nuffnang advert

Tuesday, October 14, 2014

Edisi Junior: model W.H.O.O.P.E.E

Assalamualaikum semua...

Meh nak citer sikit
Anak2 aku sebelum ni memang pakai Drypers
Drypers is the best...gitu...
Dah try macam2 diapers,
Drypers jugak tetap di hati
Pastu pulak, kalau dah cecah setahun bagi pakai Mamy Poko pulak
Sebab anak lelaki kencing banyak ooo
So, Mamy Poko saja yang mampu menampung kencing banyak...ekekek...
Eh tapi pakai waktu malam je la
Tak mampu woo pakaikan Mamy Poko all the time
I is insan marhaen saja

Tapi baru2 ni adik ipar aku si Nurul tu cakap,
Whoopee pun bagus
Kering dan tebal
Dan jimat jugak
Sebab dia agak murah
Tapi aku agak skeptical
Sebab sebelum ni dah try mcm2 diapers
Ada yg bikin rashes, bocor, terlalu nipis
So, aku meragui Whoopee ni
Nak2 lagi Whoopee ni agak baru di pasaran

Tapi bila adik ipar aku sorang lagi si Mimie tu
Hadiahkan Junior Whoopee dua beg
Aku pun pakaikan je la kat Junior
Eh, memang bagus rupanya
Yang penting ianya kering
I like...
Pastu agak murah sikit la
So, aku anggap berbaloi la kalau beli Whoopee ni

Tapi kekurangan Whoopee ni adalah
Takde size newborn kalau tak silap
Sebab masa Junior baru lahir
Jenuh laki aku pi cari saiz newborn, tarak
Pastu Whoopee ni bukan semua pasaraya dia ada
Setakat pasaraya kecik, memang ko tak jumpa la
Kalau nak jumpa Whoopee ni kena cari kat Tesco atau Giant..
Eiiii, sabo je la...
So, Junior sekarang aku pakaikan Drypers atau Whoopee.
Berbaloi utk insan marhaen macam aku, hehe.
Terbaik kedua2 brand tu.

 ini dia model whoopee...


 kesian Junior kena paksa jadi model...ekekek..



 kena paksa meniarap...masa ni dia baru umur dua bulan
sampai nak tergolek ke tepi budak ni...

 si rambut lebat menggayakan W.H.O.O.P.E.E

anak beranak berlengging...tak pakai baju...ekekek...




whoopee, sila ambil Junior jadi duta uollss...muahahaha...

30 comments:

NM03 said...

whoopee size kecik senang carik... aku penah nak tukar whoopee utk qausar, tapi nak dapat size L mmg susah noks. tak tahulah kawasan kau... aku ni gigih carik kat manjaku la JJ la giant la.. mmg susah

MsBabble said...

anak2 sy pun memang setia dgn drypers.. da try tukar ke brand lain, tapi mesti patah balik guna drypers gak. lgpun, drypers ni senang dapat.memana pun ada..

arysha_fayyadh said...

Assalam kak wahida,
haah la, sha pun bagi fayyadh pakai drypers sajork.
hat laen suke bocor he3
nanti nak try whoopee pulop

wahida said...

NM03: oo pulak dah, kat tempat aku saiz kecik payah carik, aku tgk byk je saiz L..tapi mmg whoopee tak masuk banyak tempat lagi...huhu...

ayu sukati: kan, drypers sangat mesra pengguna...

ary+sha: try la, whoopee mmg berbaloi, cumanya susah nak dapat je la...huhu...

faraherda.razalan said...

Advertorial ke ni? Heheheh! Saiz whoopee tak bsr2 mcm drypers or mamipoko. Itu yg menyedihkan. Sobs!

wahida said...

faraherda: kahkah...takde maknanya...
aku harap whoopee boleh upgrade produk dia ni..bukannya dia tak bagus...cuma ada beberapa kelemahan yg boleh dipertingkatkan...gituww...

Anum said...

wow2

eMMe said...

Kak Ida, kite baru try whoopee,tapi rasanye leh pakai siang la, siang kite jaga, rajin la nak tukar..malam, takat ni drypers, okey gak, sesuai la anak gurls, tapi pas ni nak try mamy poko laks, try tgk camner... comelnye junior ber pampers je, hehehe...

wahida said...

emme: oh, setakat ni junior masih pakai whoopee waktu malam...tapi history anak2 aku sebelum ni, cecah setahun je, kena tukar mamy poko sbb heavy kencing...ekekek...

AnneRaini said...

aku pernah nak try whoopee gak tp tulah payah nk jumpa kat kedai biasa so stick pada drypers je la.

Tie HT said...

nampak macma selesa kan wahida :)

mamawaiz said...

sy pon pengguna tegar drypers..takut nak guna jenama lain.
lepas ni boleh ushar2 whoopee pulak.tq for info sis!

Unknown said...

anak saya pun pakai whoopee waktu siang..malam pakai huggies..kat sini kat kedai runcit pun dah banyak whoopee ni..tak pun ada kat kedai barang2 baby tu..kat kedai barang baby lagi murah.

amirah said...

vons bebudak dua orang ni kan memang takleh selain mamypoko..huk huk huk....ai is kopak gak sebab si arissa kuat melawas..kdng smp 4 kali sehari..bukn sakit perut pon..tp nmpk cam okey la whoopee ni

nazayiena said...

Samalah ngan kak nurul,anak pertama hingga keempat memang pakai drypers je,skrg drypers pun mahalkan.

.:Yana:. said...

anak saye pun saye baru tukarkan ke whoopee..
dengarnyer whoopee ni jenama malaysia..
sebelum ni pakai diapex tp sebab susah nak carik, tu yg tukar tu..
ok jugek..

.:Yana:. said...
This comment has been removed by the author.
wahida said...

mamadhia: betul tu, whoopee mmg jenama malaysia, mari kita support barangan buatan malaysia...gituw...

Hudalatip said...

Aku memang setia dengan drypers tapi pernah pakai whoopee ni, memang ok tapi since anak aku ada masalah kulit so aku terus tukar drypers jer.

Dr K said...

anak aku 3 org.
Mmg Drypers pojaan hati...hahah
Tapi memandangkan kau kata Whoopee bagus & murah sket, so aku nak give a try la..
Kalau Drypers sale VS Whoopee, mana lagi murah nok?

ain.ya.nun. said...

Anak I guna fitti. Mungkin lepas ni boleh cuba whoopee.

Eh, dah macam berpantun pulak

eima said...

comey nye Jr. ni tergolek2 gitu ....tak penah pakai whoopee kena tgu ade baby br leh try sbb icha dah besar dah

Suria Amanda said...

uik...dah besor dah si junior ni ha....cute je....

Mia Kassim said...

Tak pernah lg dengar jenama ni.... belum ada kat kk atau aku yg tak perasan....nasib baik anak nak free pampers... klu x mesti nak try juga ni sebab murah kan...hehe

Cikgu Ma said...

boleh jgk si bapak jd model whoopee...hehe

cikceriacorner said...

salam akak...anak kita pon pakai drypers..da try yg lain ada yg bocor..

asben ada syorkan pakai whoopee gak..cuma xtry lagi..mamy pokko memang xmampu la kak kita..

suwara entertainment said...

anak2 saya pun sama gak cam akak..masa baby pakaikan lain, dah setahun brand lain, 2 tahun brand lain lagi..dak tomei zayyan skang ni saya pakaikan daipers brand diapex je..tu je yg sesuai ngan kulit dia..

Mimy Hamid said...

junior hensem nya...aku akui mamypoko the best la..hukhuk..aku pun tukar whoopee sajo

GREENJADE said...

kemain model...sporting abis posing..tekujat tgk model besor kt last foto tu..kih3

Anonymous said...

dulu2 anak2 KA pun pakai jenama ni juga, tpi skang dah sedikit berbeza yer