nuffnang advert

Wednesday, January 27, 2016

mini kicap Cap Tamin...comelnya!

Assalamualaikum semua..

meh nak share benda comel dalam hidup aku...
comel sampai tahap kena share ngan korang...ekekek...
satu hari tu jiran depan rumah aku wasap kat dalam grup 'jiran tetangga'...
dia cakap dia jual kicap comel...
lepas tu dia up la gambo2 kicap dia...
eeee...gerammmm pulak aku tengok comel sangat...

ha....comel tak? tapak tangan aku lagi besar dari kicap ni...
aku mana boleh tengok comel2 gini...
rasa nak peluk2...heheh...
pastu jiran aku tu cakap harga dia cuma rm1.50 je sebotol...
apa??? rm1.50 je? ok, bungkus 10!
laju2 suh bungkus 10 untuk Geng Capati i tu...
laku ok jiran aku ni jual...
rupanya ramai gak beli borong macam aku...hehe..
yang aku beli ni lemak manis, ada jugak yang lemak masin...
yang tu aku tak beli la...
pada yang addicted kicap tu,
sikit2 bila makan nak kena kicap jugak...
sesuai la bawak mini kicap ni masuk dalam henbeg korang....ekekek...

gigih suh mek jah amekkan gambo...
tq jah sayang!
pandai si jah tu amek gambo kicap ni bersama pasu bunga dia tu...
baru nampak kecomelan kicap tu kan...
to be honest, tak pernah umur hidup aku makan kicap cap Tamin ni...
tak sabar pulak aku nak rasa...hehe..
dari dulu mmg suka kicap kipas udang je...
tapi sekarang kicap kipas udang mahal giler kan...
grrrrrr...
pastu ramai cakap kicap Tirana best...
rasa dia lagi sedap dari kipas udang tu...dan lagi murah katanya...
ok, nanti nak try kicap Tirana pulak...
tapi kalau tak silap kicap Tirana tu anak tokei kipas udang yang punya...ye ke?
errr, apa2 lah...yang penting sedap dan murah...
nanti nak try...

eh, ni nak cerita pasal kicap Tamin ke Tirana neh? hahaha...

ok lah, tu je nak citer tentang mini kicap yang sangat comel..
bai!

29 comments:

Fazleyatul Aini said...

saya suka kicap mahsuri manis pedas !

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya
kecik senang nak bawak kemana2

Lea Ismail said...

hehehe.boleh letak dalam handbag klu g holiday. agak2 kalau makanan dlm flight tak kena dgn tekak boleh kuarkan kicap ni. hehehe

idzwa kamaruddin said...

HOH NAK KENE BELI GAKS NIE!

Zee Suhaini said...

ada yang buat doorgift..senang kan..

Yaya Azura said...

beli letak office..makan dengan telur separuh masak.walah!

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Kecil macam ni sesuai nak buat doorgift kan.

norhidana miswan said...

comei2... sbelum ni penah nampak kicap jalen bentuk kecik tp nih lagi kecik hehehe...

Jobdirumah Buat Duit said...

Ada juga kicap macam ni. Comel aje.

Rizziela said...

Comelnya botol

Diana Rashid said...

kicap kipas udang memang mahal..sebotol besar dah sepuluh ringgit lebih..dah sedap nak buat cemana ..beli jugak la..kicap tamin ni pernah rasa dulu..lupa dah rasanya cemana..

Nieda ramly said...

kicap ni ada org letak dalam goodies beg utk majlis kahwin

Mar Mansor said...

serius comel..boleh jadi doorgift majlis

Rapunzel Cikilolo said...

bijak marketing dia. boleh bawa ke mana-mana.

akubiomed said...

Alahai comeynya. Ini beberapa kali titis dah habis. :)

Qhaifa Nur said...

Mmg mahai giler kipas udang wahida..skrg beli jalen..sedap jga
Mmg comel..

Daddy Ziyyad said...

Takde jual kat supermarket ke? senang nak bawak gi kedai makan...hahaha

Bahrain said...

eh, ada yang mini ke? comel je boleh jimat duit.

Raihanah Ahmad said...

ada pengantin buat doogift kan, banyak jjga dapat

anah said...

kat mana nak beli ya kalau kat kedai?

NEKCIK said...

Nekcik slalu beli kicap ABC..lbih kurang saiz tu lah jugak...teringat kat Mekah mmg diaorang bagi kicap kecik ABC ni..kicap tamin cute ni x jumpa laginkat supermarket

NEKCIK said...

Nekcik slalu beli kicap ABC..lbih kurang saiz tu lah jugak...teringat kat Mekah mmg diaorang bagi kicap kecik ABC ni..kicap tamin cute ni x jumpa laginkat supermarket

Inani Hazwani said...

Baru tahu ada dalm botol kecik macam ni. Heheh

Yana Libra said...

comelnyeee..sy rasa kipas udang sedap setakat ni..huhu

adarnadzmie said...

comel kan2...hehee

student poli ada buat lawatan ke kilang kicap Tamin...semua dpt sorang satu buat kenang-kenangan...heheee


Lina said...

Mcm mana nk order

Lina said...

Mcm mana nk order

Nurhazlina Jalaluddin said...

Salam awak, boleh x bagi no.contact akak jual kicap ni...nak beli 50 la....please...tq

Nurhazlina Jalaluddin said...

Salam awak, boleh x bagi no.contact akak jual kicap ni...nak beli 50 la....please...tq