nuffnang advert

Thursday, April 14, 2016

indahnya hidup

Assalamualaikum semua...

entry makan makan kembali lagi...hehe...
ni semua bukan makanan yang aku masak ye...
aku beli je...
aku kan 'rajinnnnn'...ekekek...

i love nasi kerabuuuu...
aku macam ada ketagihan dengan makanan ni...
dalam seminggu mesti nak pekena...
kadang tu dalam seminggu dua kali aku makan nasi kerabu ni..
kat pasar malam rumah aku setiap Rabu ada jual nasi kerabu best...
pastu kat ofis aku tiap Jumaat pun ada nasi kerabu...
jadinya setiap rabu dan jumaat aku akan pekena nasi kerabu...
tu yang badan aku makin tembam ni...hahaha...
kalau makan nasi kerabu, wajib aku mintak sambal lebih...
pastu kena letak semua, segala mak nenek ulaman kena ada,
telur masin pun wajib ada...cili solok pun sama...
eh, senang cakap kena ada semua lah...
dan aku akan gaul semuanya...
wahhh...sambil taip sambil terliur...

ni nasi beriani bersama kambing bakar...
ni bukan menu aku...
sebab aku tak makan kambing...
ni menu kegemaran hubby dan si abang...
kalau aku menu wajib nasi kerabu pada hari rabu,
hubby dan abang pulak menu wajib dorang mesti nasi beriani + kambing bakar ni...

ni pulak pavlova sedap nak mati...
order ngan member ofis...
tapi aku awal2 request tak nak pavlova yang manis sangat...
so, ini adalah pavlova less sweet...
huiiii, sambil makan sambil pejam mata..
percaya atau tak, aku boleh hadap 4 ketul sekali jalan...huhu...

lepak2 makan kepsi bersama hubby...
layan kepsi di restoran jejantas sungai buloh..
sambil mengira kereta yang lalu lalang kat bawah tempat duduk kami...haha...

kat ofis sekarang ada member jual juice sejuk2..
sedap pulak tu...yang ni red apple + pear...
without sugar ye...
ada macam2 lagi juice..aku baru try yang ni...
pasni nak order banana milk..huhu tak sabarrrr...
tunggu si owner juice balik Seoul baru dia buat...
now dia tgh berhoye hoye kat Korea sana...
ok, have fun Elle!

breakfast maggi goreng kat ofis...
sambal ikan bilis amek, cili padi pun amek...
barulah besttt...
hubby aku pun kadang2 takut tengok aku makan pedas...
dia suruh aku kurangkan sikit pengambilan cili dlm hidup aku...haha...
eh, i kuat makan pedas hokeyyy,
tak pedas, x lalu...huhu..

kuih apa namanya ni...
aku pun lupa...
masa kecik2 dulu suka makan...
mak aku dulu rajin buat...
aku panggil kuih ni kuih telur katak...
tapi yang ni hubby beli kat mana ntah...
tawar...huhu...
apa2 pun Alhamdulillah...

mee celup...
aku request extra perut extra daging...
cili dia tu kemain pedassssss hokeyyy...
sambil makan sambil lap peluh...
pedas tapi sedapppp...

sebalang cookies coklat chip...
sedap sebab cookies ni nipis...
aku suka yang nipis sebab dia crunchy gituw..
yang ni bukan aku yang beli,
ada member ofis yang bagi...
aku macam terkejut kenapa dia bagi aku sebalang besar ni..
dia jawab 'sebab akak selalu tolong saya'
aku macam errrr alahai so sweet la dia ni..
apa je yang aku tolong tu adalah ikhlas,
lagi pun bukan besar mana pun pertolongan aku tu...huhu
apapun, Alhamdulillah..rezeki...
tq so much Ika, hanya Allah mampu membalas segala kebaikan kamu...

tekak rasa nak makan eskem...
masuk tesco ada Frosty Delight, moh makan twin twist...
makan sampai menjejes2...
macam budak2...hahaha...


oklah, bila2 kang kita sambung lagi entry makan2...
Assalamualaikum...

25 comments:

Kakzakie Purvit said...

Pink tu kuih sago Wahida. Tradisi ini
Kakak pun suka nasi kerabu. Lagi banyak kerabu dia lagi best:)

Dila said...

masyaAllah sedapnyela tengok gamabr2 makanan ni semua, saya pun peminat nasi kerabu,kalau kat kat sabah ni selalu jumpa time bazaar ramadan ja la, hari2 biasa boleh dapat kat restoran Nasi Kukus Pesa di lahad datu ni, tempat lain tak sure..situ jak la yang menepati selera.

norhidana said...

perkkkh trs rasa lapo prt nih....

aduhla

ain.ya.nun. said...

Kuih pink tu, aku yang tak berapa nak pink sekarang ni panggil kuih sagu mata ikan.

Anonymous said...

Salam kak Wahidah,

aduh kenapa entry kali ni buat saya terliur...saya pun suka pedas...selalu order..nasi goreng cili padi, sambal belacan, sup kosong..pas2 kawan sure akan pandang mcm "nasi kau tak cukup pedas ke"...hheheheehhee...kalu makan sup, mau kuah sampai itam bubuh sambal kicap...fuh..ok lunch nak cari sup la...hahahaha

-faradia-

Kakcik Seroja said...

Alamak...mak tengah lapo ni...

rencah kehidupan said...

Kuih tart 4 biji Rm25 tak masuk ke..??

wahida said...

aidid adando: hahaha...bengong ko...

Cik Lily Putih said...

kfc kfc kfc nak ayammm

cahayahidupku.blogspot.my said...

Nasi kerabu memang kegemaran akak juga..
Nasib dah makan selasa lalu..
tak lah terliur tengok nasi kerabu wa..
Tapi terliur tengok asikrim tu...
nak carik jugakkkkkkk..

ain zulkarnaind said...

perghhh! sedap semua niii

Qhaifa Nur said...

Teringat kat mak...klau gi pasar mlm mesti nk nasi kerabu..

Suka cookies tu...sedapnya...mmg rezeki namanya

Ainim Rashihah said...

nasib aku baru lepas makan..kalau tidak, mau lapar perut tgk post ko ni

Rinna said...

Baru makan nasi kerabu pagi tadi..
Sedap2 tengok makanan tuh semua..

Liyana said...

nasik kerabu tu memang win! :D

Izwa Kamaruddin said...

asal entry makan je aku mencik sgt dgn kau...huh! nak jugakkk...terliur liur nie..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

meriah nya nasi kerabu ! dah ptg-ptg mcm ni berkeriuk perut ni nengok nyeeeee

Azian Elias said...

Meriahnya mek oiii.. tp akak just nak habaq mai.. kurang2kan maggie tu ye.. wax dia tu yg tak berapa nak bagus.. apa2 pun happy always yeee.

Unknown said...

assalamualikum.
singgah pagi.
~ http://jmbelog.blogspot.my/

makchaq said...

Nasik kerabu paling terlioq... kuih teloq katak pun makchaq suka jugak..

ietams said...

ohhhh semuanya sedap!

Nur said...

mak ai, terus lapor baca entri ni. Hehe.. :D

monalea said...

telan air liur tengok nasi kerabu . hahahaha

LYAfrina said...

sedapnya..suka jgk nasi kerabu..lg2 mkn dgn dging bakar..

Cici said...

kita panggil kuih biji biji ada kelapa kat atas. hahah panjang betul nama panggilan. btw si maggie goreng nampak sangat menggoda