...
jom layan seafood2 yg ada kat Sabah....




sememangnya Sabah mmg terkenal dgn seafood segar dan murah....



p/s: rindu giler ngan lokan bakar Sabah....rasa nak gi sana semata2 nak mkn lokan bakar je...huhu...



sumber:  chichi ( tengs dear! )

73 comments:

bujal X said...

lobster tu berapa sekor?

alien said...

walawei~
nampak menyelerakan

:: Mrs.Eady :: said...

peerggh..aku balik labuan pun tak pernah rase lobster lagi..huhuhu...

fazrulnoor said...

gila la..kat sabah nak g area mane ni..bestnyer

cheqna said...

bagi peminat seafood..memang ini adalah terbaik...
this is best brooooo

Umie Artoqiemie said...

mak ai.. gedebaknya.

~izan~ said...

kat paper aritu ada tnjuk udang2 mcm ni RM100 sekor.

ni dah dkt sama besar dgn anak2 dah ni hehehe

NM02 said...

kau tak rindu abg bear?

fazilzura said...

fuhhhh beso nye udang ... kyg terus x yah makan nasi

ZaNa aDieyZa said...

besoooo betul seafood kat sana.. lebih besar dr zana pun ada.. haahha..

Pepel BoNda AmaNi said...

dugaan di bulan posa...

amirah said...

lobster besor nya..ngeri pulok nak makan..hehe

Myra Jay said...

Akak, Lokan kat Lumut pun ada..
My asben suka makan lokan tapi myra xreti makan :-)

James Alexander said...

besor cenggini musti puas makan...

wahida said...

bujal: ikut berat maaa....

fazrulnoor: KK pun ada bah....

nmo2: tak....aku rindu laki aku jer...kehkeh..

myrajay: sos lokan tu sama tak ngan kat Sabah?

atty's said...

besaunya udang.

wani said...

loo ada lagi postbaru..aktif tulll.woow nak godA kita org la tu,..sedap2

ieda said...

wah2 memang terbaik dik ! ... huhuh naik takut tgk udang galah tuu ada manis lagi ke tuu dik .. huhuh

Zura said...

besar2 nye..takut nk makan cm tue..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

tak sanggup nak tengok..meleleh...

Daddy Ziyyad said...

giler! jual tepi jalan macam tu aja lobster....aku nakgi Sabah lah macam ni

Dee said...

aku aritu pergi KK tak mkn pun sbb aku tak tahan bau busuk laut..hahaha..next time kena makan gaklah..kalo tak rugi2..

♥cikmOt♥ said...

uikss...besarnya udang...ni rasa cam nak dok sabah gak ar,.....

khaifaiz said...

takut aku nak makan.. besar banget..

misya said...

lobster dia mangancam

Cik Ecah said...

wuuhuuuuuuu besoooo nyer...

AnneRaini said...

ni yang buat tak sabar nak gi sabah ni...ramai gak ckp lokan tu sedap..nak try ah..gi sabah lepas raya ni..hehe

mrsharis said...

jom ikut aku balik ujung tahun ni..hihihi

syariza09 said...

pic last tu yg [plg geram. lobster ni sedap ker, tringin nk try, tp cni mahai sgt

|| NaFiRaa || said...

dapat pekena lobster sekor pon sedap tuh!!! terliurrrrr!!!

NzA said...

rindu nk makan sea food kt pasar filipino kt sabah tu...sedap...

bila p pasar rasa nk angkut semua ikan yg besau2 tu...

kasihredha said...

lobster tu besar gilerr
sedappppnya..

kayzie said...

wohooo besau gilerrrrr..slamat berbuka tuk arini kak..:)

Teratak Hami said...

Mak aii, besaunya !!!
Terasa2 nak becuti ke Sabah. Nak carik lobster jer...

Lya Colours said...

fuhh bosa ehh

dwaty said...

member aku siap minta kirim seekor... macamana aku nak bawa???kalau masuk kargo boleh masak ni...

♥ manje ♥ said...

puas hati kot dpt mkn nih heee ~

Acik Erna said...

memang tak boleh tahan tengoknya..sungguh menggoda.

NOR said...

mak aii...bsr btl...dpt mkn puas hati nie...xpenah mkn lobster...=)

ORLANDO AHMAD said...

fuh terliur aiii..

sayangsayangibu said...

besar gedabak lobster tu, makan tak habis tu

mamaNoriz said...

aduhhh, selambak je udang tu cam brg murah je kan...heheheh

mmg sana segar pastu murah lagi...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

wah..mmg terbaekkk.. ;)

MaMa AiNi said...

tak baik tau...bulan2 posa ni tayang2 makanan,kang terliur mama...ha2x..ehem sedapnya !!

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

lobster bapok besooo..
sedap woo..
sana murah kan.. =)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

lobster bapok besooo..
sedap woo..
sana murah kan.. =)

Raden said...

tp nk g sane duit gak..same je..

Amie said...

wahida,
lokan bakar yang di Jalan Tuaran tu ke? yang ada jual puding kelapa sekali tu...?

Ena said...

besarnya...

takut plak nak makan.. hihi

abah khalisha said...

Itu lobster berapa juta rupiah tu harga? Mak aiiii...besar bebenor. Berapa orang leh makan tu?
Contest Nostalgia Lagu Raya dan ANDA

azieazah said...

Berapa hengget ler reganya tu ya...

sya hassan said...

t'igt mse duk sabah dolu2.. mkn sambal udg yg fresh kaw2.. perghhh terangkat nokk!!

Softtouch [Hanim] said...

besarnya....xpernah p sabah lg wahida....sukanya ngan seafood tu smeua

Dinas Aldi said...

Fulamakkk! Best tuh! Sangat tergoda nih, sangat tergoda!

[sutera kasih] said...

saya tau kat mana ni hehe
Pasar Pilipin!!
kak, blkg rumah saya byk lokan..
sy dh boring mkn lokan T___T

Yan said...

YA ALLAH bestnya loabster tuuu..masak dgn cheese..MASYALLAH

rasp said...

love going to sabah...
rindu ooo nak terjah sana skali lagi...

khairul said...

brapa ratus udang tu ?

khairul said...

brapa ratus udang tu ?

wida said...

mmg puas hati lah kalau dpt makan ni..

Amie said...

Wahida,
kakak ambil blog Wahida di antara 10 blog pilihan ye...
http://salamisimon1.blogspot.com/2011/08/blog-anda-telah-menjadi-pilihan-saya_20.html

bunga said...

wwwooooo..besarnyer sis..seekor pun xhabis ni..:)

exora said...

pernah makan..member bw blk dr sabah, tp xder laa sebesar yg tu..huhu terliurnyer..klu mama sarah najwan tgk ni, meleleh..

Run Away said...

k'ida...nagta shye lagi tak...hikhik...;d

EB said...

Balik ni nak mkn ikan bakar banyak² hohohoho...

wahida said...

amie: betul tu kak...saya paling suka sos yg dorang buat...alamak..heavennya!!

abah khalisha, azieazah & khairul: lobster tu ikut berat...huhu...

sutera kasih: ko tak nak ajak aku balik kampung ko ke? ahaks...

amie: tima kasih bebyk kak..terharu saya tau....sayang akak...

runaway: uik, sudah tukar namakah? mana menghilang? rindu sama kamooo...

ctmarqonah said...

Sssssssssss........ Yummyyyyy!!!!!

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

erkkkkkk.... tetiba jerkk tekak nie rasa mcm nak berbuka ngan seafood laa plak..haha

POHPALEH BURGER said...

perghh brape rege kalo camni... menarik nihhh hehe...

MamaEma said...

pergh...teringat masa gie sabah hari tu..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

perghh..udang besor meleleh siottt..

ILA HonEyBuNNy said...

fuhhhh....

adehhh...ritu g sabar tak makan lak..sekarang baru rasa terliur...hehe

diana said...

tu dia..
indahnya pemandangan..>:p