nuffnang advert

Friday, August 27, 2010

berbuka puasa di rumah MIL...

salam 17 ramadhan semua...kesian pada yg keje KL kan, x dpt cuti Nuzul Quran...termasuk lah aku...hehehe...ari ni aku nak cite pasal aku buka puasa kat umah mak mertua aku kat Senawang ari Sabtu dan Ahad lepas...best woo....mkn ramai2...style makanan adalah jenis buffet...maklumlah sebab ramai kan...jom tgk lauk2 nye...simple2 je lauk nye...tapi yg pasti sgt menyelerakan...sangat2 ok!!!


ni menu masa ari Sabtu...ada kari daging, sambal ikan bilis petai dan sayur campur....
lauk2 lain pun ada jugak...tapi yg pasti sambal belacan yg kat tgh2 tu mmg terangkat...mabeles!!!


antara kuih muih kami...banyak kan...maklumlah ramai kan....

ada jus tembikai 3 jug, jus jambu batu dan jus mangga....pergghhh!!!!



 

Ni pulak lauk kami ari Ahad lepas....ni lg simple...tapi makan benda alah ni lah yg sentiasa buat aku nak balik Senawang....


pernah tgk gambar ni dlm n3 aku sebelum ni kan...aku nak masuk lagi gambar ni sekali lagi...hahaha...tapi ni gambar latest ok....ni namanya sup tulang Pn. Normah...mak aii....sikit punye empuk daging dia...3x aku tambah you...mmg kegemaran aku...my MIL tau aku suka bangat ngan sup tulang buatan dia...
makan sup tulang ni kena mkn ni saja...kalau dah campur ngan lauk lain dah potong rasa dia...jadinya, my MIL buat sup tulang ni saja ngan sambal belacan...itu aje dah buat kami anak beranak mkn dgn seleranya...

oklah...jgn terliur plak ye...banyakkan bersabar di bulan puasa ni....hehehe...

12 comments:

my-niezzareena said...

ya Allah jah... aku terliuq ngan sup tulang tu... adeiii.....

jeBateja said...

Adehhhh laaaaa....bulan2 pose ni tenguk makanan mmg tak boleh belah arrrr.....terliur oooooo....

Dee said...

wui..sumanya menyelerakan sungguh..nak2 sup tulang tuh..

ct shah said...

ko kan jah...tak baik wat org tertampi2 di bulan pose ni tau.enggak manis.lenkali ajak aku sekali.bior aku lak perabihkan sup tulang tuh!:p

..::SangRatoo::.. said...

aduyaii...sup tulang tu bikin leleh laa..kalau aku campur cili..kompem hitamm sup tu..hahaha..pedas~

along said...

pegrrr...memang selera beb...tabik toing2 la... ngan MIL ko yek....sup tulang tu yg buat along tak tahan nih....

Beruang Madu said...

Yer lah... memang terliur tengok sup tulang tu... harus lah aku terai nih.. Err Wahida... boleh tolong dapatkan resepi untuk kami kami nih? Mau seperiuk besar aku buat nih...

Serius ni yeh.. Abg Bear nak wat ahad nanti...

termasuk tanya sekali berapa jam dia rebus sebelum wat sup tu dan ibu mu guna balik tak air rebusan tu... tolong yer ... beso pahala ko Jah untuk org buka posa nih...

nieda said...

sedapnya food...siap ada buffet lagi..bestnya

Hadzizi Noor Shahidan said...

kak,
mantop org nogoghi masak!hihi...

Mrs.Eady said...

adduhaaaii....pagi-apgi dh buat perut ni lapar!!
adduuii..sedap nyer sup lagi2 kalo dia cicih dgn roti time panas2!

wahida said...

mek jah: kalau ko dtg senawang aku mintak mak mertua aku buat utk ko ye jah...

jebateja: ala...rilek la jebat...awak tu tunjuk puding setiap n3 awak ingat saya x terliur ke? hehehe..dah la puding tu pun feveret saya...

dee: masih terbayang sup tulang tu dlm ingatan saya dee...

ctshah: tertampi2 tu apa pah?

sangratoo: ko pun kuat pedas ye ju? bagus bagus..

wahida said...

along: bila nak puasa sesama neh? nama je jiran tapi dah lama x jumpa kan..

beruang madu: ok..nnt saya dptkan resipi utk abg ye...tapi kalau dah buat masuk dlm n3 abang ye...saya nak tgk hasilnye...hehehe...

nieda: hehehe..ada buffet sbb kiteorg ramai ari tu...sesekali buat buffet rasa mcm berbuka kat hotel laks...ahaks...

zizi: org nogoghi masak mmg sedap...serius puji neh...lauk pauk ko masa ko kawin kat Senawang tu pun sedap2 belaka...org nogoghi mmg best!!!

mrs eady: sori la beb..buat hang terliur lak..bawak2 bersabar ye...