nuffnang advert

Tuesday, March 1, 2011

kakak rojak yg siot....

selamat pagi semua...
kisah terjadi pada hari Khamis lepas di waktu tengahari...

rojak yg x sedap dan servis mcm lahanat!!

mcm biasa, setiap kali waktu baru keluar gaji je, opis aku akan buat bazar jualan...pelbagai jualan disediakan seperti baju kanak2, tudung, pakaian dewasa dan pelbagai juadah disediakan...termasuk ada jual rojak dan pelbagai lagi....eh, apahal ayat aku skema je neh?
dan setiap kali beli rojak, aku mmg x suka sengkuang dan timun...dan ini adalah first time aku nak merasa rojak akak tu..

Aku yg comel: kak, saya punya x nak timun ngan sengkuang ye...
Kakak rojak: ( diam....)
Aku yg comel: kak, saya punya x nak timun ngan sengkuang tau...
Kakak rojak: x nak timun ngan sengkuang? abes tu nak letak apa? ( dgn muka mcm $#!t!! okeh!! )
Aku yg comel: letak je semua buah, kecuali timun ngan sengkuang...
Kakak rojak: ( diam sambil buat muka palat...)
Aku yg comel: akak boleh buat ke x boleh buat ni?
Kakak rojak: boleh...( baru dia kata boleh bila aku dah buat muka hulkhogan kat situ )
Aku yg comel: kalau akak x leh buat, saya x jadi beli...
Kakak rojak: boleh, boleh...

Selama aku beli rojak, ni lah first time org jual rojak x leh buat ngan request aku tu...ala, bukannya aku suh dia panjat pokok pelam ke, pokok jambu ke...aku suh dia asing je timun ngan sengkuang tu...mungkin sbb dlm bowl yg dia dah buat tu dah masuk sekali semua buah, bila aku request camtu, dah jadik satu keje dia kena buat lain...hahahah!!! ada aku kesah??
terus aku kol mek jah, nak meluahkan perasaan aku, nak suh dia stress sekali mcm aku...ngeh ngeh...


p/s: aku jenis kalau makanan tu mahal sekali pun, kalau sedap dan servis baik punya, mmg aku akan carik jugak...walau kena beratur sekali pun...

50 comments:

Mek Rose said...

mcm2 org ade kan kat donia ni..huhuh

if den, den bayor lebih sbb suke mintak pelam lebih..agagagaga

Unknown said...

wahida--
agak2 makcik tu ada masalah kot...
sepatutnya dia tak sesuai berniaga...sesuai kerja sendiri jer..

PS: jangan marah2 nanti kurang cantik,,hehe

kasihredha said...

air liur tak tertahan tgok rojak dipagi hari :)
akak rojak tu tgh dtg bulan kot...hihi

Zareda Norman said...

buat sendiri jer dik.. kak zar ada sebotol besar kuah rojak gred A punyer.. meh amik ni

Unknown said...

hurmmm...mcm tu la kan penjual ni...layan customer cam x ikhlas jer...kan kita bayar...bukan minta free...

lia pun x suka sengkuang...

Ati Masrif said...

agaknya akak tu tgh kira2
untung ke tak kalau takde 2 buah tu
kena tambah buah lain...hihi

NM02 said...

kakak tu meroyan la jah sebab dia kena tukar tempat. hahaha

pakaian budak? sape weh?

Mrs.Imran said...

macam2

Mawar said...

kak wahida,

alahai...org lagu tu pun ado? lain kali Xpyh jual le, tutup kedai, duk je d rmh, laaagi senang, ko guano kak?

Unknown said...

mood dia kelaut la tu..kesian kt orang lain yg terkena tempias dia..

baik dia duduk diam2 dalam rumah je, takyah meniaga kalau mood kelaut kan :)

wida said...

customer is always right..so sepatutnya akak rojak tu kenalah ikot ckp kita.

Pepel BoNda AmaNi said...

bukan setakat mekjah..aku pun nek stress skli beb..e2 macam punya manusia pun ada ka??

Pala Maldini said...

nko cuba alter resepi dia, tentu dia tak karuan...

for sure, rasa rojak dia dah lari...

akak tu cuma reti buat rojak yang ada timun dan sengkuang...

IDAZS said...

mmm, susah kalu nak beniaga tapi moody. kin nak monopuse kot tu. eheheheheheheh

tapi rojak tu buat daku terliur..tiba-tiba teringat kuah rojak mak bee

Unknown said...

dalam dialot tu bhg "Aku yang comel" buat akak tersnyum simpul...hihi.

p/s: akak pulak suka sengkuang dan timun..:)

. said...

sengkuang sedap ape :P

Arizakiah said...

apa2 pun pelanggan tetap no 1..
Kalau tak nak layan kerenah pelanggan
pergi je kerja kilang..layan kerenah supervisor he..he..he
Tapi akak nampak rojak die tu sedap jugak.....

Fieza79 said...

hehee mesti kakak tu bengang giler dgn ko wahida...hehee yela kita customer kan...sentiasa betull...!

Anim Azhari said...

klu cam ni sye pon naik hangen

Izwa Kamaruddin said...

ish ish ish..ade ke nk marah kalo kiter mintak mcm tu dh name nyer ko berniaga..ikut je la kehendak pelanggan..

Sabihah said...

adoi...mcm ni pun ade ke?sabo ajelaa...hehehe...nak meniaga ke tanak ni.. ;p

Sabihah said...

adoi...mcm ni pun ade ke?sabo ajelaa...hehehe...nak meniaga ke tanak ni.. ;p

nurkass said...

hurmmm..
selalu gak terkena camni..kita punyelah sopan tanya bebaik..tapi penjual tu mcm ??????..haihhh..

Ena said...

camtu lah kekdahnya sbb manusia tu penuh ngan ragam.. macam2 ado.. hehehe.. so, sabor je lah kan..

Dee said...

alahai..bukan susah pun kan..sabar jelah..sib baik makcik jual rojak kt umah aku baik..sedap pun sedap..hihihi..

|| NaFiRaa || said...

memang berbulukan kalo jumpe org cam tuh.. terasa nak maki2 jek!!!

Dr K said...

Ko tau tak sengkuang tu kalau dimakan secara berkala selama setahun, boleh memudakan wajah ko 10 tahun...:P

Ko tau tak timun tu kalau dimakan berkala selama 6 bulan, boleh memuluskan kulit setulus kulit baby..

~miahaha

wahida said...

daddyziyyad: walaupun aku x suka makan benda2 tu sumer, aku tetap feeling awet muda ko...ahaks!

eelobor said...

hahaha, milo ais satu. tapi tak nak susu & ais tau...

siapppp....

arrrrr

jeBateja said...

lain kali ambil semua....sengkuang n timun ko bg aku makan....kalau ada mengkuang pun ko bg sekali....aku leh makan semua benda....ahakz

MOMMY CGG said...

MACAM2 PEEL ORG:)

edane said...

datang bulan kot :p

h4ni3 said...

pes taim menjengah ke sini :D

orang berniaga patut muka manissss kan..
kalo nak kutuk customer pun, kutuk dlm hati jela.. takyah buat muka depan kita

cheqna said...

customers is always right ok..
ko tak nak jual sudahhhhhhhhhh
tak kemananya kalau dia berterusan macam gitu...

ZZnoor said...

sy pun pantang bab2 sales & service yang tak best ni...blh mempengaruhi perasaan marah sy...

amirah said...

memahami..memahami..

saborrr jela kan orang camtu. kut tanak buat cakap jela, kan senang. krisis pertengahan usia sungguh la ahkak tu..

Zura Tahir said...

KEHKEH...itu pun nk blur ke...

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

cik jue setuju..mahal tak kisah janji layanan ok dan makanan best..tapi kalau makantak best tyapi layanan high class pun boleh tahan..jangan layanan hampeh....makanan sedap pun jadi tak sedap...

sw33tdarling said...

dia buat ke tak buat..? kalau aku, akan avoid timun ngan nenas.. sengkuang byk pun takpeee

Dilla Ady said...

macam hawau jek..kalu dilla trus cancel order..ko mkn la sendrik!

NzA said...

eeeeee.....kalu org camtu nk buat biz mmg jap jelh.....

NzA said...

eeeeee.....kalu org camtu nk buat biz mmg jap jelh.....

ezy.fia said...

kite ade hak!
utamekn hak kite sbgai pelnggan..
hehekk

MasZuber said...

glurpppp

telan ayak lior..

ckLah @xiiinam said...

Kakak tu sdg berjiwa rojak....jiwa kacau agknya!

Myra Jay said...

Mmg org yg juai tu malas ar tu, len kali jgn berniaga kan kalau customer mintak tak leh ditunaikan :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

tengok pun tak menyelerakan. banyak perniaga cam tu.bajet dah femes ke apa?

Raji and Yeen said...

ala sepatutnya xpayah beli
ad plak cmtuh
duit dtg dari customer juga
tapi buat muka mcm xpuas hati plak ngn customer
grrr geram2

Bitt (double IS) said...

perghh ismeth biasa la memang ketakutan jadinya...hahahhaha dah la kol 1 pagi dok baca sini dia plak sambil susu tertido siap bangun terkejut tauk...hahahahaa jgn mimpi ngerik sudah..

soffea said...

uh.. geramnye.. i plak yg geram. huhu. tah pape je akak rojak. aku rojakkan die skali bru tau. sure takde sape nak beli. hhhahahahaa.