nuffnang advert

Wednesday, April 3, 2013

~WW~ bila dapur lama tak berasap



bawang2 saya semua dah tumbuh jambul panjang...
;)

39 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

tanam!bleh buat daun bawang..hehehe..

Fieda Zan said...

takper.. leh buat cucur daun bawang plak lepas ni...

lieyalatif said...

Hahahahaha dasat ko noks!!! Bertunas terus hah hahahaahahah....

akubiomed said...

Kalau nak buat sup, daun bawang pun sudah ada.:-)

Nafira usof said...

nok! cuba ko bayangkan bawang tuh pokok dia cam pokok balak.. haru weh!! hahahahaha

sebenarnya.. bawang kat rumah aku pon camtuh jugak.. muahahahahahaha.

Dee said...

a'ah..tanamlah..sok2 leh pakai daun bawangnya..hihihi..

Khai♥Rin : anies said...

tahniah la wahida..pasni bleh bukak ladang bawang... ;-) gurau je...

misz sheyla said...

amboi..pjg betul rmbut bawang tu..hehe xpe..leh tanam pulak..

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

hahaha... tanam aje..
pastu bile byk jual balik murah², hahah

cheqna said...

hahahahaha
boleh masukkan dalam sup tu =)

eima said...

sedap tu klu buat sup bubuh daun bwg ...hihi

NM02 said...

tanam la noks... untung2 leh jadi pengedar kat pasar mlm

Nafisa81 said...

campak dalam pasu jek la kak...dah tumbuh tak elok makan. meransang sel sel kanker

wahida said...

nafisa81: eh, tak mkn pun...dah buang terus...hahaha..beli bwg baru je...

JaSSNaNi said...

tanam ler.. lepas ni leh tumbuh daun bawang.. leh decorate atas sup.. heheheheh...

Rasp said...

eeehhhhhh spesis bawang u tu sis dah sama lak spesis bawang kat rumah i hahahahahhahaha....

Jue a.k.a Ibu 2F said...

bukti lama sangat dapur tak berasap

Rapunzeel Cikilolo said...

boleh tanam dalam pasu ni...

hehe.

Anonymous said...

Kahkahkah. Semalas-malas aku, rupenye ada org lagi malas smpai tumbuh daun bawang ;p

-Dakpink-

norhidana miswan said...

ahak2... apa lg kak, tnm lah... kt umah aku mana2 bwg yg dh tumbuh tunas gitu msti makngah tanam, daun boleh amik msk dlm sup heheheh

Kakzakie said...

Terus tanam wahida boleh dapat daun bawang...

nens cellection said...

hehe..okey r tu kak..sy kering habes bwg..asek2 g berasap dapor kedai org jek..keh keh

lizz said...

siap berjambul bawangnyer tu...hehe

Munnafendy said...

hahahaha...semalam akak sy letak gmbr keledek kat fb,siap dah keluar akar2 dengan bunga2 skali sebab lama tak masak. dah hari ni bawang pulak! skrg ni mmg semua mood masak campak ke laut ke? kih3

faraherda.razalan said...

Hamboih....ni namanya bawang organik ni beb. Hahahahah!

iera said...

wah..leh tanam ni kak.hahaha

Nurulhuda Abdul Latip said...

Hahahaha, kadang kita pun cam gini tau, sama la cam kau nok, kadang aku buang, eh betul ke kata kak zakie kalau tanam boleh dapat daun bawang???

Daddy Ziyyad said...

Wow! Penanam bawang berjaya! kah kah kah

GreenJade said...

wahhh lawa nye jambul2 bawang mu noks..khelassss yu keh3

cepat2 gi trim down mereka2 itu..ahaks

munna said...

mmg sah terbukti dah lama tak berasap kat dapur tu

~MommyAida~ said...

Ya Allah...berakar sudah..hihihih..Selamat meng asap kan dapur kembali ye kak Ida..

syariza09 said...

hihihi..pasni kena bercucuk tanam la pulak

Zura Zue said...

uuuii..kak boleh buat jualan tue...

ieda immi said...

ahahha panjang tul ! ... leh tanam dah tuu dik ;)

mamapp said...

haha.. pernah terjadi kat mama.. skrg ni pun ada beberapa bawang yg dah mula tumbuh jambul haha

Qhaifa Nur said...

kalau tanam balik ni cantik juga...
memang begitu kalau lama terbiar...

tenku butang said...

hoh.. xyah beli daun bawang dh.. hik3

mama said...

ahaha..serupa macam kat dapur rumah mama !!..

rasidah rasid said...

ini namanya terlampau rajin......akak pun kadang-kadang terover rajin...boleh tanam utk dptkan daun bawang