nuffnang advert

Friday, April 15, 2011

haram menikah dengan gadis satu kampung....

HARAM MENIKAH DENGAN GADIS SATU KAMPUNG


JAKIM telah mengeluarkan fatwa baru. Setelah diadakan perbincangan dan diskusi di antara para pemimpin,
JAKIM dan ahli ulama' memberikan fatwa pada tanggal 3 February tahun 2006:

"HARAM HUKUMNYA BAGI SEORANG MUSLIM LAKI-LAKI UNTUK MENIKAH DENGAN GADIS SATU KAMPUNG"

Fatwa JAKIM ini telah menimbulkan perdebatan dan bantahan yang sangat sengit antara yangpro dan kontra. Bahkan banyak pihak yang menyatakan bahawa JAKIM telah mengambil keputusan yang tidak munasabah dan terburu-buru. Wartawan Berita Harian telah meminta pegawai kanan JAKIM untuk memberi ulasan yang mendalam sebab sebab JAKIM mengeluarkan fatwa sedemikian. Inilah isi wawancara tersebut:

Wartawan: Bagaimana JAKIM boleh mengeluarkan fatwa haram untuk menikahi gadis satu kampung?

Pegawai Kanan: Bagaimana tidak haram, sedangkan menikahi empat orang wanita sahaja sudah berat, apalagi kalau menikahi 'satu kampung'...!!! Kau dah 'sasau apo haaa'?!




MALAS KE SEKOLAH

Jam sudahpun menunjukkan pukul tujuh pagi. Salim masih lagi berdengkur.

Ibunya pun segera mengejutkannya untuk ke sekolah.

Ibu: Salim...Salim...bangun nak, pergi sekolah, nanti kamu terlambat.

Salim: Alah mak... Salim tidak mahu pergi ke sekolah!

Ibu: Apa, tidak mahu pergi sekolah?! Baik... Salim berikan emak dua sebab mengapa Salim tidak mahu ke sekolah.

Salim: Semua murid-murid tidak suka Salim. Guru-guru di sekolah pun tidak suka pada Salim!

Ibu: Itu bukan alasan bagi Salim untuk tidak ke sekolah. Cepat, bangun sekarang!

Salim: Baiklah, sekarang emak pula berikan Salim dua sebab mengapa Salim mesti pergi ke sekolah.

Ibu: Eh...eh...bertuah punya anak! Salim dengar baik-baik, pertama Salim sudah berusia lima puluh tahun. Kedua Salim PENGETUA SEKOLAH!!



 
 
MATERIALISTIK


Seorang peguam yang sangat berjaya memberhentikan Mercedes Benz siri S terbarunya di depan pejabatnya.. ketika dia membuka pintu keretanya.. sebuah lori melintas terlalu dekat menyebabkan terlanggar dan menerbangkan pintu kereta itu sekaligus menghentam bahagian depan Mercedesnya dgn kuat..

Orang ramai segera datang berkerumun dan mereka melihat peguam itu menjerit-jerit dan menangis dengan histeria sambil menunjukkan keretanya yang sudah kemek itu. Beberapa minit setelah dia dapat menguasai emosinya, beberapa orang menggeleng-gelengkan kepala dan memandang hina kepada peguam itu. Seorang dari mereka berkata,

"Saya tidak sangka yang sifat matrelialistik engkau sudah keterlaluan dan mata duitan. engkau hanya pentingkan harta dan tidak pentingkan benda lain"

"Kenapa engkau berkata demikian?", tanya si peguam lelaki itu menjawab..

"Tidakkah engkau tahu yang lengan kiri engkau terputus diseret lori tadi?"

"Ya Tuhan!!", jerit si penguamcara tadi dengan kuat..

"Di mana jam tangan Rolex saya?!!"



sumber: email

45 comments:

azzey said...

Citer yg atas sekali tu aad unsur suspen...:(

Zura said...

hihkihkihkihk...

miss Fyqa said...

hikhik macam2 citer ye kak.

:)

Maya Mayana said...

laa ingat fatwa baru mana td...rupanya kisah lawak jumaat yer ;)

whitecappuccino said...

yg pertama tu menimbulkan tanda tanya jugak sebelum baca :)
jom join kontest
http://whitecappuccinol.blogspot.com/2011/04/contest-teka-umur-si-comel.html

♥ Mrs.Eady ♥ said...

hukhhukhuk....terbatuk tergelak laaa baca entry ko semenjak 2 menjak nie :)

ieda said...

hakhakahakahak mencik dik .. sakit peyut akak nie wehhh :))

::FAIZ FARISH:: said...

haha nak ketawa kuat ni

~ yus ~ said...

citer yg akhir tu tak boleh tahan akak gelak..hahahahah

ZSqueenbee said...

hahahaha...mak aiiii gelak xhengat d watnye...sengal laaaaa

NM02 said...

bengong punyer peguam... tangan dah putus, ingat lagi kat rolex? demmmmm

mama iris said...

wakakakaakakaa!!!!!!!

pB said...

ngeh ngeh ngeh

HonEyBuNNy said...

hehe..kelakar la nak menikah 1 kampung...ngeh3

Joy said...

salim oh salim...hahahha

rasp said...

hehehehhe.....kelakar okeh..

..::SangRatoo::.. said...

dasarrr laa ko ni Da..aku ingat bebetul tadi fatwa tu..hehehe

Cik Ezy said...

salim dh 50taon pon mak die kejotkn jgk..
hahak..

nurkass said...

amboi tajuk tak hingat..suspen je ko nih..

mmg ngok salim ngan peguam tu..hehe

Daddy Ziyyad said...

hahaha..bayangkan kalau menikah dgn gadis satu bandar!

Pala Maldini said...

lawak nikah satu kampung tu, aku dah pernah dengar la...

mama maman said...

kih..kih.... betul la tu... mana blh kawin lebih dr empat... keh..keh...

Dilla Ady said...

hahahahah...menyegarkan mata la wahida bace entri nih..

kak Erna said...

itu lah yang akak suka sangat kemari..pasti terhibur.

*∽ IZAN ∽* said...

memang hampeh la statement pertama tuh!! terkeno den.!!!

etiey.com said...

hahaha.. tajuk mmg meletup tp tersengih daku membaca yg first-etiey.com-

eelobor said...

di mana jam rolex itu masih menjadi tandatanya kerana ...... huhuhuhu

nieda said...

hehe..lawak2...mula suspen baca haram nikah satu kampung

Softtouch [Hanim] said...

haaa sy pun saspen jgk psl satu kampung tu..hehehehhehe

thanx wahida sbb share lokasi durian musang king tu..sy pun dah kerah suami sy supaya cr musang king ni...nk jugak!!!

Mamamya said...

caitttt....suspen giler tajuk n3 nih..aku ngan en,suami dah la dok sekampung...dah kawin dekat 10 tahun tetiba ada fatwa kata haram lak nikah gadis satu kampung.....

klu ko jadi jiran aku kompom aku dah kejar dgn penyapu....ngeeeeeeee!!!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

hehehe..lawaklah..sakit perut gelak seorg2 nih..kihkih.. ;)

sicomot-comel said...

hahaha,,
jenaka bangang la,..
banyak spender.. eh saspender jek..
koh3

So Shy Lady said...

haha ngada2 la pengetua sek tuuu ;D

akak dh folo wahida. td t.dpt coz blank intenet lmbab heheh

NzA said...

wakaka........wahida menceriakan weekend akak.......

puteri ain said...

hahaha..adoii..penat gelak..hehe..

sekamar rindu said...

salam.

hahhaha...jgnlah lebih empat...haha sekampung nak kwin memang laa haram..

ishh

jeBateja said...

waka....waka....mmg buat aku gelak...

azzey said...

Hai . dtg cari n3 baru tp x de. so klik HB je le..:)

mungelily said...

ngeh3....=)

mummysyafie said...

pasal satu kampung tu buat aku cuak beb..siyess ko buat aku panik

Sham said...

ekele sengal betul JAKIM...En salim tu pun sengal...yg si lawyer tu lagi sengal...! har har har...

bunga said...

hahaha..yang atas mmg xtahan gelak..first baca dah geram dah datang dari mana kan fatwa cam tu..bila bc habis nak gelak xhenti2..haha

aLya maNip said...

haha..ingatkan fatwa mana tadi..ngeee

yg paling best cite materialistik tu..lau da materialistik kan..pape jd pun tetap kebendaan gak yg dipandang..hehe

amirah said...

hahaha...lawok betul la..manala ko dapat ni

FreESiA said...

adeh,lawak betul...kecut perut baca...