nuffnang advert

Tuesday, May 10, 2011

lagi bagus kalau makan rojak...

selamat petang semua....


Bila kementerian memberi penekanan terhadap penggunaan BI di kalangan pelajar dan cikgu cikgu... inilah jadinya....













 amek ko...menjawab la ko ngan bakal pak mertua dlm bahasa omputeh...



apa sekalipun, English mmg penting kan?



p/s: suka giler belajar bahasa Mandarin....




sumber: email

52 comments:

mama iris said...

hahahhaha lawak2.....tapi penggunaan rojak2 tu sentiaaaasa je ada dlm drama2 melayu.....asal projek juta2 je....cakap melayu pon pelat munyiknyaaa....

wida said...

hehe..trend skrg mmg guna bahasa rojak kan especially lagu2.

aDieyZa said...

zana sendiri kurang suka dgn org yg suka rojakkan bahasa.. kalau rasa bagus sangat BI tu, apa salahnya ckp BI jer?? nasib badan la kalau pendengar tu x faham kan.. hahahaha..

lain orang, lain caranya kan..

ieda said...

aah dik bahasa rojak nie ade je even dlm drama2 dan persekitaran kita huhuh :)

bujal X said...

asalkan tahu guna tempat yang sepatutnya~~hantam saja bahasa rojak~haha~~

Bigdaddyz said...

sebenarnya "bahasa rojak" adalah permulaan sebelum kita memahirkan bahasa BI ,kalau tiada bahasa rojak maka bila adanya bahasa BI yang betul...jgn takut untuk berbahasa rojak kalau tidak kita tidak akan mampu berbahasa BI.

Pala Maldini said...

sokong English penting..

sebab ianya bahasa ilmu sekarang ni..

sha a.s said...

rojak abessss......sempoi duk ada.....ehehe

mrsharis said...

tadi lepas setel keje kt hq aku sempat makan rojak kat kefe Pak Tam..(ni kira keluar topik ker wahida?)

cheqna said...

makan rojak memang besh...
semalam baru makan..hehehehe

~ yus ~ said...

Ini memang hakikat. Bukan satu lawak jenaka.

Cik abang akak SRD baru saja menemuduga pelajar2 yang hendak masuk ke program aeronatik di uni. Semua pelajar yang hadir majoritinya mendapat semua A dalam SPM, tapi bila bercakap dalam bahasa inggeris hancuss.

Nak kata apa, sedangkan bahasa ibunda kita sendiri dah jadi rojak, apa lagi bahasa kedua kan...hmmm

Ena said...

hehehe..

kelakar plak..

::FAIZ FARISH:: said...

hahaha klakar....
ada lagi...nak tambah

Hey, you dont look me down-down ok... makna dia jangan pandang rendah ... huakakakaakakaka...
aku tgk kat crita apa ntah

Jo Qusary said...

bukan melayu je, omputeh sendiri pun rojakkan bahasa diorg...

miss Fyqa said...

ada baca dlm paper seblm nie. :)

sarah-najwan said...

BI mmg penting sbg bahasa komersil..

satu bonus jika bole bertutur dgn fasih..hehe

♥ Mrs.Eady ♥ said...

mmg lawak laaa! :)

Yan said...

hee..heee..hee..

boleh tak?

ZSqueenbee said...

alamak..i slalu gak rojakkn bhsa tp cara camni blh bljr gak ckit²..ermmm tp english mmg penting..kalo x smpai terseliuh lidah ni nk bckp..

qemaishak said...

Hehe realiti yang dikartunkan..betul tu tapi kena belajar gak bahasa lain supaya diri tak mudah ditipu.

gedek! said...

Kamu boleh berMandarin?

Serious?

wahida said...

gedek: hahaha!! sikit2 boleh la...tapi kalau ada peluang, mmg saya akan belajar lagi bahasa ni...

mykhalis said...

itulah pentingnya english education..hehehe

NM02 said...

ye la... kau speak english...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

adei..macm2..skang ni semua rojak2..adeh

baincardin said...

lawak gilerr!!!~ ^_^

✿....rossa alina....✿ said...

hahahaha tp budak2 skrg ni bkn kemain lagi sepiking2..eh..ehh..xtau eja plak..kikikiki.. ;p

POHPALEH BURGER said...

haha tu yg jd cikgu lg ketaq lutut daripada murid2.. nak ajar org yg lg tau bahasa inggeris dr diarang... hahaha... so skg ni cikgu mesti btul2 kene kuat mental

Mak Su said...

many times, i feel empty empty, i eat wind

Mak Su said...

many times, i feel empty empty, i eat wind

HonEyBuNNy said...

hehe...

nak gelak baca...macam2 la berspeaking....

TiKa LEh said...

wah, ajar saya mandarin kak..hehe

eelobor said...

sokong dalam memperkasakan bahasa inggeris di samping bahasa melayu tidak di piggirkan

l a l a , S h a h e i l a said...

yg lest tu best, tanpa BI kita mudah ditipu penjajah..har3

hani@debumelukut said...

Akak suka makan rojak. apa2 rojak pun boleh.

etiey.com© said...

suka dnegan entry nih!!! 10 bintang aku bagi... gunakan bahasa kebangsaan yang betul... bahasa jiwa bangsa!!! ko leh kerja dengan dewan bahasa lah lepas nih.. hahahhah :P

jeBateja said...

BTW my english is very bad......ahakz

mungelily said...

adoii mcm2,,,,
hahhaa ;p

Softtouch [Hanim] said...

hehehhehhe...kalu dia guna english rojak kalu niat nk blajar xpe..ni niat nak menujuk tu yg xsuka...

sweetnya bg buat kad utk wahida....cntik plak tu..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

hahaha..mcm2..trend skrg..penggunaan bahasa rojak.. :D

sisdee said...

hhahah best gile kartun nie hehhehe

kayzie said...

hihi..lawak..tp ayt last tu mmg sy setuju..hehe

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan.. thanks for sharing the lawak katun.. hehehe singgah la ke blog saya ;)

MommyAqil said...

hahaha..lawak btol bahasa rojak digunakan..kikiki..boleh hilang stress sekejap...

Mamamya said...

kikikiki...lawak2...

tp aku rasa dua2 bahasa pun kene belajar..

chichi said...

bak kata syeeda.."KEADAAN".hahahaha

NzA said...

itulh bahananya bila org atasan xkaji betul2 sebelum jalankan sesuatu P&P..mangsanya murid2 la...hu...

rATu kEBaYA said...

fuh.. dah lama tak makan rojak.. ekekek..

atty's said...

tersenyum2...kty baca entry nie

amirah said...

lawok la kartun ni..hihihi

Manny said...

Kamu boleh berMandarin? Serious?

Shermanqomx said...

hahaha klakar.... ada lagi...nak tambah Hey, you dont look me down-down ok... makna dia jangan pandang rendah ... huakakakaakakaka... aku tgk kat crita apa ntah