nuffnang advert

Thursday, January 21, 2016

Big Brother Restaurant, Kota Damansara

Assalamualaikum semua...

ada satu hari tu,
tekak aku teringin giler nak makan makanan barat...
wahhh gitu..makanan barat katanya...
eh betul tau...tekak aku nak makan western yang sedap...
nak yang ala2 Chilli's, Tony Roma's dan TGI Friday's tu...
tapi nak orang kita yang buat, dan yang penting sedap...
dan google punya google,
ter check in kat banyak blog yang bagi positive review kat rastaurant ni...
so, moh la kita...tak jauh sangat ngan Rawang pun...
Kota Damansara je...

pic ni aku amek masa kami nak balik dah...
kami last customer yang balik masa tu...
so, kalau korang nampak macam restaurant ni takde orang, korang silap...
kedai ni penuh orang okeyyy...
masa kami sampai, full seat!!

menu yang variety....
tengok harga, alamakkkk boleh tahannnn...
hahaha...

our starter...
wajib la kami order garlic bread ni...
sebab anak2 suka...

soup of the day...order 3 bowls...
untuk dimakan bersama garlic bread tadi...
harga satu bowl ni adalah rm10.90..

adik yang dah masuk darjah satu...
Alhamdulillah setakat ni dia ok je kat sekolah...
balik sekolah je, dah terbungkang tido...
penat sangat...maklumlah sekolah pun pagi petang...

dak kecik ni tak yah cakap la...
bab mengajuk apa yang kita cakap, apa yang kita buat, bagi kat dia..
kemain lagiiii...lasak pun boleh tahan...
malam pulak susah tido...sibuk duk lompat2 atas katil...
mana lah mama awak tak ngantuk tiap2 pagi junior oiiii...huhu...

comotnya makan...

si abang pulak tahun ni ada exam besar...exam UPKK...
exam ni adalah untuk budak darjah 5...
giler betul sekarang ni kan...
aku dulu zaman aku sekolah, darjah 5 lap hingus lagikkk...
budak2 sekarang darjah 5 dah ada exam besarrr...
dan 26hb depan ni, ada ujian kelayakan...
harap abang boleh lulus dengan cemerlang ujian kelayakan tu...
sekarang ni tiap2 malam aku suruh dia mantapkan penulisan jawi dia...
no more tv, no more henfon at all...stay focus!

 budak manja daddy...

ni air abang ngan adik...oreo milkshake...
abang tu memang aku tahu lah, dia boleh habiskan segelas shake ni...
tapi si adik tu, dia tu susah nak makan, apatah lagi nak perabis air segelas ni..
dia tengok abang order ni, dia pun nak order jugakkkk...
sudahnya, mak pak dia yang kena habiskan...
giler korang tak habiskan...rm12.90 segelas ni weiiii...
huhu...

aku ngan hubby order lemon tea...
secawan rm4.90...

ni nak habaq mai...
ni pun antara starter kami selain garlic bread dan chicken soup tadi...
kami order Beefy Mexican Nachos...
sumpah sedappppppppppp...
berebut2 aku ngan laki aku makan...berebut jugak ngan anak2...
dia punya cheese, dia punya daging melimpah ruah...
sila percaya, nachos ini terbaik yang pernah aku rasa...
rm21.90
dan kena makan cepat2 sebab dia cheese, dah sejuk kang tak sedap...

ni pulak menu anak2...
abang order baked cheese n chicken...
adik pun order yang sama macam abang...
tak nak kalahhhh..padahal dia bukan makan sangat pun...
sudahnya dia makan tak habis pun...memang aku dah agak...
tapau je lah sudahnya dan esoknya aku reheat dalam maicrowave...
dah reheat, pun berebut jugak anak beranak makan benda alah ni...
makin disimpan makin sedap pulak...hahaha...
sepinggan gini rm16.90

aku order steam salmon..
antara banyak2 menu, menu ni paling gagal kat tekak aku...
bukan sebab apa, aku telan je satu bite, aku dah rasa errrrr...nape manisssssss???
ok, fikir positive...telan sekali lagi...kot2 lah boleh hadam...
tak boleh jugakkkkkk...
sudahnya aku panggil waiter mintak tukar sauce...
rupanya sauce dia bagi ni caramel sauce...patut la manisss....
aku cakap kat waiter, i tak nak sauce ni, tukarkan dengan sauce putih yang biasa tu...
ok, laju2 dia bagi aku sauce butter lemon tu...
ha...dah tukar sos putih, baru lah feel nak makan...
tapi serius la, caramel sauce tadi bikin potong aku punya rasa...
tapi hubby suka, dia cakap sauce cenggini rare...
rare la sangattt...dia mmg la suka manis...
but i don't like okeyyyy...
sepinggan gini rm36.90

ni pulak hubby punya...
sirloin steak...hubby request for medium well...
sedap...laki aku suka!! aku pun suka!!
siap laki aku cakap steak kat sini lagi sedap dari Tony Roma's tu...
sepinggan gini rm39.90..
berbaloi dengan harga...terbaekkkk...

antara menu lain di Big Brother...
aku up kat instagram, ada yang komen cakap foods kat sini memang sedap2...
especially carbonara dia...
ok, next time kita makan spagetti dia pulak...
aku nak try olio dia pulak lepas ni...

tu dia....patut la nama restaurant ni Big Brother...
owner dia kemain comellll lagik rupanyaaaa...
nama dia Hadi Abdul Razak kalau tak silap...
dah masuk macam2 paper rupanya restaurant ni...
aku je yang baru tahu...huhu...
lepas ni kalau nak makan western yang sedap, mmg sini je kami terjah...
berbaloi baloiiii...dan anak2 pun suka...



kalau korang berminat nak try, ni details:

3G 3-1, Jalan PJU 5/20,
Kota Damansara.
03-6142 7678

16 comments:

Anum said...

menarik nie

ASTraveller said...

woo nmpk sedap. nti nk try pegi la :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

arghhh tesnsion tgk entry ni. hahaha

Suria Amanda said...

Ok nanti i ajak cik abe i tu terjah...

monalea said...

Tak kisah bayar lebih janji puas hati kan makcik. Sedap tul Salmon tu...

Qhaifa Nur said...

Sentap gak tgk harga tuh...sedap punya psal...kira ok lah tu

JunAina said...

Sesekali boleh lah nak makan2 kat restoran macam tu hadiah utk diri sendiri dan family...kalau selalu mau rabak poket...ahahaa...

Unknown said...

Bestnya dapat makan macam2 badan tak naik pun..kalau saya makan macam ni seminggu la berlari tiap pagi nak bagi kurang kg..makan nasik 3 hari je pun dah naik sekilo...

Unknown said...

Tetiba rasa teringin nak minum oreo milkshake tu....

In sha Allah abang boleh buat yang terbaik UPKK tu...kita doa je yang terbaik Wahida...

akubiomed said...

Wow minum makanan terliur dibuatnya. :)

Azian Elias said...

best2nya food dia...

tetiba macam lapo ni.

Surayahussin said...

Mmg sedap pun bigbrothers ni. Fav fmly sy. Semua branch dia sedap dr damansara- shah alam-bangi semua sdap👍👍

adarnadzmie said...

semua menu sedap okey.... oreomilkshake tu mengancam kalbu....heheee

Akak Kembang said...

Ya ampun nokk...sedapnya...tp rege blh tahan gak..sesekali ok lah...hehehe

Fazleyatul Aini said...

sos butterscotch makan dengan ikan? ok pelik. ingat butterscotch makan dengan bread pudding je hahaha. kot aku pon tak boleh masuk kak oi manis2 ni. potong hokeh
tapi nachos tuuuuuu haih bikin lapo !

ini kisahnya said...

nachos dengan baked cheese terpaling menarik sebab ade cheese yg terpaling feberet.. :)