nuffnang advert

Monday, July 9, 2012

Champur Champur

selamat pagi semua....

1) oh lambatnya saya update hari ni...sbb saya cuti la....bila bercuti, mood bermalas2an harus la tebal kan? haha...

2) hubby pulak outstation ke KB hari ni...dah selamat sampai pun...flight kul 8 pagi tadi...akan balik malam Rabu nnt....i miss my hubby already....huhu...

3) malam tadi tgk masterchef, eh, bosan pulak tanpa ragam Azwan Ali yang over tu...

4) byk2 juri, saya suka ngan Chef Adu tu...pada saya dia tu unik, komen dia ikhlas, lepas tu kan dia ada suara yg husky gitu...auwww...tapi laki saya kata dia selekeh ngan jambang dia tu, ntah, saya tgk dia ok je...hahaha...

5) lagi pasal Masterchef, saya dah tahu siapa pemenangnya, sbb kawan saya yg keje Astro bagitahu....tengs utk dia sbb bagitau...wink!!

6) petang semlm, abang main kat luar rumah, saya suh dia balik kul 6.40 ptg, tapi pukul 7.30 baru dia sampai umah, sudahnya hukuman menanti dia sbb langgar arahan mama...

7) si adik pulak bukan main keletah dia sekarang, apa kita ckp ada je dia jwb balik kat kita...huhu...lepas tu bukan main manja lagi dia, kalau bangun tido, mesti dia akan cium kami bertalu2...so sweet...

8) sedang berkira2 nak tukar serbuk pencuci...dulu dan kini mmg pakai Daia...tapi Daia serbuk dia tu suka melekat kat pakaian...tapi kalau tukar pencuci lain, dah tak dpt la pinggan Daia lagi...haha...eh, saya ada baaaanyaaak tau pinggan Daia.

9) mlm tadi masa mandi, water heater saya meletup...scary okeh...bunyik 'pom!!' kuat giler diiringi dgn api merah lagi...oh no!! saya tak suka mandi pagi dgn air sejuk tahu?

10) hari ni nak kena gosok baju keje utk seminggu, kena gosok sekali baju sekolah abang pagi petang utk seminggu jugak...selama ni urusan gosok menggosok mmg tugas hubby, tapi sbb saya kesian ngan hubby sbb sibuk dgn packing barang nak ke KB, saya dgn rela hati ambik alih tugas dia...oh, ekceli i hate this task..kehkeh...

11) kenapa Ella nikah dia tak sanggul rambut dia tu? eiiii, geramnya....rasa nak je gi kat wedding dia tu dan ckp kenapa kak Ella tak nak siput rambut akak? nampak selekeh tahu tak?

12) kesian sgt kat Perak sbb kena balun ngan Kelantan sampai 6-0...hubby dah la sokong Perak, si abang pulak sokong Kelantan, bila Kelantan gol je, si abang akan tanya kat daddy, apa dah jadi ngan Perak ni daddy? daddy dgr rasa stress je ngan soalan tu...haha

13) rupanya ramai org kampung saya kat dunia blogging ni kan..saya tau pun sejak saya up citer pasal Cendol Durian Borhan dan mentarang bakar hari tu...nnt saya ingat nak buat bloglist khas utk org kampung saya...hidup Sg. Besar!!

14) hari ni saja update n3 dgn bahasa kan diri 'saya'...oh, exactly not me...huhu....

 romantik tak? romantik tak? ni masa kami pekena kelapa sejuk kat Sabah...eh, gambar2 lama saya ada watermark lah!! tapi sekarang serius malas tahap gaban nak letak watermark, lepas tu gambar2 kena curik pandai pulak bising...haha...
hubby, i miss u oredi lor....dah takde kawan dah nak gaduh2...sob sob...

67 comments:

Saya Disini said...

sedpnye air kelapa

saffiya_aleesya @ echa said...

wahh romantik gitu..sebiji kelapa kongsi berdua..cukup ke tu kak..sekali sedut dah habis hehehe

dear anies said...

betul3 sy sokong..ella nmpk serabai bila lepas rambut cam tu.. kalu rambut lurus x pe jg..

Hudalatip said...

aahlah sopan lak bila kau cakap saya, hehe..btw betul la, aku tak suka ella lepaskan rambut dia cam gitu kan...lagi satu laki kau gosok baju sama macam laki aku, aku memang tak suka gosok baju, huhu

Kayu Manis said...

bagitaulah sapa yg menang masterchef..lps ni tak payah tgok lagi..

izyan al-za'im said...

aku pon da taw sp mng masterchef. weee~~ (nk minum air kelapa dlm buah kelapa gak! iskk)

eMMe said...

yea la Kak Ida, anda nampak sopan dalam entry ni
aummmm~

romantika diamour la kak Ida.. ala... jap je dia gi OS... InsyaAllah pulang bwk ole2, heeee~

lizz said...

semalam tak sempat tengok masterchef huhu...tak sabar nak nunggu saper pemenangnyer...

eh ngeri betulla water heater meletup...

saya gosok baju semua untuk seminggu gak ala kira aktiviti sauna kot...pakai steam iron bilik jadi meruap panas2... berpuluh elai gosokkan berpeluh2 walau berkipas bagai....

lieyalatif said...

nok!

1. amboi...cuti2 ko yeak...jelus!
2. ololo...cian en laki jauh...jgn risau nok nanti die beli kepok ikan byk2 tuk ko...
3. kan...dabel A takde...mcm ilang seri....
4. hahaah setuju...tapi tu laa aku rimas gak tgk jambang die....
5. thanks nok sbb bagitau aku sape pemenangnye...he deserve it la nok!
6. ape kah denda tu nok...ko jgn rotan2 die tau nok...
7. alahai...sweet...manje tuuu....
8. aku pakai campur2..bulan depan pakai dynomo, bulan ni pakai breeze...ikut suke tangan aku capai yg mane heheeheh
9.euwww...takut aku..seb baik tak de aliran karen ko....
10. laki ko menggosok baju nok...mak jeles lagi!
11. hahaahaha...rock katenyerrrr...
12. dah mcm main ragby score nye hahaahah....
13. wahhh....kelas....community sg besar gituuu!!
14. rase ala2 gadis2 ayu jek bile bahasakan diri saye....auwww!

Cik Rose said...

hehehe..romantiknye...

Psst..sape yg menang masterchef?... nak tahu2...

Anum said...

hehehe
so sweet xtvt ko beb
hehe

Rinna said...

Alalala tian2 dah windu2 ek... calling2 ler..

Tak aci dah tau pemenang MCS tuh... gi tau ler sapa menangg.. hiihih

Dr K said...

- ko boleh tanya tak kawan ko yg keja astro tu, bila audition masterchef ? igt nak suruh wife aku try.

- jgn guna water heater ko tu nok..gi panggil technician..kang keras kat dlm bilik air kang!

- ella tak ikat rambot masa menikah, sebab nak kekalkan imej ROCKKKKK dia lah..wakakakaka

norhidana said...

auwwww banyak nyer cite, tak sempat nk jwb satu2... alaaa cube bg hint2 kak sapa kah juara Masterchef,hrp2 jgn la juliza adlizan...
-psl ella tu, adik aku pun bising2 naperlah dia lps rambut dia tu, tak sesuai ok...kalu sanggul comfirm lg berseri2..,.
-gambar tu... i like.... sgt sweet

firdausi said...

adui.. romentiknyaaa

akubiomed said...

Wah gambar terakhir priceless. One and only. :-)

suwara entertainment said...

ha'ah kak. geram sungguh tgk ella mase majlis nikah dia. serabai sungguh! klau x nak pakai tudung pun, sanggulkanlah rambut tu. x cantik sungguh kan!

romantik sungguh gambar minum air berdua tu..cecececeeccece :D

Mulan said...

waaahhh.. sangat lomantik maaaa..

Neeza.Areef said...

saya pun byk pinggan daia..mcm2 kalerr..hehe...

sayaaaaaaaa sgt kan

Anonymous said...

mmg ler tanpa AA , MCS cam kurang meriah lah!.. wei teringin nak minum air kelapa lak pulak!

Rasp said...

i pun tak suka iron baju...
tapi apakan dayaku....
terpaksa gak ler kan....

sis make sure call technician betulkan water heater tu....
mmg scary ok....
i lak suka mandi air sejuk :)

hubby balik nanti gi minum air kelapa style gitu gak k hehehehe...

ps : sis, ada terima tak sms i?

wahida said...

daddy ziyyad: nnt aku tanya kan...

rasp: ada kak, tapi takde kredit nak reply, haha...Insyaallah, saya akan join uolls this week..

miss Fyqa said...

sedap minum air kelapa...

hukk. mmg romatik la kak! :)

Jue said...

wah kamu cuti....aku jeles sangat....
penat baca kisah campur kamu ..tapi aku suka...hahaha

faraherda.razalan said...

Sape la yg menang Masterchef Selebriti tu kan?

Eh, comel pe Ella tak sanggul. Lari dr kebiasaan. Rock u babeh!!

=p

Kakzakie Purvit said...

Bagusnya en abang wahida selalu dia yg iron ye. Kalau kakak dah boleh lompat bintang kalau hubby kakak buat macam tu..

emarieys said...

alalal..sweet sesangat....

+ e.z + said...

uish jgn, x letak watermark leh meroyan kalo gambor kena curik. hu3

Fazleyatul Aini said...

- siapa pemenang master chef? doc fazli eh? saya rasa dia deserve to win.

- hah ella pny rambut. sy pon geram tgk rambut mengerbang gitew

- chef adu i loike his jambang !

- kat rumah saya pakai breeze. tak melekat. hehe


lomentik owh yg last tu !

Unknown said...

cik abang lagi pandai gosok baju? cayalah

akak pun pengguna setia dia, mmg penuh pinggan dia kat rumah. Suka yang kaler pink.

Tp rasa takde pulak dia melekat pada pakaian, ok je, cumanya bila letak dalam mesin tu, make sure kita alirkan dengan air dululah....

AnneRaini said...

tibe2 aku rasa mcm baca blog org lain pulak bile ko bersaya2 tu..hahaha

ajumohit said...

Emm ada perubahan di situ tp masih best sebab makan2 totap adooo hihi

Asrul "iLham" Sany said...

sweetnye gambar tu :D

Fiza Rahman said...

TU dia...mcm2 cerita. Water heater meletup tu scary nya.

Sweet couple, romantik gitu ☺☺

amirah said...

sweetnya ko guna saya saya..keh keh..bahgianya ko cuti ye isnin2 gini, musim ujan lak tu..hihi..tabahla kan hati ko ye hubby ko takdek ni..sape yg menanggg? farouk ek sbb katanya dato fazley x memang..ye ke? haha...camne abg leh sokong perak? kan kan kan..siannya negeri saya tu kalah camtu sekaliiii..arghhh..setuju!asal la dia tak ikat ke rambut dia tu..kalo dia nak wat rambut cenggitu dia tkyahla pakai veil, pakai cekak je..sure lagi sweet..dak adik manja semcam nak dapat adik ke? hahaha..ko guna daia? kitorg mmng takleh guna sbb alergik gatal2 bdn..kitorg lak pass pass baton sape yg iron..huhuhu..rasa nak komen sume..haha

|| NaFiRaa || said...

hah!! mesti ko belom mandi lagi kan nok! cepat ngaku!!

wahida said...

nafira: eh, dah la!! tak baik main tuduh2 tau!! hahaha...

Ena said...

hehe..

gitu la kan, bila huby tak de kita rasa boringnya.. rindunya.. a'a.. rindu nak gaduh2 manja.. muahahha..

Misz-ella said...

1) mandi air sejuk pagi2 mmg tak best
2) kita dah biasa hsband outstation so tersgt jrg rindu dendam pd dia. hahaha.
3) kita suka Perak kalah walau asben kita ckp 'buat malu jer ..6-0'. ayah kita org kelantan, emak dan laki teman org Perak .. teman tengah-tengah. wakakaka.
4) stuju dgn Daddy ZZ ~ imej rock harus dikekalkan masa akad nikah tp teringin gak nak tengok ella bersanggul.

Angah said...

sedapaku tgk hang m inum ayaq nyok waheeda hehe,..telan ayaq lioq wei..
ella: ya aku pun rimas tgk rambu tngerbang dia tu,manis kalo sanggul sesekali atau pakai tudung masa akad nikah tu,..
daiaa:aku pun suka kumpul pinggan tu hehe...

RamRamCute said...

hahahah...berjela2 entri siap ada point lagi..sah sah tahap kebosanan yang melampau..hihihi..

Eh!! jap jap ...Wahida kasilah tahu siapa pemenang masterchef? harap-harap betullah tekaan akak ni...

jeBateja said...

ahakz.....entri pakai point2 lah plak...tapi den suka pasal bapak stress tu...pasal bola....ahakz

eima said...

mmg campur2 ...hihi

Dee said...

kau tak biasa ckp saya jgnlah guna saya..lainlah aku..kahkahkah..mcm budak skema ok..

apapun..gambar tu alolo romantisnya...sabar..cik abe balik nanti terkam cakar2 harimau ok..hahaha..

mamyharraz said...

Alhamdulillah sejak aku kawin baju keje suami mmg gosok sendiri =P tp baju keje aku sendiri mau ingatlah hehe

romantiknya pic ko..abg ngan adik nampak agak2 jeles tak diorg hehe

miloaiskurangmanis said...

romantik hoccay! :D

Unknown said...

ahaha..macam main sorang je kelantan kan..tak fight langsung..ish ish..

scary la weh water heater meletops tu..teringat kisah2 ngeri pasal water heater..hati2!

aku da berzaman tak pakai daia.. tangan jadi mengelupas..

♥MAMASYAZA♥ said...

alahaiii tak aci dah tahu sapa pemenang masterchef. akak ni ternganga sakan depan tv nak tau sape pemenangnye

JunAina said...

Huh...Romentik gila...Jelez akak tawwww...

Unknown said...

amboi ko .. cuti2 pun update blog ye..

sian ye huby x de 3 hari ... jgn mimpi2 udah ..

emm ku rasa Dr Fazley yg menang mastre chef kan kan kan ...

Ye arrr, romantikkk sgt kan ..

izz iizza said...

romantiknya...sehati sejiwa nih..:)

-Sara- said...

sapa menang masterchef tuu?? cepat ah nak tahuu! hehe

mek jah said...

Aku suker chef adu sbb dia mcm pelakon ala2 citer ongbak

NM02 said...

Eh
Jiran kau dh anta pggan daia? Hehehe

Tkjut tk aku msk komen ari ni?

ct rahani said...

byknya citer.. tp best baca.. hehe.. pasal sabun daia sy pun baru pakai bulan lepas.. sblm nih guna breeze.. tp betul la kak, lekat kt baju.. x suker.. abiskan daia dulu.. nk beli breeze balik tp suker jugak sbb bau dia wangi.. camano tuh.. huhu.. sweet la kak gambo ko tuh.. romatika de amor gitu.. hikhik.

Izwa Kamaruddin said...

Baik laaaaaaa....

Azian Elias said...

amboiii..lomantikk..

NzA said...

meh gaduh dgn akak.....

Yaya Azura said...

suka baca entri ni..hihi
abang kena hukuman apa tu sebab balik lambat? manjanya adik..sweet..ella tu kawan tengok dia kata 'eh ella nie cam pontianak pulak gayanya'..tapi dia sweet jugak kan..

kurus said...

lorrrrrrrrrrr miss2 lah nie yeee ekekke .. hurmmmm x per2 biar lama2 sikit , bila jumpe lepas winduuu lah nanti .. sure akan rasa mcm mula2 bercinta tau ekkeek

tuu main lumbe2 sedut ke hape ?? muahahah ;))

Bitt (doubleIS) said...

wahh lomantik wooo..hehee
tukar Top ok!
perghh ella aku suka style dia cenggitu tu pasal dia tak sanggul...akekekkee

whitecappuccino said...

romantika de amo!

HeNRieTTa JoSe said...

mmg champur2....best lew, hubby akk rjin gosok baju, picta tu mmg romantik abis lew....hehehe....

Eintan Nurfuzie said...

romantiknye dorang... :)

lama cik en x terjah blog kawan2 cik en ni..nak tau sebab pe.. kena tengok entry ini
http://www.nurfuzie.com/2012/07/kovensyen-kecemerlangan-diri-dvs-2012.html

Unknown said...

ekeke..betol x kak whida..suami ni kalo ade dekat asik nk gaduh2..kalo jauh2 baru teringat..hehe

azi said...

Aduh!!bahagianya...cemburu akak tengok tau...semoga kebahagian akan berpanjangan dan berkekalan hingga hujung nyawa....:)

p/s..agak2 sapalah pemenang MC tukan...?

mama aini said...

oh entry ni mood org rindu kat `room mate dia`..ahahakz..pic yg last tu buat penawarnya..