nuffnang advert

Tuesday, January 8, 2013

ikan keli gergasi ditemui di Sarawak


Seekor ikan keli bersaiz gergasi telah ditangkap oleh nelayan di Mukah, Sarawak. Berita tentang ikan keli gergasi ini telah menggemparkan bukan sahaja penduduk tempatan tetapi seluruh Malaysia. 

Seorang pemborong ikan cuba mengangkat ikan keli tersebut dengan menggunakan kren tidak berjaya. Dia hanya berjaya mengangkat ikan keli gergasi itu hanya selepas menyiat kulit ikan pelik itu. 
 
ikan pelik yang mempunyai berat lebih kurang 2 tan (2000kg) itu dikatakan tersesat dan mati di tepian sungai. 


 Daging ikan keli gergasi itu dikatakan dipotong-potong dan dijual dengan harga RM6 sekilo. Satu kampung boleh kenyang kalau buat kenduri ni.



sumber: email

35 comments:

Saya Disini said...

peliknye...

Anum said...

geli plak sebab besar sgt

Sue-Rya Qistina said...

geli geleman dibuatnya. terus rasa loya. hehehe

Aiza Haris said...

eiiiyewwww.... pelik tapi benarr ni... x lalu nk mkn cam ni...

akubiomed said...

Saya ia bukanlah ikan keli tetapi adalah ikan jenis whale shark boleh rujuk: http://en.wikipedia.org/wiki/Whale_shark

Mama Vogue said...

besar sangat mcm geli lak nak dimkn..huhu

faraherda.razalan said...

Mmm...aku pun pk mende yg sama - whale shark. Sesat smpi ke sungai, tu yg bt terdampar...

Daddy Ziyyad said...

whale shark tu nok....keli besar tu, mmg super giant..hahaha

NM03 said...

geli aku noks

amirah said...

ngeri lak ikan beso2 cenggini..huhu

Arjuna Silvera said...

macam species ikan paus pun ada

Nens Collection said...

nk makan takut..spesis apo ntah..tp itulah keajaiban tuhan..

diana said...

ye ke ikan keli tu..kan??
entah spesisi apa tu..

syariza09 said...

huhuhu...geli plak nk mkn ikan camtu

-Sara- said...

biar betol besar giler! erkk, kalo saya tak tertelan lah nak makan isi ikan tuu..huhu

Warna Warni Kehidupan said...

isk..lalu ke nak makan ikan beso cam tu.. erk..

mamawaiz said...

besarnya...makan orang ke ikan ni. takut pulak.kalau sy..x beli dahh

:: Mrs.Eady :: said...

bapak besarrrr.....!!

Rapunzeel Cikilolo said...

aku lak kesian tgk ikan tu...

Lynn Hamzah said...

uiiiii...x sanggup nak makan...

Umie Artoqiemie said...

tempat saya ni kak haha
mukah :P

norhidana miswan said...

besonyer kak, seram pulak aku... ntah2 ni speses ikan paus or jerung kot kak... pelik siap bintik2 lg

Ratu Hatiku said...

Amboi besarnya....

Amanda Suria said...

mak aiiiii....biar betul tu...boleh makan ke daging dia..x liat ke?

pena rozie said...

Geli nak mkn la....

adarnadzmie said...

subhanallah...besarnyer ikan... takut lak tgk...mcm raksasa pun ada...hehe

N i e Z a said...

perggghhh..beso nye ikan ni..mcm tak caye ade ikan keli sebeso cam ni..bako pon sodap ni..hahahahah

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

haish...bagi free pun tak lalu rasenya ...huhuhu

the malay male said...

bila ni? Baru lagi atau dah lama ceritanya?

Kesuma Angsana said...

mmg besar giler tu

Has said...

seram nye tgk..sbb besar gile la.

eima said...

SIAN IKAN TU..SESAT SAMPAI MATI DIE

wahida said...

the malay male: hahaha...ini email lama ni...

miza yusof said...

besar sangat. geli dan kembang tekak nak makan. hikhik:D

anie said...

ee..gelinye...xmakan pun xpela.....