nuffnang advert

Thursday, April 7, 2016

cikgu cakap ada 23 vitamin la mama!

Assalamualaikum semua...

kebiasaannya masa amek anak2 dari pengasuh,
aku akan tanya anak macam mana persekolahan hari ni...
and most of the time dorang akan cakap 'ok!'
tapi dua hari lepas bila aku tanya adik mcm mana sekolah hari ni...
dia jawab hari ni best mama...
aku tanya balik, apa yang bestnya...
adik cakap sebab Mr. Greedy datang sekolah adik...
siapa pulak Mr. Greedy tu dik...

buku lagi besar dari ko dik...ekekek...


sampai je rumah laju2 dia keluarkan buku yang dia dapat dari Mr. Greedy..
oh rupanya Mr. Greedy ni dari Team Horlick...
salah satu karakter dalam kartun kat buku yang adik dapat ni...

lepas tu si adik tanya kat aku...
mama, boleh tak adik nak beli Horlick?
eh...kenapa tetiba nak beli Horlick ni?

sebenarnya, kat rumah aku ni dulu mmg ada je stok Horlick..
aku ngan adik mmg suka minum Horlick...
tapi bila Horlick makin mahal,
kami terus tak nak beli dah...terus boikot...hahaha...
lagi pun yang minum Horlick ni cuma aku dengan adik je..
daddy ngan si abang mmg bo layan...

lepas tu Milo pun kami tak minum dah...
kemain mahal Milo sekarang ni...
kami bertukar kepada Vico, gantikan Milo..
yang mana kami rasakan Vico lebih murah dan lagi sedap rasa dia...
so, kat rumah kami ni mmg tak putus la stok Vico selain wajib kena ada teh Boh..

tapi bila adik mintak nak beli Horlick,
aku tanya dah kenapa adik tetiba nak beli Horlick ni...
kita kan dah lama tak minum Horlick...
nak tahu adik jawab apa?
'cikgu cakap Horlick ada 23 vitamin la mama'
'cikgu suruh beli'...

amboi kemain banyak vitamin kat Horlick ni ye..
tamak sungguh ni...semua nak bolot..haha..
patutlah kaakter kartun pun diberikan nama Mr. Greedy...

macam tu lah budak2 ni kan...
apa cikgu cakap, semua dengar...
cikgu cakap semua betul...
sampaikan kadang2 tu ada kerja rumah adik aku tengok kat arahan buku tu takde pun suruh colouring...
buku tu cuma mintak kira ada berapa batang aiskrim dalam gelung getah tu...
tapi si adik beriya2 cakap cikgu suruh kaler sekali batang aiskrim tu...
pastu nangis2 sebab tak sempat siapkan colouring tu...
pastu bila aku cakap,
'kan mama dah cakap, tak yah kaler...cuma kira je, banyak niiii...takkan adik nak kaler semua?'
'tapi cikgu cakap kena kalerrrrr"
grrrrrrr....lantak ko la dik..
apa cikgu cakap semua korang dengar kan...
mama cakap ni takde siapa nak ikut...huhu...

beriya2 dia mintak Horlick dia cakap cikgu suruh beli...
siap cakap, cikgu cakap ada 23 vitaminnnn...
berulang2 dia cakap pasal 23 vitamin tu...grrrrr...

ha ye lah dik...
malam tu jugak daddy belikan adik Horlick 23 vitamin tu...hahaha..
selamat minum kembali Horlick la ye dik...
puas hati tak?
huhu...

16 comments:

Kakzakie Purvit said...

Betullah anak-anak kalau cikgu cakap kalau boleh 100% nak ikut
Apa lagi adik jenis ingat mestilah dia akan buat/ikut:)

Kak Nieyl said...

Bijak..bijak.. :)

Siqah Hussin said...

Betul tu sis wahida. Budak2 memang dengar cakap cikgu. Cikgu lah paling betul tuk dorang. Bagus betul. Hihi. Siqah pun boikot horlicks jugak. Sebab mahal. Huhu.

Umie Adli said...

boleh mama sekali minum horlick tu. hehehe. budak sekarang kan. lagilah adik ni ingat je apa kata cikgu

Nafira usof said...

bab lagi dengar cakap cikgu dari cakap kita tu aku memang setuju. kadang2 boleh bergaduh ngan anak sbb "cikgu cakap" nih. geram jugak kadang2 tu. hahahahahaha

aku ade beli gak horlick haitu. konon nak tambah susu badan. tapi x jalan sgt ngan aku.. minum milo lagi jalan. tapi milo kalo xde sale memang mahal giler. kalo ade sale tuh ok sket lah. hahahaha

hainom OKje said...

Betul betul....apa juga bentuk minuman yg mahal mmg kena boikot kat rumah ni hihi...kalau beli pun ambik yg paket kecik sekali.
Gitulah budak budak..... ckp cikgu bukan main dengar lagi...

hainom OKje said...

Betul betul....apa juga bentuk minuman yg mahal mmg kena boikot kat rumah ni hihi...kalau beli pun ambik yg paket kecik sekali.
Gitulah budak budak..... ckp cikgu bukan main dengar lagi...

ietams said...

bagus betul influence dr cikgu ni.
tapi horlick memang mahal sekarang ni

LYAfrina said...

pandainya dia...

Azura R-Ju said...

bijakkkk btl

idzwa kamaruddin said...

hahaha..gigih la kene beli balik ;)

Qhaifa Nur said...

Betul wahida milo/horlick mahal skrg...
minum vico juga la ni..
amboii adik makin bijak dahhh

nuyui a.k.a miss YUI said...

gigih paknya beli..bgs..hihi..

lama plak xmnum ho ho horlick =p

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

amboii..model horlick tu bukanmain ye..23 vitamin banyak nyaaa...hahha

makchaq said...

Bagus la budak2 dengar cakap cikgu.. senang ingat ilmu..
Kat rumah makchaq pun biasanya ada teh je.. sebab teh o semua minum... hat lain ada minum ada tak minum.. jadi senang bancuh teh.. semua minum...
Ada vitamin ke teh ni??

Zee Suhaini said...

budak kat umah ni pon sama..ape jer yang cikgu cakap mesti nak ikut..
yang untungnya adik.. dapat gak horlick yang diidamkan..

selalu beli time puasa jer sebab nak buat popia nestum..heheee