nuffnang advert

Wednesday, August 8, 2012

Hijrah.

Assalamualaikum semua...
tajuk tu mcm tergantung gitu kan...sbb saya sendiri tak tau nak letak tajuk apa, nak mulakan n3 ni mcm mana...
rasa nak menitiskan airmata pulak ni....adoi la... 



soalan dari kawan2 yg prihatin, nureen, mamayana, munna dan jugak dari kawan2 yg lain yg saya tak printscreen....

Alhamdulillah, dgn kebesaran Allah Yang Maha Besar, dgn rasa rendah diri ingin menjawab soalan kalian semua, saya mmg sudah berhijrah berhijab pada 25 Julai 2012 bersamaan 5 Ramadhan yg lalu...

awalnya saya rasa mcm tak nak jwb soalan ni dikhuatiri menimbulkan riak, tapi terlalu byk komen masuk yg bertanya (bukan sekadar komen di atas, saya tak mampu printscreen semua), jadinya saya mmg kena jawab soalan2 ni sbb tak nak kawan2 semua tertanya2...
penghijrahan ini saya anggap bukan sekadar hijrah utk berhijab, tapi juga utk memperbaiki lagi diri ni....





Ya,
Saya Pilih Jalan Ini,
Saya Mencari Keredhaan Allah dan Suami.

84 comments:

♥ dak pink said...

Alhamdulillah.
=,)
Im happy for you.

Marilah kita sama-sama memperbaiki diri.

Anum said...

amin

Lya Colours said...

alhamduillah. semoga istiqamah dalam mencari keredhaanNYA

susumanis said...

Alhamdulillah darling, May Allah keep blessing u for t hijab lillahitaala, semoga yang belum akan Allah swt kurniakan hidayah di bulan yang mulia ini kerana : Rasulullah s.a.w. bersabda dalam hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah, yang bermaksud:
“Ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu: (l) Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam); (2) Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat, rambutnya sebesar punuk unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian.”

(Riwayat Muslim)

saniah said...

Alhamdulillah....
Sesungguhnya hidayah itu indah...hijrah itu manis
"nikmat manakah lg yg ingin ku dustakan?"
Hanya org yg mngalaminya shj yg faham ya
:-)

CaDLyNN said...

Ya Allah...seyes kak?
Alhamdulillah...makin cantikla k.wahida kite ni..hehehehe

BaTiK_PiNk said...

tahniah kak wahida! seorang lagi blogger hebat yang dari berhijrah ke arah yang lebih baik....kak, tahu tak? kadang2 bila berhijab, seri wajah kita lebih menyerlah berbanding sebelum berhijab....percaya lah!

AnneRaini said...

Alhamdulillah nokk. Marilah sama2 memperbaiki diri..

p/s:tapi ko tetap gila2kan nok? Aku suka gila2 ko..

norhidana said...

alhamdulillah kak, dh terdetik di hati bile akak tukar header aritu... n pas akak blurkan gmbr rmbt smlm dh rasa dh ada sesuatu perubahan.... tp dana tunggu biar akak yg ceritakan...

Zana Adieyza said...

syukur Alhamdulillah... semoga kehidupan akk sekeluarga terus diberkati Allah hendaknya..

Rahmah Ram Ram said...

alhamdulillah Wahida..marilah kita semua menuju ke jalan kebaikan...yang salah kita perbetulkan ...yang betul kita kongsikan...Alhamdulillah dan Tahniah dari akak ye :-)

aanie said...

alhamdulillah....suka sgt dgr berita ni....

semoga terus istiqamah....:)

::EIDA:: said...

Syukur... Perubahan yang lebih baik pada bulan mulia ni.. AMIN~ Ida doakan yang TERBAIK untuk akak sekeluarga.... =)

Rasp said...

syukur alhamdulillah....
semoga dirimu and famili diberkatiNya selalu...
sama-samalah kita memperbaiki diri ya sis....
hepi sangat wif the news...

Kakzakie said...

Alhamdulillah... syukur Ya Allah. Kakak nak ucap tahniah dan moga penghijrahan ini memberi laluan hidup lebih sempurna.

Syukur dan sukaaa kakak wahida:)

miss Fyqa said...

Alhamdulillah, semoga diberkatiNYa.

inazamri said...

Alhamdulillah.Semoga terus dirahmati.

:: Mrs.Eady :: said...

Alhamdulillah ~

err..padan la biler jumpe en.wan asyik senyum tak henti-henti...muka berseri-seri :)

Anamarza Sue said...

Alhamdulillah..

amirah said...

alhamdulillah syukurrrr..kita suka. kita suka..hehe.moga ko lebih ceria2 lagi ye nok. tahniah. tahniah. tahniah.

♥ Wina ♥ said...

alhamdulilah...happy for you beb!

SURIA AMANDA said...

Alhamdulillah.....lepas sorang2 kawan2 aku berhijrah...aku jer ni...insyaallah tiba masa aku plak kan...Neena pun dah berhijab...seronok tgok semua...

|| NaFiRaa || said...

Alhamdulillah.. aku tumpang gembira nok~

lieyalatif said...

eh aku baru tau nok!!!!

alhamdulillah....suke aku ko dah berhijrah....moga ko dirahmati Allah yeak nok.....

mesti suweet ko kan ....

Emy Tak Kecik said...

ye ke ko dah berhijab

pic sekeping kasi up la...ekekke

Acik Erna said...

aslhamdulillah..tahniah..dan wahida makin manis dan cantik..

Daddy Ziyyad said...

alhamdullilah nok...

HoNeY_oK said...

LUV U SO MUCH SAYANG...

mamyharraz said...

Alhamdulillah.
aku tumpang happy.

jadi soalan aku bila nak tunjuk penampilan baru ko ni..tak sabar nak tgk ;)

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhmadulillah kak..perasan gak tp diam aje..hihi..
tahniah kak syg..soalan yui bila lak?huhu.

azi said...

Wahida..
Tahniah!!!.akak tumpang gembira dengan penghijrahan ni...sememangnya bulan Ramadan bulan yang penuh keberkatan....mesti adik akak ni lebih cantikkan bila bertudung....macam "Arab" gitu...he..he..

sudipVSsenduk said...

Alhamdulillah...

Mesti b'tambah ayu

Sue-Rya Qistina said...

syukur alhamdulillah..pttlah header dh berubah. semoga terus dirahmati ye kak :)

nur anis said...

alhamdulillah..:)

KhaiRin : anies said...

TAHNIAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!
i'm glad 4 u!

Salmiza said...

alhamdulillah..suka bila kwn2 berhijrah ke arah yg lebih baik..kite doakan kekal selamanya...

pelik jugak tgk n3 geng pelangi tu kenapa gambar rambut di blurkan..rupanya sudah berhijrah...tahniah!!

eB said...

tahniah.
im hepi 4 u beb :)

~ yus ~ said...

alhamdulillah.....

sama2 kita perbaiki lagi kelemahan diri kan wahida, nasihat untuk

~ yus ~ said...

smbg yg atas sbb tadi lom habis taip ada si kecik tolong tekan publis...huu

"..........., nasihat untuk akak juga yang masih banyak perlu di perbaiki."

fiza said...

Alhamdulillah...Tahniah wahida. Mesti manis dan ayu dgn penampilan baru nih.

I'm happy for you. Nk gak tgk wajah baru ko nih ☺☺

NurulHudaResad said...

Alhamdulillah......sorry aku lama tak jalan blog ko, bukan blog ko je....blog yg lain2 pun....blog sendiir pon terbiar dah sejak bulan puasa ni, tak sempat nak jenguk.....

aku doakan ko istiqamah, sentiasa ikhlas n tak putus asa. Hidayah Allah tu perlu dicari, bukan ditunggu, kan?hehhehe.....tanam dlm diri, to be covered is cool, loosen up our clothing is so elegant....muslimah is the best women on Earth....gituuuu....jyeaaaahhhh!tibe over.

Cik Aqilah Wardah said...

hamdan lillah.. :)

adarnadzmie said...

alhamdulillah dik...akak tumpang gembira...:)

Neeza.Areef said...

alhamdulillah.. :D
semoga jln ko dipermudahkan


nk tengok ;)

Lynda Che Lah said...

syukur..semoga terus dilimpahi hidayahNya :)

eima said...

alhamdulillah ... tempek la pic pakai tudung nk tgk dagu runcing lagi tak ...hehehe

Cik Puan Rara said...

Alhamdulillah.congrats kak.

cik fadh said...

alhamdulillah...

Rinna said...

Alhamdullillah.. kerana telah dibuka hati utk berhijrah.. Sama-sama laa kita memperbaiki diri moga menjadi yang lebih baik lagi.. Insyallah..

GreenJade said...

syukur..Alhamdulillah..i'm happy for u bebl..moga terus istiqamah..

mcm dh lama x nmpk latest foto ko noks..

cikceriacorner said...

alhamdulila kak..:)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

alahmdulillah. bertambah2 murah rezeki lepas ni :)

p/s : mintak maaf kad n tulisan saya tak cantik. cakar ayam sikit. hehe

AzuraFazil DIN said...

Alhamdulillah

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

alhamdulilah ..jue tumpang gembira dengan perubahan ini..
moga wahida mendapat keberkatan dari ilahi...aminnnnnnnn

CikPuanHaLia said...

Alhamdulillah..
Aku tersentuh baca ayat ko yang last sekali tu (footnote) :')

Mamamya said...

syukur alhamdulillah....berkat bulan Ramadhan.. aku tumpang gembira n bahagia ^____^

pttlah tukar header 25 july :)

semoga kita sama2 mendapat redha Ilahi...insya'allah.amin.

Eye_nee said...

Pertamanya akk nak ucapkan tahniah sis..akk mcm dah perasan bila ko kaburkan rambut ko dlm gambar dgn geng pelangi masa di Bandung tu..Alhamdulillah satu penghijrahan yg baik...100% sokongggg....

Nens Collection said...

naseb saya x tertinggal bus..hehe
kak wahida nk tgk gambar terbaru..mesti cun melecun!

alhamdulillah..;)

Kesuma Angsana said...

alhamdullilah,,, very happy & proud of u dear!

-Sara- said...

taniah atas penghijrahan itu! :)

ieda said...

alhamdulillahh dikkk
sayu akk rasa
ramadhan tahun nie pasti lebih bermakna kan .. ;)
syukurrr ;))

Rai said...

alhamdulillah..aku perasan gak sebab gambar yg ko letak semalam tu ko conteng kat kepala sbb gambar tu belum berhijab..happy for you..

apesal aku tetiba sebak weh..!

Munnafendy said...

Alhamdulillah...sy dh dpt agk 1 hari akak mesti akan bhijab..dlu tgk muka anak2 akak, suami akak tdetik jugak ttg perkara ni...skrg masanya dh tiba. im really happy for you akak! bless! muahhh!

sal-nurbeena said...

Alhamdulillah...akak aritu dah perasan tp tak tanyalah. Hepi sangat2. Harap dapat ketemu d hariraya.

Ena said...

Alhamdulillah..

Hijrah itu Pengorbanan.. Hijarah itu perjuangan... Hijrah itu persaudaraan.. Hijrah membentuk perpaduan..

Moga kekal Istiqamah ye..

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah.....

moga penghijrahan membawa kebahagian buat wahida sekeluarga.....

SangRatoo said...

Alhamdulillah..sama² la kite berhijrah utk ke arah kebaikan..sama² memperbaiki diri..dalam mencari dan mendapat keredhaan Allah S.W.T.amin :)

Riri Yoorin said...

alhamdulillah semoga kamu senantiasa dilindungi serta di rahmati ..

amin

JunAina said...

Tahniah sis...berubah utk menjadi lebih baik.

Apa lagi post le gambo terbaru...:)

izz iizza said...

owhh ya ker...x sabar nak tengok gambar terbaru tuan blog..hihi..mesti comel berhijab..

Alhamdullilah kan..terbuka hati dibulan yg mulia ni..semoga sentiasa manis bertudung..:)

Nieda said...

pertama kali singgah bila tengok blog baru dah terdetik dihati akak.

alhamdullillah .apa2 pun tahniah berhijrah di bulan ramadan.

Fiza said...

alhamdullilah...biar kita berhijrah dgn rela hati kita bukan dari paksaan sesape...

Tp nak berhijrah ni kena kuatkan smgt...walau pun dari dulu sy mmg dah bertudung, tp saya rasa masih belum sempurna aurat sy sbb sy rasa just bertudung bukan menutup aurat...

Sama2 la kita menuju ke jalan kebaikan...amin...

anie said...

wah tahniah....alhamdulilah ;)

SuriHanna said...

Syukrann... & Tahniah nokks.... mak jugak mengharapkan di beri hidayah yang sama.... Aminnnn

ct rahani said...

Alhamdulillah.. tahniah kak.. mesti makin comel ko berhijab kak.. cepat upload gambo.. nak tengok!! hehe..

ros_reeza said...

Alhamdulillah kak :)

gembira dgn berita ni :)

akubiomed said...

Alhamdulillah. Moga-moga dipermudahkan segala usaha untuk berhijrah ini.

Lynn said...

Salam kenal...

Tahniah..alhamdulillah..semoga dipermudahkan..amin

Aishah Jahirah said...

alhamdulillah dan tahniah kak...;)

kakcik said...

Alhamdulillah. :)

Tihara said...

Alhamdulillah, tahniah wahida.. we love u :)

Ujie said...

Alhamdulillah..tahniah!
Sama2 kita sntiasa perbaiki diri menuju jln taqwa.

Salam kenal..:-)
Dtg dari blog Mun.

Dee said...

Alhamdulillah..k dee baru baca..tp expected bila tgk gambar header tu :)

.:fyzz:. said...

Tahniah nok..aku tumpg gmbra