nuffnang advert

Monday, July 23, 2018

perut, rebung, ikan mayong & terung pipit

Assalamualaikum semua...


korang makan perut?
korang makan rebung?
ya Allah sedap okeh perut masak lemak letak rebung macam ni..
i dulu2 tak reti makan perut...
pernah try dulu, tapi dapat yang liat...
kemain giler susah nak telan, ye lah dah liat kan...
terus trauma tak nak makan dah...huhu...
tapi lepas kawen dengan hubby,
i slow2 dah pandai makan perut...
siap pakej pandai masak perut ni okehhh...hahaha...
perut i basuh bersih2 pastu i rebus perut ni lama tau...
i tak boleh benda liat2 ni...
daging dan tulang pun mcm tu..kena empuk...
baru feel makan...
rebung pulak tak yah cakap la..
dari dulu mmg suka dengan rebung...
dalam pada orang lain ckp bau dia busuk,
kat hidung aku rebung ada lah wangiiiii...
jangan nak kutuk2 rebung tau...
i sentap...hahahaha...
so bila hubby suruh i masak perut dengan rebung,
i apa lagi...sepantas kilat pi buat masak lemak cili padi..
riang di hati bila tengok suami makan bertambah2...
bukan dia je mkn byk, dengan i sekali makan tak ingat dunia...adoiii...
masak lemak i tak suka letak serbuk kunyit,
i akan pakai kunyit hidup semata2...baru terangkat!
pastu buat pedas2, mmg lagi terangkat la masak lemak ni...

ni pun lauk feveret i...
sambal tumis cili padi ikan mayong dengan terung pipit...
terung pipit tu best gigit2, nikmat!
i kalau balik kampung kalau mak masak ni, mmg bertambah 3x..
eh, apa je la yang mak masak i makan tak bertambah...hahaha...
kesukaan i sangat la benda2 pedas ni...
ada pulak terung pipit camni...
dengan ikan mayong goreng garing...adoiiii...
laparrrr...
errr, kawan2 i ramai jugak yang tak tahu ikan mayong ni...
korang panggil ikan mayong ni ikan apa eh?



ok lah, nnt bila2 sambung lagi...bz sikit hari ni..bai!

12 comments:

dear anies said...

perut...semua jenis masakan eps kerabu perut semua sy bedal...rebung x mkn.. even bau pun x boleh heheh

Kakcik Nur said...

Sedapnya masak lemak rebung dengan perut tu... :)

Ann Ishak said...

boleh tak nak nangis tengok makanan ni...sedapnyaaaaaaa :D

mama tisya said...

suka perut dlm rebung tp mkn kuah and perut je la..rebung tk mkn hehe

HeNRieTTa JoSe said...

xpernah masak perut lagi...sbb mmg xsuka, pengalaman yang sama, masa kt asrama dulu, dorg suka masak perut, liat plak tu...mmg xmakan la jawapnya...

ain.ya.nun. said...

Ikan mayong tu sama dengan ikan duri kan?
Semua yang berkaitan dengan perut, den suko. Sup perut, Peruk masak lemak cili padi rebung, kerabu perut!

amirah said...

feberet gak ni..adoi!

Rapunzel Cikilolo said...

sambal kaler mcm tu dh tau sedap dah...

adui.

Amanda Suria said...

Ikan mayong aku suka maak kari nok...sedapppp...kalau perut memang selamanya la suka masak lemak cili api campur rebung..peh tu akau suka lagi perut muda..huiiiiiii...bestttt

aezowen said...

sedapnya. hu2

norhidana miswan said...

oloh2 kak oi.... bakpe sedap sgt lah menu tuh semuanya....
perut@babat ngn rebung mmg ngam sgt.... lagi2 klu dpt rebung madu kak....

Siti Yang Menaip said...

uuish ni lauk makan dengan nasi panas blh bertambah2 hehe..