nuffnang advert

Friday, August 23, 2013

bila tamak menguasai diri

Assalamualaikum semua...
hari ni ujan lebat giler kan...bangun pagi2 rasa malas nak pegi keje...heheh...tapi gigih bangun...tapi tau je lah, kalau dah hujan, rasa lapar ya amat...mcm tak mkn seminggu...ekekek...
so, bila sampai ofis, tgk nasi lemak nak...tgk bihun nak...tgk org order roti arab pun aku nak...

 sudahnya aku order roti arab judu dgn sambal sardin...tadi ofis aku takde letrik...terkial2 budak buat roti arab ni sapu marjerin kat roti arab ni....hahaha....kesian kat dia...

pastu pulak nampak bihun panas2 berasap...aku pun amek la sepolisterine...judu dgn sambal paru dan telur mata...ohho...lapar neh...

sudahnya ada dua polisterine la kan...kat lif, ada staf lelaki tanya:

"ko ngandung ke? makan utk dua org ke?"
"eh tak lah...nape?"
"tu sampai dua polisterine..."
"errrrr, ni kawan aku punya satu, dia kirim..."

kahkah....kan dah malu...tamak punya pasal...tak pasal2 kena bohong sunat..kuikui....
sudahnya, lepas mkn roti arab tu, aku dah kenyang...kenyang sgt dah neh...bihun tu nampaknya buat lunch nnt la....

moral of the story, jgn tamak, kang orang ingat korang mengandung....muahahaha...


23 comments:

Nurzakiah Hanum said...

nampak sedap

Mama Vogue said...

moral of the story mmg best..!!!
Hahahaha

Nafira usof said...

hahahahahaha.. hadoi lah~
tapi aku tengok pon terliur weh~
dah lah puasa kan.. lagi lah terliur.. hahahaha.. macam budak2.
tapi betol lah nok.. hujan2 nih perut rasa lapar jer.. padahal sahur tadi dh makan byk dah..:P

amirah said...

ko lapa mata ni...hehehe...lenkali lepas beli satu je ko jln tutup mata..ngandung? best la wei. ko amin kan je tadi patutnya...ngeeee

Dee said...

nasib baik mihun tu buat lunch..kalau tak..yg diusaha selama ni nanti rugi je...hehehe..

eMMe said...

Kak Ida, saya pun makan banyak jugak.. ni selera lepas mengandung... rasanye senang je nak naik berat badan ni.. nak turun kan berat, aduhai, skit punye susah!
grrrr....

Zee Suhaini said...

memang syok tido tarik selimut..haha..nyaman jer rasa..
roti arab tu menggoda la..nampak sedap..

Qhaifa Nur said...

bila hujan cepat lapar...
semua nampak sedap..
roti arab tu menariklah...

Fazleyatul Aini said...

hahahah lawak la ko ni kak
tapi roti arab tu mengancam oooo

GREENJADE said...

keh3 tak pasal2 dpt soklan 'cepu-semas' pepagi buta kan nok..

roti arab cicah smbal sadin..best gak idea ni..stok ade kt umah tu..hehehe

GREENJADE said...

*cepu-cemas

Munnafendy said...

hahahahahaha bagusnya moral of story..kih3

:: Mrs.Eady :: said...

Hahahaahaaa....bagusssssss punyer moral of the story ehhhh!

AnneRaini said...

hahaha xleh blah statement ko.. org tamak + org mengandung...huhuhu

Vee said...

tu ler . kekadang selera mmg beso tapi hakikatnya perut tuh kecik jer ... heheheeee

akubiomed said...

Nampaknya lapar bangat. :-)

Ayu sukatiakula said...

orang mengandung jugak yg untung..xde sape nak pertikai kalu makan banyak

JunAina said...

Hahhaaa...kesian ko nok, hambik rakus sangat.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Hahhaha ada-ada jer wahida ni... itu namanya tamak campur gelojoh tu :P

Rizziela said...

sedapnya roti arab tu

Emy Tak Kecik said...

roti arab tu tertarik la beb

Ema Johari said...

manalah tahu..kot-kot mmg ada isi ke...hehehehe

norhidana miswan said...

heheheh kadang2 penah bt gitu kak... nk wat camne dh tingin kan, pastu kt opis mkn share2 ngn kwn... idak la kite yg melantak sorang konon nyer