nuffnang advert

Tuesday, October 24, 2017

Tanjung Kling - Pengkalan Balak - Kota Laksamana

Assalamualaikum semua...

masa cuti Deepavali baru2 ni pada 18/10/17,
aku n family gerak jap pi Melaka,
sebab dapat jemputan dari ofismate aku, Fafa...
dia buat kenduri doa selamat dan aqiqah anak dia...
kenapa lah cuti Deepavali sehari je,
kalau tak, boleh tido satu malam kat Melaka...hahaha...

sebelum gerak ke Melaka,
breakfast roti canai kat Kundang...

settle makan, terus shoot ke Tanjung Kling...
kami sampai pun dah pukul 2.30 ptg...
sampai lambat sebab jem teruk kat highway...
ada accident melibatkan kematian...huhu...

sampai2 je rumah Fafa, cari baby dulu...
majlis dah lama habis...
baby pun kemain sedap tidur...
aku gomol2 cium2 kejut suruh dia bangun,
dia boleh tak sedar langsung....
arghhhh best betul jadi baby...tido je...hahah..
kalau tak silap nama baby Fafa ni Faliq Al-Amin...
sedap kan nama baby, hensem pulak tu...

rasanya aku tetamu last hari tu...
takpe lah, yang penting sampai jugak...
niat nak jumpa baby dan jugak jumpa si Fafa ni...
sembang2 sebab lama giler tak jumpa...
dia ni cuti lama dari bekerja...
bulan January kang baru dia naik ofis...
Fafa ni mcm2 hal yang dah menimpa dia...
tapi dia sangat kuat...
tipu lah kalau tak menangis kan,
tapi dia berjaya harungi macam2 dugaan dalam hidup dia..
such a strong woman!

anak2 pulak lepak kat buaian...
gud!

ya rabbi, tu lengan ke peha? grrrr....
adui la Fa, ko anak dah 5, tapi steady je badan tu...
aku jugak la yang makin semangat ni...huhu...

ok lah Fa, aku gerak dulu...
misi mencari tudung saji ngan asam pedas pulak lepas ni...haha..

tahniah fafa n suami...
semoga dengan kehadiran Faliq terus memberikan keceriaan pada uollsss sekeluarga...

 eh, laki aku pun nak jugak dukung baby...hehe...

balik je dari rumah Fafa, kami terus gerak ke Pengkalan Balak...
niat nak carik tudung saji rotan...
sebab aku ada tengok kat IG suriaamanda,
dia up pic dia beli tudung saji rotan kat sini...
aku tengok kemain cantik2...
aku terus DM along (suriaamanda)...
tanya dia exact tempat tudung saji ni...
Alhamdulillah, fast response...tq along!
sangat2 membantu!
tu yang ajak hubby pi Pengkalan Balak terus tu...
tapi apa2 hal kita lepak makan2 petang tepi pantai dulu...

hubby pilih mee rebus, sedapppp...
aku pulak makan laksa, biasa2 je laksa dia..
anak2 pulak pilih otak2 je...

abang yang semakin merelit kulit dia...
ye lah, abang ni asyik main bola je...
wakil taman la, wakil sekolah la...
tu yang makin legam tu...huhu..

Pantai Pengkalan Balak...
lama sungguh kami laki bini tak jejak sini...
lebih 10 tahun...
kami ada memori manis di sini...
sambil2 makan kita imbau sweet memory itu...auchhhh...

ha tu dia...pelbagai pilihan tudung saji rotan...
aku beli 2...satu yg kecik, satu yg besar...
yg besar harga dia rm40, yang kecik rm20...
so, total rm60...
aku tak tahu lah mahal ke murah,
yang penting aku dapat apa yg aku hajati...
tudung saji kat rumah aku tu lama dah jahanam..
so, kali ni nak pakai yg rotan punya...
pilih tudung saji pun kemain lama tau...
rambang mata, tu cantik, ni cantik...haha...

dah lepas makan petang, dah dapat tudung saji yang dihajati,
kami ke Kota Laksamana pulak,
nak carik asam pedas telur ikan...
hubby teringin lama dah...
disebabkan waktu tu dah pukul 5 lebih,
kami tak tahu kedai asam pedas mana yang masih bukak lagi,
tengok kat google direction, asam pedas Hajjah Mona tutup pukul 2 pagi...
dan kami mmg tahu kesedapan asam pedas Hajjah Mona ni..
pernah try makan, mmg sedap...
so, hubby cakap ok jom terus ke Hajjah Mona..

tapi kali ni, kami tak makan kat kedai..
kami tapau 5 set nasi...
2 set asam pedas telur ikan,
3 set asam pedas ikan pari...
bawak balik makan kat rumah...
sebab kami dah kenyang makan petang tadi...
lagi pun kena balik awal sebab esok kan keje..huhu..
aku tinggal goreng telur dadar je...

ni dia asam pedas telur ikan Hajjah Mona...
telur ikan tu mmg la sedap,
tapi asam pedas Hajjah Mona kali ni mcm kurang kick sikit la...
tak mcm yang kami pernah rasa dulu...huhu...
siap si adik cakap 'asam pedas ni sedap, tapi mama punya asam pedas laaagi sedap!'
fuyyyooo, rasa nak terkoyak spender masa tu..
hahaha...poyo!

ok lah, itu la cerita serba sikit pi Melaka sempena cuti Deepavali...
walaupun pi Melaka tu balik hari je,
tetap la aku happy, sebab dapat jumpa kawan yang dah lama tak ketemu,
pastu dapat pulak tudung saji yang aku idam2 kan..heheh...

bai!

11 comments:

Suria Amanda said...

Akhirnya dapat gak beli tudung saji kan...along masa tu risau kalau2 tutup plak gerai budak tu..cantik kan tudung saji dia..

wahida said...

amanda suria: tq along! i dapat tudung saji i dah...cantik!

dear anies said...

gigih mencari tudung saji smpi ke malaka... len kali roger je kami ni haaaa... tiap2 bln blk melaka ;-)

Kakcik Seroja said...

Masa kat Melaka cuti Diwali tu, kami pun tak makan di luar. Selain berBBQ (mak tak join sebab lambat datang), beli bungkus bawa ke homestay makan ramai2... :)

Azian Elias said...

Wahida rajin ke Melaka ye..
Asam pedas telur ikan tu..sedapnyaaa..

mawar_berduri said...

alamk dah terpikat nampak asam pedas telur ikan tu nak kena pergi JJCM Melaka ke mcmmana ni ..hihihi tempting gambarnya

faizahpaiz said...

amboi, glemer aku wa.. hahaha.. tq datang haritu.. x puas sembang2 ngan ko.. nnt mai melaka lagi na.. kita p umah aku kat bukit baru pulak... yiiha..

Anonymous said...

cantiknya tudung saji tu. aku pun minat benda-benda macam tu.

sudipVSsenduk said...

kenduri aqiqah,
tudung saji rotan,
asam pedas telur ikan...
Mission Accomplished :)

ewanthology said...

tak tengok penyu ke kat pengkalan balak?

Zaleha Awaluddin said...

aduh.. telur ikan tu nampak mereciks sangat tau...