nuffnang advert

Tuesday, October 22, 2013

lepak lepak, makan makan

Assalamualaikum semua...
Ahad lepas adik ceq ngan adik ipar ceq mai umah...lepak2 sambil bergelak ketawa sambil menyampaikan gosip terbaru...hahaha...
takde apa nak dihidangkan, jadinya kita masak simple2 sudah la ye adik2 ku sayang...

 tak tau la nak dinamakan apa benda alah ni...daging masak blackpepper kot...ekekek....ada daging korban, haruslah kita masak daging korban kan...semalaman aku perap daging ni...nak bagi terasa segala rempah..letak bawang merah, bwg putih, halia, lada hitam, kicap manis, sos tiram, serbuk kunyit, garam, gula, pastu esoknya goreng....ermmmm, dap!

 pastu ada kailan tumis bodo namanya...konon nak buat kailan ikan masin, tapi ikan masin tarak, tukar pada udang kering, kita masak tgk apa yg ada kat dlm peti ais tu je la...kehkeh...

 selain drp daging blackpepper, aku buat jugak kari ayam...hidangan utama tengahari tu...
lepas tu kan, aku boleh lupa keluarkan sambal belacan dari peti ais!! grrrrrr...

orang2 yg menghiburkan kami sekeluarga petang Ahad tu...adik aku datang dengan tunang dia, Farini...
eh, apesal aku tgk adik aku makin nak kawen ni makin hensem pulak ni? hahaha...
adik ipar aku pulak dtg dengan suami dia Ayie, dan anak dia yg keletah tu si Chinta...sakitttt je hati aku ni tak dpt pegang si Chinta tu tau!! grrrrr...dia boleh lari setiap kali aku dtg dekat dgn dia...huhu...buat aku tambah sakit hati dia nak pulak si Farini tu...arghhhhhh....ni yg tergugat neh...hahahaha...



ok lah bai, nak sambung buat keje

30 comments:

Nurzakiah Hanum said...

gembira kan bila tetamu datang

Aisy Nasiha said...

Wah....masak n makan daging korban ramai2..best tu....

Cik Ecah said...

waaahaaa mcm2 akak masak adik ipar dtg yea... ;)
sedapnyer....pg2 ni tetibe lapo la plak...haha

NM03 said...

mak dara chenta dah tak emboh... dia nak yang anak dara, fresh. hehehehe

wahida said...

NM03: emboh tu apa?

Khai♥Rin : anies said...

Oooo xlama lg mkn nasi myk ye...

Qhaifa Nur said...

daging korban masih dalam esbok lagi wahida....kalau tetamu datang kak nur masak macam tuh juga...blackpepper

berseri muka bakal pengantin baru tuh wahida...

emy pokden said...

sedap tu daging black peper nokk...tp bt sendiri idaklah aku..sbb laki aku tak brapa gemar...mmg makan luar je lah..hehehe

icE said...

aiyoh..close up gambar makanan gulppp. Salam kenal :)

Visit my blog : WAHM in the making

shida said...

sedap!

cheqna said...

farini...i farina...hehehehe
hai sayangggggg..lama tak menyinggah sini...sila jangan sombong..kalu tak ku ketuk ko nanti =)

asyifa mustaffa said...

Gosip2...makan2....hahaha...mmg best!

Mummydearie said...

Untungnya adik-adik, akak masak simple2 aje tapi mengancam. Tengok macam sedap aje lauk-pauknya. Ada gak kailan masak ala-ala bodo gitu, baru akak tau...wakakaka....

m.u.l.a.n said...

sedaappppp nya menu....!!!

Amanda Suria said...

lauk pauk ko tayang tuh buat perut aku menggelegak noks...aduhai...

cikceriacorner said...

salam kak..sedapnye ko masak...nak dtg uma ko lah..ehhehe

norhidana miswan said...

ko mmg antu pedas yek kak... udahla blackpaper di tambah ngn lada lg... huhuhuhui...

tp sume yg aku tgk tu mmg nampak sedap n menyelerakan... aku rasa anak buah ko tuh suke anak dara lg, ko muke bekeng kak hehehhe...

faraherda.razalan said...

Hahahaha! perkataan tergugat tu yg buat aku gelak sorang2 kat sini.

Daging black pepper tu nmpk menarik. Yummeh!

Cik Puan Rara said...

kak cili kat daging black papper tu mmg mkn sebijik2 cm tu eh.

JunAina said...

Tulah namanya seri pengantin noks...

.:fyzz:. said...

nok sedap lak aku tgk daging masak blekpeper tuh...resepi pun mudah ja kan....oo tuh kira adik bongsu ko la yer nok..

wahida said...

cik puan rara: cili besar2 tu buat penyeri kaler je...hahaha...

Rai Ourkizuna said...

dia lari sbb muka ko ganas sangat kot nok.. hahaha...

Zuraidah Butang said...

orang kate kalo dah bertunang darah manis..hehe jg2.

adrianna syaz said...

Akak..selamat hari lahir..terbaca kat blog akk nieza..daging blackpeper lama x mkn..sbb xde sespa nk blnja ni..akk..nk sikit..hehe

Shima Harel said...

Seronokkan kalu org dtg umah, kite masak2, makan2 sampai abis... seronok jew tgk org mkn smpai habis... Yummeh!!!!!!

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

rumah saya jarang sgt tetamu datang ..huhu ..

HeNRieTTa JoSe said...

yummy....selera nmpak daging tu....comeinye si chinta...asal takut maklong ke?mak long gojes garang erk?hehehe....

Eye_nee said...

menghairah kan daging blek peper ko tu noksss ooiii...

Nastyna said...

sekarang kenduri daging la kan. Dalam sempoi2 pun nampak sedap jer semuanya.