nuffnang advert

Thursday, May 19, 2011

soooo warna warni....

selamat pagi semua....
nak citer makanan warna warni hari ni...aku beli kat bazar opis aku bulan lepas...hahaha!! sikit punya lama n3 ni patut dipublishkan...

 ni nama dia ketayap durian...selalu ketayap ni kaler dia hijau kan? kali ni kaler dia sgt kalerful...dan inti dia durian...kakak yg berniaga ni mcm nak tak nak je balut ketayap ni...kau tgk sikit punya hodoh balutan dia dan sumpah aku ckp sgt tak sedap...huh!! nyesal beli!! harap kan kaler je la....

 ni pulak roti jala...beli kat kakak yg sama jugak....aku bawak balik roti jala ni, anak aku si abang tu mkn banyaaaakk sbb kalerful kan...dia siap ckp yg pepel, oren, biru, pink tu dia punya....amek la bang...mkn semua pun takpe...hehe....tapi si adik lak dia tak mkn, dia tgk kalerful sgt dia buat mainan ko...hahaha!!!

mkn roti jala ni cicah ngan serawa durian...mmg sedap!! kuah kari tu dah bo layan...ngeee...

tgh tunggu apa pulak bazar opis aku jual bulan ni....


p/s: terima kasih pada yg sudi isi bloglist aku...bloglist yg ada sekarang ni akan digantikan dgn bloglist yg baru...aku hanya masukkan bloglist yg tinggalkan URL saja...mana yang tak tinggal komen tu mmg takde dlm senarai bloglist baru aku...ngeeee....

56 comments:

miss Fyqa said...

menarik2..

wahh, roti jala... :)

NM02 said...

jah, bulan ni rasanya takde bazar sebab kan kat tingkat 2 tgh renovet, habuk turun sampai bawah kau.. kang masuk plak dalam bazar yang jual makanan

♥Mrs.Eady♥ said...

erks...gamber je menarik tapi rase hampeh jek!hehehe....:)

Ena said...

MEMG KALERFUL SUNGGUH GITU.. HEHE

ZSqueenbee said...

lmenyee smpn gmbo² tu kak bru arini nk publish..dlm pewut pon wana wani dah..makin ceria idup..hihi

mama iris said...

tgk kat dashboard td ingatkan tudung dilipat2 sbb warna warni mengalahkan shawl u know...huhuhu

::FAIZ FARISH:: said...

aku ingatkan kain tadi

sarah-najwan said...

kadang2 penampilan penting utk menarik minat customer..

kita yg tertarik menariklah note duit utk membeli...hehee

yeayyy..bole hakak dah ade..hehee

Fieza79 said...

nice nya..tk penah jumpa yg kalerful mcm tu..nmpk mcm menarik dan sedap...tp kalau betul kurang sedap sayang la kan..kalau tak mesti femes makanan akak tu...semua org nak cari..

rATu kEBaYA said...

opis ada bazar ye.. best..

Mamamya said...

aku baru buat roti jalet kaler merah hijau...tu pun dah ramai yg kata ngeri nak makan...ini lagi lah kalerful gitew...budak2 mmg suka lah...

yg x tahan tu adik blh plak nak buat main ko...adoiii....

p.s: psttttt.....apam dot2 beb..apam dot2...ko paham maksud aku kan..kan..kan...(sajer aku nak bako ko...kikikikiki....)

amirah said...

erkkk...kalerful beno..takut nak makan..takleh nk imejin berapa susah payah kakak tu nak mengalerkannya..

chichi said...

betol la kak wahida..ari tu aku pon beli...aku rasa warna tu la yang buat rasa dia kureng...huh!

AnAk dEneSor said...

wah..x terfikir lak roti jala kalerful ea..hihihih..kreatif

nurkaloi said...

lahaulawala
hahah
kaloi ingat kain baju kurung
siyes hahahahaha
tp bile tgok blik ade plak mcm cecair kat tepi2 dye uh rupenye ketayar durian hahahah

wahh memang rare
wrne wrni

tp kaloi tak suke plak wrne wrni ni
memg laa mnrik tp tkut nk mkan
sbb msti byk gune pwrne kan sis

etiey.com© said...

giler cantik. first time tengok nih./.. somel bangat. suak sgt warna purple tu

rasp said...

suka tengok kaler2 tapi kalo i ngeri nak jamah...kids pulak mesti teruja nak merasa :)

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

comelnya..warna-warni..cute sangat

munna said...

perghhh coloufull ye... ni klu mak munna mesti tak kasi beli..banyak guna pewarna katanya... tapi anak diani pantang nampak yg pelik mesti nak beli...

ieda said...

wah2 menrik perhatian mcm nie .. kalau budak2 tgk sure mereka nak beli kan .. nie nak makan punn sayang nie .. nak2 ketayap tuu :))

Hanis Azla said...

mmg kaler memainkan peranan yg besar kan.. nmpk menarik sangat.. makanan yg biasa pun nmpk sedap sgt..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

cantiknye..kalerfull..
hehe..adik siap buat mainan lg..comel sgt.. ;)

IDAZS said...

tersangat menarik, terlalu cumel utk ditelan :)

sha a.s said...

kalau aku, da bwt frame dah....x smpi hati nk mkn...

Aleyn said...

Makin selera plak tengok colourful cenggitu....tak pernah jumpa lagi kat mana2 ni

myamyza said...

color2 tu yang tak tahan.. kalau kite selere makan yang kuning tu je kot kalau roti jala...kalau kuih ketayap pulak bewarne hijau.. ini dah berkaler2 dia bikin.. terlebih kaler kat umah dia agaknye tuuuu.. haha

Cik Ezy said...

sgt la menarek perhatian..
haha

intan morsalin said...

perghhh...kalerful amat tu...mula2 tgk ...sya igt tu selendang....rupanya kuih...kihkihkih

ArELeEz said...

leez prefer roti jala cicah kari. t'baik, noks..!

Dee said...

menarik..tp kalo mutu rasa bagus pasti lagi ramai org belikan..

Myra Jay said...

Wahh!:) berkaler2 kan, cantik dipandang tapi nak makan sayang kan :P

Jom Cuba "Ayam Goreng Rempah…"

wida said...

roti jala tu cantik..rasa syg pulak nak mkn, hehe

Ati Masrif said...

tapi macam takut jek
dgn bahan pewarna tu ..
byk sgt kak tu letak kot

Kakzakie said...

Adik pun takut nak makan sebab pewarnanya banyak sangat. Abang kira apa tala semacam janji tekak dia sedap...

kasihredha said...

hari tu akak ada buat roti jala, tp tak le secantik gambar tu :)

MasZuber said...

hallamak, memang kalerful la

kuih2 itu!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

tak sampai ati nakmakan lawa sangat la

wardah said...

Da, ada org takut nak makan tau roti jalan tu. rugi kan?

qemaishak said...

warna warni betul..banyak pewarna dia letak ni hehe

Daddy Ziyyad said...

pewarna weyy..pewarna....hahaha..

aku nak buat lah roti canai kaler merah..kaler hijau

HonEyBuNNy said...

akak...

cantiknya warna warni..ila ingat kain tadi..hehe...

ish..rasa sayang la nak makan...hehe

Arief Arf said...

fuyyoo!
unik tol. first time nampak warna warni camtu. mana nak dapat?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

meriahnya !

kalerful.
sayang pulak nak makan...

Korset PB RM1299 said...

Salam kunjungan.. blog yang menarik ;)

singgah la ke blog saya :)

a.samad jaafar said...

pernah nampak masa raya tahun lepas.. cukup tertarik kerana warna.. dan ngap hanya kerana warna jgk..tp..kureng plk rasanya..

penampilannya mmg boleh menarik minat budak2..

NzA said...

cantiknya warna roti jala tu..trpegun tgk....tah2 makcik tu guna watercollour "bancho" tak wahida...ngeh..ngeh..ngeh....

Zura said...

cantik je...mcm2 kaler ade...

Yan said...

ari ni asik tgk kuih warna warni.. cantik.sayang nak makan..

Softtouch [Hanim] said...

cntiknya roti jala tu...menarik tgk....

aDieyZa said...

zana suka roti jala.. tp zana prefer makan roti jala dgn kuah kari..xpernah cicah dgn serawa durian.. huhuhu

My Little Diary said...

eh..eh... warna warni pulak ye, first time tgk... huhu

Pala Maldini said...

nice one.. a touch of creativity.

Makanan tradisional should have this kind of "face-lift" once in a while..

although the original one is still the best

eB ezrin said...

color2 g2 nmpk lagi menarik kan? :)

sahromnasrudin said...

PELIK la roti jala tue warna warni..hilang keasliannya

Maya Mayana said...

laa..dh tk sempat ke wida nk join bloglist...emm tkde rezeki nmpaknya...tp memang menarik utk yg menggemari rupa dr rasa...tips tarik hati pembeli ni...

mrsharis said...

santik..buat perhiasan rumah pun menarik..ahaks ;D