nuffnang advert

Thursday, July 28, 2016

malam dan pagi raya kami

Assalamualaikum semua...

hrmmm hari ni baru berkesempatan nak bercerita serba sikit pasal hari raya kami...
orang lain dah lama up story...
ala, apa ada hal...
raya kan sebulan...ekekek...

kita sambut raya pada 6 Julai kan...
5 Julai tu adalah birthday anak aku si Junior dan bapak mertua aku...
so, malam raya tu gigih kami cari kek...
sambil semua orang siapkan kuah laksa, rendang dan kuah kacang,
kita curik masa sekejap untuk tiup lilin, nyanyi2 dan potong kek...
kita meriahkan malam raya kita...haha..

kalau beraya rumah mertua aku, mmg wajib ada kuih bakar ni...
abah akan order kuih bakar ni dengan orang kampung Linggi tu jugak...
order bebanyak, tapi bukan nak bagi orang makan...
kami2 je yang makan...hahaha...
laki aku paling berhantu dengan kuih ni...
aku pulak setakat boleh makan je la...
tak lah beriya makan sebab pada aku manis...huhu...

pagi raya...
macam biasalah, lepas salam2 mintak maaf bagai,
wajib la ada photoshoot raya kan...
ala, amek gambo pakai henfon je pun...
janji ada kenangan kan...

aku pagi tu pun sebenarnya takde mood sangat nak bergambar..
sebab si Junior tak bagi kerjasama...
gerammmm aku dengan budak kecik tu tau...
dia mmg tak nak bergambar pagi tu...
jenuh pujuk...
korang tengok lah, kemain dia menjerit nak melepaskan diri..grrrr...

anyway, abang ngan adik je dapat jubah sedondon sama kaler...
si abang punya takde size pulak...huhu...
jadinya terpaksa cari tempat lain untuk jubah abang...

ok, gambar tak ikut turutan...
ni masa beraya rumah Pak Long Aki...
kat rumah dia ada jendela panjang macam ni...
harus lah berposing kat sini...
susah dah tau nak jumpa jendela mcm ni...hehe...
eh, hari ni birthday lelaki kat sebelah aku tu...
happy birthday sayangggg...
sayang awak ketat2!

budak comelll anak kesayangan mama yang notti lagi cheeky..
rindu budak ni hari2...

abang n adik yang sibuk duk collect duit raya...
budak2 jugak yang seronok masa raya macam ni kan...

ko tengokkkk...
junior tu bukan nak pandang kamera...


tema kami hijau tahun ni,
anak aku si abang tu yang beriya nak hijau,
pastu dia jugak yang nak berjubah tahun ni...
sudahnya hero2 aku tu semuanya berjubah la nampaknya...
dengan si kecik tu pun berjubah...
suka pulak aku tengok si Junior tu pakai jubah..
comel je aku rasa..
nasib baik ada size budak dua tahun macam dia...
tapi aku pulak tak berapa suka pakai jubah..
so, aku pakai je baju kurung..janji hijau kata ko...


mak mertua n abah mertua...
dorang team merah tahun ni...hehe...

family Ain...
adik ipar aku ni duduk Melaka...
dorang pun hijau tahun ni...

adik ipar aku, Mimie...
baik hati sangat dia ni tau...
siap belanja i tudung neelofa...hehe...tq sayang...
ada sorang lagi adik ipar, Nurul...
tapi tahun ni turn dia beraya kat Melaka rumah mertua dia...

 family potret...

 gaya bebas katanya...

 bersama adik2 ipar...

selfie pagi raya...huhu...


ni lah serba sikit gambar pagi raya...
tak berapa banyak pic tahun ni...
entah la...macam malas nak berposing sangat...haha...

15 comments:

Fai Nardir said...

fai sukaaa baca kisah raya, walaupun hari ni dah 23 syawal.. kita raya kn sebulan, org pun masih ramai lg yg buat open house. hehe..

Kakzakie Purvit said...

Junior belum faham lagilah..
Tahun depan kakak rasa dah boleh faham
Beli jubah lebih senang dan boleh pakai selalu. At least setiap jumaat/baju tidur. Kalau baju melayu selalu seluar dia tak pakai lepas raya.

AnneRaini said...

budak kecik mmg payah nk ajak bergambar. akupon stress...hehe.

Qhaifa Nur said...

Nmpk sedap kuih bakar tu wahida..
Alahai junior..kenapa tu sayang
Comel hero2 berjubah laa

dear anies said...

yg tu group nasyid mn tu?? ekekeke

adarnadzmie said...

syok bergambar kt luar gini... cerah jer gambar raya... heheh

eima said...

boleh nampak meriah tu ... best la dok belah linggi dekat ngan laut hehe

Kakcik Seroja said...

Nampak meriah juga....Alhamdulillah....

norhidana said...

kak kalu ko pakai jubah gak msti lagi ngam hehhehehe...
junior nk lari sana sini mana lah dia nk bergambar gitu kan

zana-norzana said...

Kuih bakar style Linggi tu terlalu manis tau!!!! Dah lama tak makan kuih bakar Linggi ni............ tak ada yang reti untuk membuatnya

Fazleyatul Aini said...

kita pon suka gila kuih bakar
lagi2 kalau tepi2 dia garing gelap2 sket
hoih sedap

OKje said...

Selamat Hari Raya maaf zahir batin Wa....turn rumah cik abang ye tahun ni. Best ....adik ipar semua sporting cuma junior ajelah yg tak sporting....

Tahun ni mmg pesen jubah kot ye utk lelaki. Rata rata org pakai jubah.

Mrs. A said...

Terasa kemeriahannya :-)

Suria Amanda said...

Seronoknya tgok kemeriahan beraya ko sekeluarga nok...aku raya pertama tu kat IJN..sampai la sekarang ni ha...tahun ni mmg x beraya lngsung..

irdagarmin said...

wahh seronoknya.selamat hari raya.