nuffnang advert

Thursday, May 18, 2017

hasil air tangan (part 14)

Assalamualaikum semua...

tengah mood rajin update blog ni,
kita update je la apa yang terlintas kat kepala ni...
nak update masak2...
tapi ni masak2 dah lama...
tahun lepas punya cerita...hahaha...
aci lah ye...
dan macam biasa, aku ambik gambar dari IG aku je...
kat IG dah tayang, now kita tayang kat blog pulak...kehkeh...
ala...masak biasa2 je pun...

selalunya aku buat puding roti kukus...
tapi kali ni aku bakar pulak...
gambar ni masa puding roti baru siap...
dalam oven lagi ni..hehe...
pada aku, kukus atau bakar sama je...
sama sedap...

first time buat kerabu epal hijau...
sedap mmg la sedap..tapi tak laku kat rumah aku tu..
laki aku tu bukan kaki sayur sangat mcm bini dia ni...
dia jamah jugak la...
sudahnya aku je yg perabih kerabu ni..
anak2 pulak bila dengar kerabu je, terus kemurungan...hahaha...

nampak tak caption kat situ...
nak layan movie train to busan...
nampak sangat tahun lepas punya makan baru nak up kat blog...hehe...

kami satu family mmg hantu sup...
buat lah sup apa pun, mmg laku keras...
gearbox ni pun dapat orang bagi,
apa lagi, kita buat sup la...
pastu kalau makan gearbox ni kena ada straw la...
sebab nak sedut sum sum kat dalam tu...
part sum sum tu mmg berebut tau kami anak beranak...

serius aku cakap, aku tersangat la feveret bubur butir nangka ni...
selalu kalau bulan puasa, wajib aku carik bubur ni kat pasar ramadhan...
tapi ada satu hari tu, aku teringin sangat...
dah teringin mmg kena lah buat sendiri kan...
nak tunggu orang jual mmg jumpa bulan puasa je la jawabnya...huhu...
tapi biasalah aku ni, aku kan jenis tak sabar...
tu yang gentel tepung pun ada yang besar ada yang kecik...
tak kisah la heh, nak makan sendiri je pun...

makan simple2 mcm ni la yang buat tambah nasik kan...
goreng garing ikan bilis, goreng sekali bwg besar ngan lada merah...
pastu campak petai...curah sikit kicap...
ya Allah! tak nampak lauk lain dah...huhu...

bila mood membaking kek dah sampai...
moh la kita buat kek pandan...
bukan susah pun...
cuma nak sampai roh rajin tu yang jenuh tu...

vavavava...ni bukan je feveret anak2..
feveret mama dorang sekali...
laki aku tu pulak dia tak berapa gemar dgn hotdog...
so habuan mama n anak2 je la..

ayam goreng siam...
anak2 suka...sebab tak pedas pun...
banyak kali dah aku buat ayam siam ni...
kalau nak resepi, klik resepi aku kat sini

bila barang semua dah ada,
moh buat agar2 longan...
agar2 mcm ni si abang ngan junior je yg suka...
si adik tak layan sangat...
eh, bercerita pasal si adik,
adik sekarang ada dua org budak pompuan minat kat dia ok...
siap dapat surat cinta...aduhai...
seram mama ko dik...
baru darjah dua dah dapat surat cinta...
bila aku tanya kenapa dorang minat kat adik?
adik jawab mungkin sebab adik pandai math n sains kot...
aku terus ehhhhhhh....perasan jugak anak aku ni...kahkah...
takpe, nnt bila2 ada masa terluang aku story kat blog pasal adik ok...hehe...


ok, cukup 10 menu masak2...
bila2 kang aku sambung lagi...
assalamualaikum.

14 comments:

mama tisya said...

wow kerabu epal..tk pernh mkn..roti sosej cheese leleh...

Ucing said...

semua sedap (^_^).

Hudalatip said...

Ya Allah aku nengok lauk kau semua ni terliur ok, huhu..telan2 air liur tauu..

norhidana said...

trs rasa lapo... nsb la dh nk pi cari mkn tgri

Inani Hazwani said...

Kecur air liur tengok. Hahah! Sedapnya kak :)

Anonymous said...

Salam kak Wahida,

boleh tak bagi resipi agar2 longan..mcm sedap..heheheh...

-faradia-

Nisa said...

The bread pudding *drools* makes me want to do it right now and have a taste of it!

Haidar said...

Sedap sangat. Saya mohon kongsi ye.

hanim said...

sy mmg suka tgk gambar awak masak2 wahida...kita tertunggu2 je ig awk..hehehe

dear anies said...

ni yg rs time bulan pose nnt nk serbu umah hang... hahahahaha

dear anies said...

p/s amboiiii dikkk kemain lg ko ya... ko pakai myk dagu cap apa ni dik smpi ramai nau yg sangkut ni hehehehe

Bunda_nora said...

Ikan bilis garing tu paling win makan masa sahur...butir nangka makan masa berbuka... good idea ni...tksh..

Izwa Kamaruddin said...

tertelan-telan air liur tengok heh !

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

haish jeles ngan orang rajin + pandai masak macam ni sbb semua nampak sedap