nuffnang advert

Thursday, April 21, 2011

malam jumaat yang indah....

MALAM JUMAAT



Malam itu malam Jumaat. Kassim ingin beristirehat awal bersama isterinya, dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak, empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu...

"Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat" kata Kasim pada Ani, isterinya yang sedang menyusu anak bongsu mereka

" Tak boleh bang. Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya tidur kan mereka dulu"

" Baiklah awak uruskan mereka. Abang akan ke bilik sebelah membaca Al-quran" balas Kassim...

Sambil ke bilik air mengambil wudhuk dan selepas itu mendapat kan songkok. Kitab al-Quran dan meminum seteguk air sejuk. Kassim bersedia untuk memulakan kerja ibadahnya...

"BISMILLAHHIRROHMANIRROHIM"

" Bang!! Anak dah tidur" Terkejut Kassim mendengar suara Ani yang membawa khabar baik kepadanya dalam jangkamasa yang begitu singkat.

" SODAQALLAHULAZEEM "

Tu lah dahsyat nya malam Jumaat.....
 
 
 
 
MALAM PERTAMA MALAM TERINDAH


Sang suami yang baru menikah merasa hairan melihat tingkah laku isterinya, yang pada malam pertama membuka jendela dan menatap ke langit melihat bintang-bintang.

Dengan jengkel suaminya berkata...

"Ada apa gerangan kau menatap langit di malam pertama kita ini?"

 Jawab sang isteri, "Menurut ibu saya, malam ini akan menjadi malam terindah selama hidup saya. Jadi saya tak akan melewatkan sedetik pun keindahan malam ini, aku akan menatapnya sampai pagi."

 
 
 
JENAKA MALAM PENGANTIN


Majlis pernikahan dah selesai, tetamu sudah balik, si ayah mengelamun sendiri.

Di kamar pengantin kedua mempelai asyik membelek hadiah-hadiah...si ayah pasang telinga mendengar perbualan.

Kedua pengantin sedang membelek sepasang kasut hadiah dari tetamu yang datang.

" Nak cuba pakai malam ni , bang." pengantin perempuan bersuara...berdebar dada si ayah mendengarnya.

" Boleh saja biar abang masukkan?" Pengantin lelaki menyarung kasut di kaki isterinya.

"Tak muat bang, sempit oh sakitnya." Ternyata kasut bukan saiznya.

"Kalau tak muat nak buat camana?" Pengantin lelaki gundah suaranya.

" Sapu air liur…!" Si ayah bersuara




sumber: email

49 comments:

sha a.s said...

ahahahah! hampehh nyer lawak petang............

diana said...

citer last sekali tu tak boleh blah..
hahahah

lydzar said...

amboi dia..lawak petang khamis ye

::FAIZ FARISH:: said...

kahkah ayah sengal...

wida said...

gelak petang..hehe.
ayah tu menyibuk jer..tak tau hujung pangkal nak suruh sapu ayaq liur ye

bonda dadif aka akish said...

whoaaa......=)

tp malang utk somi kuh kerane tak dapek mlm nih..ekekekekek

=D

Mamamya said...

ya..ampun!! lawak yg last sekali tu mmg kelako lah..hadoiiii.....apa kene bapak blh mengendap si anak n menantu tuh...huhuhuhuh

Maya Mayana said...

euwww...hehe...

rasp said...

kahkahkahkah...ayah ayah!

nurkass said...

adehhhhh...
ape ni..ape ni...
aku tak mengerti..haha

munna said...

hahaha... yg akhir sekali tu ... ishkkkk.... tak baik betul ayah pasang telinga...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

ahaks..lawak yg last tu x tahan.. :D

♥ Mrs.Eady ♥ said...

hhaahahahhahahaahahaaaa........yg last tu mmg lawak gilerrrr!!!!

Kakzakie said...

Wahida... salam kenal.

Dek kerana lawak ini kakak tinggalkan jejak. Senyum juga kakak bila Nurkass tu tak faham hmmmm....:)

My Little Diary said...

hahaha
hampehhh punya si ayah, mencuri2 dgr ye!!!
eeee... tak malu sungguh..

ct shah said...

adoii..tetibe aku rase resah...:p

ieda said...

ahahhahah aduh sakit peyut ,...
xcited noo ayah dier tuuu

h4ni3 said...

hahaha
ni baru betul2 ayah yg bizibodi nih

azzey said...

kah3.....ha3..he3....

klik HB

IDAZS said...

ahaks :P

Dee said...

arggghh...blog lucah...terpaksa aku balik sekarang cari suami..hahaha..

mungelily said...

HUAHUAHUAHUA..... =)

ZZnoor said...

i like d 1st story..lawak luar biasa..hihi

Joy said...

hahahhaa..ayah pengantin tu..busybody lak! hahahah

cikguden said...

dasat la. nakal pun ada. huhu

komen di cikguden.com dah dibalas...

Yan said...

Hujan di luar mencurah - curah. menambah perisa malam jumaat ni... weiiiii....

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

ekekek.. lawak malam jumaat kn
sdg menunggu asben pulang gak ni..
ekekek, mlm jumaat!!
yiiihaaa.. =)

Mak Su said...

wakakak! :)

eelobor said...

ambik feel ker?

HonEyBuNNy said...

hehe...malam jumaat sungguh neh...hehe...

puteri ain said...

hahaha... adoiii ... kelakar lah..hehe

puteri ain said...

hahaha... adoiii ... kelakar lah..hehe

mummysyafie said...

ternyata si ayah lebih berpengalaman..hahaha

jeBateja said...

uikkk...18sx ni....ahakz....

suka plak si HONEY tu....ahakz....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

email berantai ni; lama betul perginya..

azieazah said...

Cisss! Cisss!

*sambil luku kepala sendiri!

NzA said...

wakaka.........kelakor...kelakor...

amirah said...

tak senonoh betoi bapak nya skodeng anak2..hahaha

eB ezrin said...

ahaks... terkedu den ;p

sahromnasrudin said...

citer last sekali tue mmg kecian la jawabnya hahahaaaa

Daddy Ziyyad said...

hahaha..lawak last tu mmg terbaik!!

etiey.com© said...

terbaekkk! senyum ke tlinga

aLya maNip said...

ayok..ayok..termalu jap alya baca...hahaha

Myra Jay said...

hEHEE, lawak lawak, tp lawak ketiga tu ada mkna tersirat tuh :)

Softtouch [Hanim] said...

hahahhahaha...sibuknya si ayah tu yer...

So Shy Lady said...

ahaks... ank bujang/dara d larang bc weh ;P

cikceriacorner said...

hehhehehe...kelakau la kak..heheh

maya amir said...

yg last tu tak tahan..hahah

myamyza said...

heheh temyum sorang2 saye..