nuffnang advert

Thursday, March 20, 2014

dia lelaki ke 4

Assalamualaikum semua...
susulan dari entry 4D scan semalam, ramai yang bertanya Junior kami ni boy ke girl? 







meh la aku nak citer, Junior dalam perut aku ni adalah BOY
tapi serius kami suami isteri tak kisah pun gender kali ni
dan kami tak pernah meletakkan harapan yang tinggi pun
sebenarnya masa kandungan aku 5 bulan lagi
kami dah dapat tahu jantina baby
masa tu check up macam biasa, buat scan
sekali Junior tunjuk dia punya bebird
doc cakap 'baby u, baby lelaki'
siap doc tu cakap lagi, jangan frust tau
orang lain dah bertahun2 nak anak
masih menunggu zuriat
eh, bila pulak kami frust? hahaha
masa buat 4D scan baru2 ni, lagi ketara dia punya bebird
so confirm, it's a BOY!!

ekceli mak aku yang berharap sangat agar kami dapat baby girl kali ni
tapi nak buat macam mana
Allah itu lebih mengetahui apa yang terbaik buat hambanya
ini semua rezeki, harta yang tak ternilai
nampaknya aku sorang je la heroin kat rumah tu
mak mertua aku siap cakap
dia nak suruh Ida beranak lagi tu
aku macam errrrr???
beranak lagi???
rasanya dah tak kot
tak tahu lah kalau esok lusa aku ubah fikiran
tapi setakat ni aku rasa cukup lah kot 3 je
aku ni jenis trauma sikit
bila kenang kena seluk masa nak check bukaan
bila kenang contraction setiap seminit
bila kenang kena jahit sampai 3 layer (sbb baby besar)
aku jadi fobia
dan itu antara faktor2 aku jarakkan kehamilan
tapi tak berani nak cakap besar
kot2 tahun depan tambah sorang lagi, hahaha
mana kita nak tahu kan
itu semua berbalik pada ketentuan Allah
yang penting sekarang aku nak Junior keluar dengan sihat, itu je
malas nak fikir banyak


so, Junior adalah lelaki ke 4 bakal hadir dalam hidup aku, InsyaAllah.
terima kasih ya Allah kerana mengizinkan aku melalui sekali lagi saat indah mengandung, Alhamdulillah.

36 comments:

lieyalatif said...

takpe beb...boy pun boy laaa...riuh rumah ko terima menantu jek nanti heheeheheh.....ape yg penting semua sihat sempurna dan bersalin pun dipermudahkan...amin...

ko nak plan name ape noks...

Izwa Kamaruddin said...

Beb...ade anak lelaki best jugak..aku ni sorg tu je la bujang yang hado..sedi plak hati nie..ehhh..

Unknown said...

tahniah!! alhamdulillah.. yang penting ko dgn baby sihat..

makcik aku 7org lelaki anak dia.. gigih..pregnant no 8 baru dapat girl.. panggil puteri.. tapi anak dia dah besar ni asyik gaduh je dua beranak..haha..

Ann said...

alhamdulillah..nnti mama ni ramai la bodyguard..

tc kak:)

emy said...

xpelah beb..rezeki..ramai menantu pompuan ko tau...aku ni dua2 pompuan..kalau no 3 kaur pompuan gak mmg pokden senyum lah dikelililing bunga..hehehe

NM03 said...

alhamdulillah, lepas ni sape plak nak naik motor ngan paklong ronda2 krabi lagi... hehehehe

MsBabble said...

ramai bodyguard mama nanti

Mummydearie said...

Tahniahlah, Wahida. Boy pun boylah, takpa. Biar kita aje jadi munge sekuntum berseri-seri indah di taman :)

Meriah dan lintang-pukang rumah nanti jadinya. Oklah, kalau tak nanti kita tak boleh nak pitching tinggi-tinggi. Yang penting semuanya selamat. Tak sabar pulak nak tengok si Junior nih...

dear anies said...

xpe yg penting kedua2nya sihat...
jaga diri memolek ya

salwana nordin @ che'wa said...

alhamdulillah..seronoknya dpt bb boy!

takpe boy or girl..mudah2an anak2 soleh ni yg sentiasa mendoakan kita dunia akhirat..

tahniah!

Suria Amanda said...

x kisah la nok...lelaki ke perempuan ke..janji baby sihat and mama pun sihat jugak kan....mana tau next baby girl plak...

.:fyzz:. said...

eh boy okey la nok..geng ngan abang2 lagi..wow..best tuh..plus dady lagi..apapun..gender apapun janji ko n bby sihat..amin2..

amirah said...

boy? alaaa...takpe. nanti dapat menantu adala anak prmpuan kan..bestnya...meghiah la ko punya team muay thai ni...muhahaha

Fiza Rahman said...

Tak per. Boy or girl, janji sihat. At least ada bodyguard yg bley tlg jaga mama dia nih.

Unknown said...

alhamdulillah tahniah ye.. tak kesah boy or girl kan. jnji sht, smprna dan slmt sumenye aamiin.. sronok tgok org anak ramai2 ni.. sy baru anak sorg.. neway salam prknln, jmpt singgah blog sy ye :)

Anum said...

tahniah

shahrilhakime said...

wahhhh.... meriah... tahniahh..... ALhamdulillah.. tak kira ke lelaki ke pompuan... sume anugerah Allah....

norhidana said...

tahniah kak.... tak kisahla boy ke girl kan, takpe boleh usaha utk dptkan girl lg kan...

Unknown said...

Tahniah nok~
aku tumpang gembira.

takpeeee.. ramai sket hero2 keliling ko nanti. :)

Fazleyatul Aini said...

ok la tu. 3 bodyguard mama dia hihi

Cho Zila said...

boy.. rezeki Allah yang bagikan.. Insyaallah apa jua jantina nyer pasti akan mengembirakan hati..

eima said...

mana2 pun tak pe ... aku doakan baby boy sgt comey dan sihat .. inshaaAllah

Makcik Anak 3 said...

alhamdulillah..BOY..saya suka saya suka....saya ada 3 orang puteri..heee

rintzpalil said...

Alhamdulillah rezeki dariNya.

suwara entertainment said...

alhamdulillah..takpe kak, boy or girl mana2 pun tak kisah. yg penting baby sihat :)

ain.ya.nun. said...

Alhamdulillah.

Even jangkaan aku silap, tapi boy pun boylah, janji baby sihat sudah.

Untung lah kau sebab dikelilingi kumbang2 yang merindukan bunga selalu. Haha.

Unknown said...

yang penting masa bersalin nanti dipermudahkan jalan nya dan baby sihat..kan??

JunAina said...

So mak tetaplah ratu...:)

Rinna said...

Alhamdullillah..rezeki dpt boy lagi.. tak per.. Moga sihat hingga melahirkan..

Chot said...

btl tu..yg pnting baby sihat.nnt dah besar bole buat tim bola.. :)..gudluck kak!

Eye_nee said...

Alhamdulillah...boy or girl it's just a gender....nak pujuk hati akk la dulu2 sebut ayat mcm ni sis...kemudiannya..Syukur Allah beri peluang jadi IBU kepada 3 org anak perempuan...diluar sana ada ribuan ibubapa yg setiap saat bermohon mahukan zuriat...

Zai Zamree said...

Alhamdulillah...tahniah dpt boy lg.xpe...boy pon.mak sy dl pon nk dpt sy jenuh nazar mcm2 mkn tahun gak la br dpt girl sorang ni.lg 5 org smua boy

attyfir said...

alhamdulillah tak kesah lelaki ke perempuan yg penting baby dan mama sehat,.
bak kata doc org lain yg tak dikurniakan anak tu lagi kan..
skurangnya kita diberi rezeki tak kesah lah lelaki ke perempuan.

jaga diri tau .. ida

Cik Rose said...

Alhamdulillah.. tahniah kak dah tahu ye jantinanya.. moga akak dan baby sentiasa sihat, dan moga dipermudahkan juga u...

Anonymous said...

tahniah, tak kisahlah apapun, yg penting anak & ibu sihat & selamat yer

Azura Rahamat said...

Tahniah...sy dh 4tahun kahwin tp blom ada rezeki kaminlg utknada zuriat. ..sukanya baca blog awak nie...feel free singgah blog sy ea www.azurarahamatblogspot.com