nuffnang advert

Wednesday, June 22, 2011

Beras Terbakar & Laman Padi, Langkawi...

selamat petang semua....
Langkawi lagi......yeeehaaa!!! 
lepas dah pegi melawat makam mahsuri dan gamat nusantara, kami pegi sini lak....harus lah terjah ke Beras Terbakar...bak kata org, kalau sampai Langkawi tak gi sana tak syok lorrr....


kat Langkawi panas tau, ko tgk si mek jah siap bawak kipas turun temurun drp kak eda...heheh...

sila baca sejarah tntg beras terbakar tu....

yg ada sepinggan je pun...huhu...yg aku pelik apesal ntah org letak duit kat situ....drp letak duit kat situ baik la bg kat aku ni...boleh la aku top up lagi duit nak beli coklat...agagaga....

inilah tapak kawasan beras terbakar....ni pun aku heran, ada ke dorang gi campak syiling kat sini? adeh la...

 cantikkan rumah ni...nice!! beras terbakar tu betul2 dlm halaman rumah Ku Halim ni...

 aku pun nak gak berposing kat sini...

kat Beras Terbakar ni ada byk kedai tau...aku byk gak borong kat sini...beli kain batik utk family, beli FM, baju Langkawi dll...kat sini ada tempat murah, ada jugak yg mahal..tapi korang kena pandai tawar la...

dapat jugak aku jejakkan kaki ke sini...alhamdulillah...



pas tu terus gerak ke sini...ke Laman Padi lak....
ni keta sewa kami...sewa Waja jer..rm70 sehari...nak sewa Honda tak mampu la nok, baik aku simpan duit tu utk borong coklat lagi pekdah....hehe....

Welcome to The Padi Cuisine....

Kedah negeri Jelapang Padi....

eh, ada lak org sedang bercanda ria kat wakaf sana tu....anak sapa lah tu....

anak2 mmg dah penat giler...berapa kali tukar baju sbb panas sgt, peluh pun ye, makan berkecah pun yer...lepak sini jap...

mcm la kat kampung aku takde sawah padi...hahaha!!

si adik ni sikit punya takut okeh ngan org2 ni...dia ckp hantu...hantu....tapi time bergambar ni okeh pulak...

 last posing sebelum balik hotel....

lupa nak ckp, kedua2 tempat ni kalau nak masuk tak yah bayar tau...free jer...

sok, n3 Datai Bay, Pantai Pasir Hitam, Oriental Village Cabel Car & Animal Farm...amek ko, byk giler tmpt kami terjah....


p/s: bila holiday akan cuba sedaya upaya pegi semua tmpt, sbb bukan selalu kita holiday tmpt mcm ni....

43 comments:

miss Fyqa said...

wah seronok. bila tahun entah nak pi sana lagi?. Hurmm.

zura_habib said...

rindunya nak gi sekali lg...

sha a.s said...

aku x sbr nk tggu n3 datai bay ko esok..........aku suke datai bay!

NM02 said...

(1) naper kau bediri mcm mamat sepah dalam gambar kat beras tebakar tu

(2) mcm selingan maharaja lawak pun ada. ala... yg dorang ngan kuda tu. kalu kau pakai uniform kita, beidir mcm tu kompem nampak kelas nok.

(3) kau tak simpan hajat nak beraya kat umh ku halim tu jah?

(4) naper setiap gambar kaki aku bersilang jek. bajet retis gamaknyer... hahaha

(5) abg suker wat tabik spring kan.. aku doakan dia tercapai jadi polis.

(6) yg becanda tu pasangan serashi bersama. uda dan dara, romeo dan juliet, along dan kaklong.. wah gitu...

(7) gambar peluh menitik laju maner? hehehehe

mamyharraz said...

puas tgk :D
pic banyak sekali. suka.

tgg next entry pulak ;)

fazilzura said...

fuhh banyak nye gambo..
penah kuis2 beras tu tp x banyak le dpt.. rs nye psl ramai dh kuis2 beras tu , kumpul2 pehtu masak kut hehehehe

♥Mrs.Eady♥ said...

pperrghh...mmg jln sakan nih!!

wahida said...

NM02:

1) pasal aku hebat!!
2) uniform kita mmg kelas kan? nak2 lagi kalau aku yg pakai..matilah statement cse lain baca..hahaha!!
3) ku halim pun aku tak pernah tgk, nak gi beraya umah dia buat gapo? baik la aku gi beraya umah saheizy sam ke...ngeee...
4) retis bergambar silang kaki kah? ekekekek...
5) mudah2an...tima kasih jah...
6) bercanda tu mmg pasangan serasi bersama...ko tak nak masuk mari menari jah?
7) takde gambar peluh menitik, sbb aku tak berpeluh pun...hahaha!!

NOOR FATIN said...

kenapa org letak duit syiling ek kat situ? dgn duit kertas? hehe

NM02 said...

kau perli aku kan jah...

mari menari tu bukan stok aku la jah... aku kalu nak masuk so u think u can dance jek..

hahahaha.... nak tekeluar ayam tengahari tadi. berat badan pun lebih muatan, ada hati nak menari.

tapi kan jah, kau tak pernah tgk aku menari lagi kan. kalu kau tgk... mesti kau soh aku ulang banyak kali.. sungguh...

..::SangRatoo::.. said...

betullah Da..bukan selalu kite dpt gi sana atau gi jalan tempat² mcm tu..aku pon last gi langkawi time kecik²..skang ni pon aku dah tak berapa kecik..ingat nak pegi lagi..ada rezeki lebih..sampaila ke sanun nanti.. insyaAllah:D

NzA said...

xbyk berubah tmpt tu...
ha.ha.ha ...kelakar tgk muka adik masa posing dgn org2 tu...muka takut2.

OV cabel car ttp plg anak2 akak suka..entah ngapa????

ieda said...

haa masa akak ke langkawi dulu , 1st tempat kami kunjungi adalah tmpt beras terbakar nie .. sbb x sabar nak tgk betul kee ada beras yg terbakar kat situuu ..

ada org cakap org kg mahsuri tuu yg bakar beras dan tabur .. beras yg asal dulu2 dah lama x deer .. adehhh wallahualam betul atau tidak kami masa tuu nganggukkk jee ...

mummysyafie said...

naper erkk main campak² syiling kat situ. sapa agak nya yang berani kutip wat duit belanja. hihihih..

nurkass said...

ooo..tu mek jah yg ko selalu sebut tu..dia dah balik dari pulau lah tu ye..

suka gambar ko kat sawah padi tu..

Ayuraza said...

beras terbakar tak da jual ke?? hehe

Yan said...

pegi ari tu tak singgah sini gak. ya allah beza benor sekarang ye.. pegi taun 88.. bayang kan..

amirah said...

laa...laa...apesal tak pasan ada sawah padi ni ek..ni nak kena pegi lagi la ni..borong best giler kat beras terbakar tu kan..hihi

Pepel BoNda AmaNi said...

aku nie nama jerk orang kedah...langkawi baru sekali jerk aku jejak..tue pun pegi balik hari jerk..bleh?? uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa teringin nak g langkawi jugak...

Dee said...

apasal ko laki bini tak bercanda kat tgh bendang tu? hihihi..hero dua tu campak jap kat mek jah..

aLya maNip said...

akak, sepatutnya akak masuk lam pagar kutip duit tu.haha..baik wat beli cekelat..ngeeee

wahida said...

dee: kang kalau aku bercanda, terbeliak anak2 aku tgk posing laki bini kak...tunggu kat bali nnt...heheh....

LiLy @ MumMyQiStInA said...

rindunye dgn tmpt ni..pernah pergi sekali..mcm x byk berubah je kan..

Mamamya said...

aku setuju 100% kata2 ko yg bawah sekali nunnnnnnnnnnnnnnn.....dah alang2 b'jalan bior b'jalan sampai pitam!!! :D bukan selalu dapat pi sana kan....

MommyAqil said...

heheheh,,saya pg Langkawi dah tak pernah langsung pg tempat beras terbakar tu...asal nak pg je msti tak sempat sbb kalo pg langkawi mesti shopping jadi no 1 n pg Island Hoping...yg lain dah tak pg dah rasanya..huhuhu...

sarah-najwan said...

bilo nk la akak dpt pi langkawi nih..teruja tgk gmbar nih..hahhaa

mama iris said...

ok tambah lg 1 entry yg aku nak bookmark bior laki ku terliur ngan keindahan langkawi....ekkekek....

Myra Jay said...

Kat beras terbakar tu maybe ada ikutan pape kot kak, semua main letak duit je kan.. Kalau disalah guna kan naya..

cheqna said...

besh kan kak berjalan2 ni...

diana said...

ni baru betoi2 bejalan sakan..:p

MasZuber said...

saya suka rumah yg ade kat beras terbakar tue. memang cantik dah ade org duduk

myamyza said...

diorang buang syiling tu nak buang sial la tu kak... karut betul kan??

Dilla Ady said...

ohhh...makin membuak2 keinginan nk gi sane tau...dengki ai tgk..huhuhu

Muslimah Kota Cinta said...

dalm bayk2 tempat, kat beras terbakar la tempt nye murah utk shopping...terutama kain batik :D

mr.curly said...

yg lain sume bess tuk dilawati kt langkawi ni tp kt beras tebako tu den kurenggg sikit..ntahle xtau napo..hikhik

MaMa AiNi said...

gambar ni buat mama jeles..he2x..nak ajak hb kesana lagi..cantik photo kat sawah tu..

eelobor said...

pegi langkawi, situ mesti tempat yang wajib pergi kan

MR. SYAH said...

first time dapat tahu ttg beras terbakar.. bilalah dapat gi langkawi..

Salwa said...

banyak nye syiling. baik sedekah je.huhu.

[sutera kasih] said...

indahnya sejarah negara kita :)
beras terbakar?unik..

[sutera kasih] said...

indahnya sejarah negara kita :)
beras terbakar?unik..

azieazah said...

Dulu-dulu, ada jual 1 kotak mancis beras terbakar tu dengan harga RM1 jer. Sekarang beras terbakar tu dah habis kot. Tak jual lagi.

Duit dlm kotak kaca tu tak bertambah pun dari dulu. Maknanya, orang pun heran macam awak juga, jadi orang pun tak bubuh duit lagi.

Goda Boleh Tapi Jangan Godam: tetap ada kaitan, kan?

qemaishak said...

Eh ada org kutip tak duit2 tu ek? macam-macam la kan..