nuffnang advert

Monday, December 11, 2017

let's masak masak (part 17)

Assalamualaikum semua...

macam lama dah rasanya tak update menu masak masak kan...
jom la aku screenshot 10 menu dari IG aku...
tapiiiiii....
ada tapi tau,
ni main masak2 masak bulan December tahun 2016 okeyyyy...
diulang, tahun 2016 tau, bukan tahun ni...haha...
ye la, aku tengok mana masakan yang belum di upload kat blog,
tu yang aku masuk kat sini tu..hehe...
aci la kan... :)

ayam bakar versi aku...
jangan tanya apa resepi sebab aku sendiri tak ingat bahan apa aku perap kat ayam ni...haha...
bahan apa yang ada je kat rumah tu...
ada oregano ngan parsley flake kat dapur tu pun aku tabur sekali...
janji anak2 cakap sodap...kehkeh...

masak simple camni kalau laki aku takde kat rumah boleh la...
aku pulak jenis makan macam ni je pun dah boleh buat tambah nasi...
ada ikan goreng garing2 ngan sambal belacan dah buat aku berselera...
anak2 pulak mmg hantu bayam pepel...
kalau beli mmg kena beli 2 ikat, baru puas makan...

carbonara simple...
kat rumah tu yang hantu spaghetti cuma aku, abang ngan junior...
kalau laki aku ngan si adik, mmg kurengggg spaghetti2 ni...
adik tu kalau boleh hari2 nasi goreng pun takpe...huhu...

sambal sotong feveret encik suami...

aku ni peminat tegar kaki ayam...
suka sangat kalau dapat buat sup...
kat rumah tu, yang mengikut aku suka makan kaki ayam ni si adik...
dia pun pandai makan...gud!

 ni pun lauk feveret encik suami kita...

aku belajar masak macam2 dalam rice cooker dengan geng2 ofis aku la ni...
ofismate aku semuanya kreatif belaka...
macam2 dorang boleh masak dalam rice cooker...
tu yang bila gas abes kat rumah tu terus aku masak dalam rice cooker tu...
anak2 siap tabik spring puji kemain cakap aku hebat okeyyyy...
padahal hebat sebab masak dalam rice cooker je pun...hahaha...

ada ikan masin weiiii...
mana boleh tahan...tambah 3x okeyyyy...ekekek...

sambal totok @ sambal ketuk...apa2 je la...
ermmm dap dap...

bila dah tak tahu nak masak apa...
cincai je la...sedap jugak masak sos tiram mcm ni...


ok lah, 10 menu dulu...
nanti bila2 update lagi main masak2 cenggini...bai!

4 comments:

dear anies said...

ringkas pun x pe yg penting anak2 mkn... bla yg x nk mkn tu yg patut dirisaukan.. eh eh... msk cerita lain laa pulak

Ann Ishak said...

baguih mama :D

adarnadzmie said...

byknya menu... rajin mama ida masak...:)

Kakcik Nur said...

Aduhai...tertelan-telan airliur mak ni... :)