nuffnang advert

Tuesday, December 13, 2011

jgn buang anak, jgn buang kucing!!

selamat petang semua...
mcm biasa, ptg2 layan gambar la yer...

mesti rumah dia jadik port tempat buang kucing...hehe...



sumber: cari.com

53 comments:

nurbeena said...

kesian dia...
tp kt kampung dulu mmg banyak kucing tak bertuan singgah... Dah singgah tu bela jer lah.
Tp d bandar ni kena pikir banyak kali la jg kalo nk bela...takde kwsn..

wida said...

yelah..mesti tension sebab rumah dia byk sgt orang buang kucing..hiks

:: Mrs.Eady :: said...

haahhha..marah sgt tuh!

wan nurul hezrina said...

aikk hehe ada gak iklan mcm nie..nie iklan nasihat atau amaran?hikhik..so jangan buang kucing mcm buang anak.hehe

wida said...

Pasal widget yg sis tanya tu..rasanya saya amik kat sini:

http://tutorialuntukblog.blogspot.com/2010/08/top-commentor-widget.html

mamasuri said...

dah bagi warning siap2 tu..kalu buang jugak tak taulah ....

hyazz said...

hahaha...marah la tu...sapa la yang buang kat rumah dia tu

miss Fyqa said...

kesian. maybe la..ada org buang kucing kt dpn umah dia.. hukhuk

fiza said...

Marah betul tu ☺☺

whitecappuccino said...

mesti kucing berlambak tempat dia ni..

Mimy Hamid said...

setuju coz sy pencinta kucing jugak

Huda said...

saya pun pantang orang buang kucing kat rumah saya, sebabnya saya ni hati cair, tak sampai hati tak bela..tulah masalahnya..

KhaiRin said...

dia kena psg CCTV - detect pembuang kucing

CintaZulaikha said...

kalau yg tukang baca tuh tak paham, mmg tak taulah nak kata apa..huhu

Edy Fee said...

port biasa kat kdai mkan.hahaha

cik ika said...

err..ta ske sape2 buang kucing ni..cian aw..

::NureeN:: said...

slalu klau org buang kucing kat kedai mkn @ market kan sng utk dia cr makan

~@mOi ~~ said...

marahnyaaa... hahahaha... siap samakan dgn buang anak tu..

adarnadzmie said...

mesti rumah org tu jd tempat buang kucing kan... sbb tu org tu hangin semacam... tak patut kan org yg buang kucing tu....hehe

Wak Gelas™ said...

wak pon X sukak kucing jugakkk... eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

Cho Zila said...

kesian diakan... siap amin lagi...

Kella said...

betul la... kucing pun punyai nyawa.. makhluk Allah juga.. berhak hidup di dunia...

ieja amieja said...

kes dah berat tu..siap tampal poster lg..

lama x singgah cni..

Tiramisu Fatiema said...

huhu mana pergi perasaan belas kasihan skunk nie...xtaula...peringatan bersama jugak nie...

mamyharraz said...

hehe tapikan mmg comel ayat-ayat marah dia tu =P

MULAN said...

kat sini ramai bela kucing.. bila pindah tinggalkan semua.. lawa2 pulak kucing tu.. atas sebab geli, kita kasi makan ikot luor je..

ps.. ps.. timakasih utk cadangan yg baik utk me-laser tu..!! hahaaa.. moh kita..

ORLANDO AHMAD said...

rumah mak gua tempat pembuangan anak2 kucing

misya said...

siap pasang warning,so jgn sesapa pun buang kucing yer

idasm said...

mesti bengang sgt tu...

Tihara said...

rumah akak pn selalu jd tpt buang kucing..taw2 akk kesian n bela sampai besar n beranak pinak..skang dah pindah..sekali sekala blk tgk rumah, kucing tu ade lg dtg jenguk akk..terharu plak rasa :)

aanie said...

hehehe..kena derhaka terus....mesti rumah dia selalu kena berak...

norhidana said...

mmg sian org tu... marh tul nmpaknye rheheheh

Kazman & Sue said...

haaa3x... dahsyat.... memang dahsyat... tahap angin satu badan dah tu...

TiTi said...

hahaha comel je tulisan dia :D

ieda said...

ekekek kalau doa dia di makbulkan , kes naya tuu ..
sbb bila org baca .. secara x langsung mendoakan jugee :))

mama aini said...

wahida..sian dia kan sampai kena tulis peringatan tu..he2x..kat belakang rumah mama pun selalu org buang ank2 kucing...kesian betul tgk ank2 kucing tu..hu2x..

azi said...

Wahida...
hari ni baru boleh masuk blog wahida...akak tak tahu sebab apa...rugi betul akak ...ketinggalan banyak cerita ...wahidakan pandai menulis...

Nak tahu..rumah akak pun jadi tempat kucing cari makan...akak kesian bagilah jugak susu dn nasi...tapi yang tak tahan ...kucing ni suka berak merata...

♥ aeryn ♥ said...

kesian kucing kan.. ramai orang kat luar sana yg xprihatin.. suka hati jer buang kucing merata..

MaryaYusof said...

LOL...Kelakar ek iklan ni...Sy bukan gemar sgt dgn kucing tp ms duk msia dulu mmg byk kucing duk berkampung kat rumah...bg mkn je la... xde niat pulak nak buang...hehehe...

MaryaYusof said...

Lupa lak nak bgtau...dulu sy kerja dekat LHDN Jln duta tu...tp klau ikut skrg HQ da tuko ke cyber, nnt balik kerja balik xtaula dihantar kemana...hehehe

akubiomed said...

Mesti yang pembuang kucing ingat tuan rumah tersebut adalah tempat penjagaan kucing yang terbuang. :-)

Puan Kutu said...

haha sabo jer la..sapekah yg tak bertanggunjawab buang kucing kt rumah dia.hangin dia..

exora said...

kat gerai2 mkn pun byk kucing terbiar...lg sian bila tgk yg kena langgar di jalan raya

wardah @ fie shah said...

Keras betul amaran dia..hahaha

Mamamya said...

aku x penah buang kucing sbb x penah ada kucing kat umah aku...

khairul said...

mmg dia marah sgt la tu

MamaEma said...

comel lukisan yang dilukis tu.heehehe

CaDLyNN said...

haha..comel je...

eMMe said...

hurm...mcm2 hal kan...buang kucing takpe lagi, kalo buang anak??? bagi la pada yg memerlukan ye tak? jgn la buang2 gitu...perikemanusiaan la skit...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

haha..marah benar tue.. agaknyer mmg btol laa kot..org selalu buang kucing kat area umah dia..

Prettywrite said...

haha..stress punya orang la tu..

Zura said...

tp kalau kite beri makan pd kucing, itu lebih afdal..kucing tue akan doakan kite...tp ye lah drg nie pun satu..buang2 kucing..xde belas langsung..

Dilla Ady said...

ni btul2 marah ni...btul la tu umah die jadi pusat pembuangan kucen..mau tak hot..