nuffnang advert

Wednesday, January 7, 2015

Restoran Bisik Bisik - Mee Bandung Udang Galah

Assalamualaikum semua...

ok, kita kasi setel ini cerita basi,
punya lama terperam ni.

nak citer kami sefamily pi makan kat Bisik Bisik, Shah Alam.
masa ni aku baru je abes pantang si Junior 44 hari,
ha, ko tengok punya lama citer ni,
Junior pun dah 6 bulan dah sekarang.

tak dapat nak amek gambar signboard depan kedai,
sebab masa kami sampai, hujan lebat...huhu...
pic mcm ni pun jadik lah, bukti kami dah sampai mkn kat restoran ni...ekekek...

ni paprik ke apa neh? hahaha...bukan bukan...ni bukan paprik...bawah tu ada nasi...
ni nama dia Nasi Goreng Anak Dara, laki aku punya menu...
amboi laki aku tu, tengok dalam menu ada nasi goreng anak dara, terus order...grrrr....
rm8

mintak maaf sangat2..kualiti gambar sangat tidak memuaskan...
aku tak tahu lah apa nak jadi dengan kamera aku tu,
dengan lagi sebulan nak terbang ke Koh Samui,
laki aku tak repair lagi kamera aku tu...grrrrrr...
tgk je la pic ni, hadoiiii...sendu sangatttt...
eh, ni nak citer pasal makan ke pasal kamera ni?

ok ok...kita citer pasal menu...
nak cakap Mee Kuah Ketam ni sedap sangat...rm15
ni menu si abang...
aku kalau datang sekor ketam mcm ni,
mmg tak lah aku nak kopek...
kat rumah boleh la aku nak layan,
kat kedai tak koser aku la heh,
kang dengan kuah terpercik kat tudung,
eiiii, jatuh saham i...muahahaha...
kita serahkan tugas mengopek ni pada yang layak lah...
siapa lagi, kalau bukan laki aku...ekekek...

ha, ni diaaaaaaa....signature dish Restoran Bisik Bisik...
Mee Bandung Udang Galah...
selalu mee bandung letak daging kan,
tapi ni dia letak udang galah wei...
udang dia gemuk besar,
umak aiiii sedap sangat pulak tu kuah mee bandung ni...
serius tak tipu...
aku suka sangatttt...kalau nak udang galah kecik sikit harga dia rm15.90,
tapi yang ni aku amek udang galah yang besar, rm29.90.

aku suka giler kepala udang, aku kalau masak udang, takkan buang kepala dia,
sebab tu part feveret aku...
tak kira la orang nak ckp kepala udang tu kolesterol ke apa ke,
dah aku suka, nak buek camno? hahaha...
dapat pulak kepala udang yg besar bagak mcm ni,
memang pucuk dicita ulam mendatang lah....

ha, amek ko....separuh muka aku dah ni hah..
punya gemuk udang galah ni...
puas hati aku!

 see, kan aku dah cakap, aku korek2 lagi kepala udang tu sampai licin...tak tinggal apa..

 eh, mana Junior?

saya ada kat sini lah!
ada dalam stroller...hehe...
dia ni mudah...senang nak bawak ke mana je
dia buat hal sendiri je dalam stroller
setakat ni ok lah, kang kalau dah dapat kaki,
silalah bertabah...hahaha...

so, pada korang yang nak makan Mee Bandung Udang Galah style Johor,
ni details kedai:

Restoran Bisik Bisik
Anjung 7,
No. 9, Jalan Zirkon,
Shah Alam, Selangor.
017-7317803

28 comments:

Fazleyatul Aini said...

memang betol licin kepala udang tu haha
saya kalau udang besar2 ni tak pandai makan kepala dia
kalau udang kecik biasa tu boleh la

GREENJADE said...

uikh menarik ni.aku yg dok sh alam ni pn x smpai2 lg ni noks..uhuks

xpe walopon cite basi tp bg aku still fresh sbb dpt la jamu mata tgk junior since abis pantang kans....heeee

ain.ya.nun. said...

Alahai lesung pipit junior. Lagi menarik dari udang galah. Haha.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Habis licin ko korek kepala udang tu ye Wahidah.. terbuktilah memang ko suka sangat dengan kepala udang tu kihkih...

Besar udang tu.. besar pulak duitnya ye wahidah :)

NM03 said...

ko tu... udang nak makan sendiri pun malas nak kopek. (imbasan bali)

Rapunzel Cikilolo said...

lapar la. tengok udang tengah hari ni.

aku pegi makan skrang.

kbai.

akubiomed said...

Saiz udangnya kus semangat. Tentu isinya juga manis.

wahida said...

NM03: kat bali kita ada makan udang ke nok? confuse jap...sate lilit ada lah! hahaha...

Chinta Safia said...

wahhh sedapnyer...terus rasa lapaq ni, tak tahan tengok udang galah yang besaq tu.

izzeyda said...

bestnya tengok udang yang besar kedabak tuh.. mesti puas hati dapat makan isi sekali dengan kepalanya sekali..

eima said...

telan air liur aku tgk udang tu ... huhuhu

seb baik jr tak gatai2 mak die mkn udang ... hehehhehe

Kniedaz said...

mak aiii...besar sungguh udangnya...

AnneRaini said...

hohohohoho ketahian apakah ini??? ko telah menggugat keimanan aku ni woiiii...stress tgk udang tu.

:: Cik Viva :: said...

besarnya udam...omggg

rasp said...

i oso suka udanggggg...
ooohhh itu udang.....
pojaan hatiku hehehehehe...
ghopanya memang ada restoran bisik-bisik ek sis...
my BIL ada up gambar then caption "bisik-bisik shah alam"..
puehhhh ahkak dia ni dok pikior apa kemendanya nak bisik2 lak tu...hahahahha...
ghopanya ahkak ketinggalan ketapi...

Diana Rashid said...

besar nya udang..gemuk..hehehe..saya pun kalau masak udang tak denye nak buang kepala dia..sedap tu..tu yng buat manis nya,.

Rinna said...

Wow besarnyaa udang galah tuh.. nampak pun sedap..

nuyui a.k.a miss YUI said...

Uihhh trgoda tgk udg bsar.. huhu

Daddy Ziyyad said...

Terbaik lah ko nok...org Rawang pun dah mai makan situ..hahaha...aku yg hari2 lalu area seksyen 7 tu, tak pernah ada masa nak singgah makan...

kepala udang tu byk kolestrol wooooo..wakakaka..tapi takpe, ko kan rajin berzumba :P

norhidana miswan said...

perkkkkhhhh gile lah... beso bapok udang galah tu... harga camne kak? berpatutan tak?

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kak wahida,
alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..terlepaih la nak p
dah balek penang dah ni haaaaaa
sob3

aLyNnZ said...

perghh..mengancam sungguh tang udang galah tuu..fav alynn tuu..harga pun ok lar berbaloi2..alahai good boy senang ler mummy nak bwk berjalan elok jer dok dlm stroller..

mardiana abu darin said...

Wow! Bsrnya udang die....nasib tempat dekat je...let us try! Kim salam kat junior yg comel ITU! Ade lesung pipi...jeles auntie diana tau!

Anonymous said...

makan makan...

kartunis hina nabi ditembak said...

MasyaALLAH
besarnya udang galah



http://toadjitsu.blogspot.com/2015/01/kartunis-hina-nabi-muhammad-ditembak.html

eMMe said...

menarikkk..tgk udang pun ckup la... pergh!! skali kak ida angkat udang tu, gulp!!! terliur saya kak, terliur aje ibu mengandung ni.. hahahaha...sabo je la...

Amanda Suria said...

omg...menarik sgt dah ni...geram plak aku tgok udang galah ko nok...makan sorang puas hati la kan....ketam dah selalu makan...aku nak pujuk la cik abe aku tu pi sini...aku x kira nak jugak...

Qaseh Vee said...

mak ai ... mmg sungguh besar udang tu . ada ketam juga ... sedapnya ... meleleh tau .