nuffnang advert

Wednesday, July 25, 2012

~WW~: belalang kunyit

bertenggek atas ampaian depan umah....
kalau org dulu2 nampak ni, cepat2 tangkap buat goreng pun sodap.... :)

52 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

comel lak tgk.

♥ dak pink said...

Belalang sawah pun goreng sodap dimakan.

makchaq said...

Makchaq tak pernah makan.. tapi pakchaq kara sedap..
makchaq dulu tangkap belalang ni, lepas tu bagi dia makan umbut rumput.. best tengok dia makan..

:: Mrs.Eady :: said...

goreng???aahh....tak sanggup mak!

Huda said...

aku takut belalang...

matsen said...

boleh dimakan ek..euwww

cheqna said...

sedap tu wehh

Neeza.Areef said...

tggl buh garam je lah kunyit dah siap kt body

BeRRy MuMMie said...

unik gambar

Daddy Ziyyad said...

macam mana nak sembelih? patahkan tengkok? cabut antenna? ~haha

Eye_nee said...

Tak sampai hati pulak nak makan...kalau nak goreng tak payah buh serbuk kunyit la kot...

Rasp said...

serious ker sis boleh makan????
fear factor aaaaa....

amirah said...

goreng pun sodappp

Munnafendy said...

makan? haisssyyyyyyy kenyang ke? :p

ArELeEz said...

leez xsanggup nk mkn! hu3..

wahida said...

daddy ziyyad: kata member aku, cuma picit bagi keluarkan taik dia je, pas tu goreng!! huhu...

rasp: serius la kak...sekarang pun sebenarnya masih ramai lagi yg suka mkn belalang ni...tapi saya tak lah....

KhaiRin : anies said...

la ni jarang2 jumpa belalang ni..mungkin alam makin tercemar kot?

wahida said...

munnafendy: buat goreng ganti ikan bilis kekdahnya...mkn ngan nasi la nok...

khairin: kan, aku pun rasa mcm susah nak jumpa dah sekarang ni...

Rahmah Ram Ram said...

erk...sodap ke goreng??

lynda said...

huiisshh...ko biar benar nak goreng!

nur anis said...

saya pernah makan..tapi bakar..haha

AzuraFazil DIN said...

lama x nmpak belalang .. cm dh pupus .. lg2 yg kuning psl leh makan kan

wahida said...

rahmah ram ram: ntah la kak, saya pun tak pernah rasa...

lynda: eh, benar la nok...tak caya tanya yan...

Sue-Rya Qistina said...

geli!!! x pernah mkn pun...yucckkkssss

::FAIZ:: said...

org thailand mkn ni. hehe

ieda said...

haah .. goreng garing
sodappp cicah cili kicap ;)

norhidana said...

sejak duk umah tingkat2 tak pnah jmpa belalang ku nyit nih

|| NaFiRaa || said...

aku tak sampai hati plak nak makan belalang ni nok.. comel sangat kot~

Nieda said...

belalang hantu ke tu?

faraherda. razalan said...

Goreng tepung kan? Hehehehehe...

eLLy said...

Belalang kunyit goreng kunyit berlado hahahaha ;p

Knor said...

pertama kali tgok belalang kunyit..selalu warna hijaukan..itu belalang kunyit juga ke?

wahida said...

nieda: belalang hantu? pelesit kah?

knor: kwn2 saya ckp ni mmg belalang kunyit kak...yg hijau katanya pelesit...

♥MAMASYAZA♥ said...

kalo hero kecik akak tgk, mesti dia terjerit jerit geli

kalo tak salah akak belalang pelesit, kecik je, tak sebesar camni

susumanis said...

ingat kecik kecik suka tamgkap belalang, ikat kaki dia gan benang peh tu buat main helikopter..aduhhh..hahaha

sudipVSsenduk said...

kalau nampak, cepat-cepat lari masuk kelambu...

MamaEma said...

memang laju dapat tangkap gambar belalang ni yer..

AnneRaini said...

ko penah makan ke???hehe teringat citer main2 hantu diorg makan lauk gulai kunyit dgn cicak..ewwww

Acik Erna said...

wahida..sesat kot..sekor je

wahida said...

anneraini: tak pernah...tak sanggup aku nak mkn...huhu...

kan? aku pun teringat citer main2 hantu tu...teringin lak nak tgk lagi citer tu...

Kesuma Angsana said...

klau mak KA tangkap belah dua siap baca2 ludah dan buang jauh2 .. entahlah!

-Sara- said...

camane rasa belalang tu ek? mmg bleh makan ekk..mcm pelik la pulak..huhu

dwaty said...

dah lama tak tengok belalang...

HeNRieTTa JoSe said...

dh lamer xnmpak belalang nie...

Fai CeritaCinta said...

yeke kak boleh makan ni?

Nurul Husna Mohd Hassan said...

wah blog berwajah baru :)

buat belalang 3 rasa la kalau camni. hihi

Dee said...

firstly nak puji..header cantik sgt...yg kedua, first time ok aku tgk belalang kunyit..baru ni dpt gak tangkap belalang tp hijau..xleh goreng...tp kalau lumur kunyit dan goreng boleh tak? hahaha..

izz iizza said...

seram jer tengok nih...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

hehehe.. belalang kunyit..
yang ni boleh makan er?
bukan yg kecik sikit tu yg blh mkn..

akubiomed said...

Ini kalau anak-anak saya nampak sudah tentu menjerit-jerit. :-)

ros_reeza said...

Ros kalau tengok belalang, dah pikir benda lain dah.. hehehhe

fieda said...

goreng pun sodap yo..