nuffnang advert

Wednesday, January 16, 2013

~WW~ g.e.l.i


lipan besar ni masuk kat rumah nenek mertua aku kat kampung Linggi...
ada dua ekor sebenarnya, atas faktor keselamatan, dua2 pun dah mati dibunuh..



kredit gambar to Ain, my adik ipar yg gojes

39 comments:

Kazman / Sue said...

sekali sengat mahu bisa tahap lipan ni....

norhidana miswan said...

kalu aku bukan geli kak tp seram, sbb penah kene geget ngn lipan... sakit ooooo...

suri solehah said...

akak mmg jenis2 yg berkaki banyak ni mmg geli..aww

Nazayiena Ayiena said...

Geli tgk,klu jumpa cepat2 nak bunuhkan sbb takut digigittnya nanti.

:: Mrs.Eady :: said...

huwaaaa...geli gak!!!!!!

sudipVSsenduk said...

kalau dkt thailand, berebut org nak goreng bercili ni...

eima said...

gile ko tu ...besar betui la ... lipan bara gayanye tu ... boleh maut klu kena sengat ...seram

Fiza Rahman said...

Meremang tgk sbb geli.

m.u.l.a.n said...

ustaz kata hewan beracun/bahaya jgn dibunuh dalam rumah.. usar2 keluar & bunuh kat luar rumah.. baru tau hari tu.. selalunya hentam kat mana jumpa je sampai mati..

JunAina said...

Kalau kena tu mau menderita biasanya. Biasanya lipan ni banyak kat kawasan tanah berpasir.

Saya Disini said...

besarnye

NM02 said...
This comment has been removed by the author.
NM02 said...

kalau lipan ni nak kat kau, kau nk tk jah?

Nurulhuda Abdul Latip said...

eiii...takutttt

Rai Ourkizuna said...

Liat nyawa lipan ni.. Seb baik takde yg cedera..

Kakzakie said...

Kalau dua tu mungkin suami-isteri (sehidup-semati).

Rasp said...

eeeeee sungguh menggelikan....
takut pun iye....

mamawaiz said...

Bisa ni kak...bahaya.takutnya

nuyui a.k.a miss YUI said...

bisa bahaya!

ct rahani said...

besornya kak.. mmg bahaya nih..

Daddy Ziyyad said...

haruslah bunuh nok...takkan nak buat sup pulak...bahahaha

Munnafendy said...

sggup plak tu akak nk amik gmbrnya..hahaha

lieyalatif said...

weyyy aku pun geli hah...meremang2 bulu tengkuk aku tgk ....

kat umah mak aku pun ade gak kes lipan masuk....lagi2 kalo musim hujan...umah mak aku kiri kanan kebun kelapa sawit ko...mmg selalu ade jek laa minatang ni.....

Nafira usof said...

errkkk.. besornye!!! kalo kena gigit boleh MC seminggu nih~

Nisah Idham said...

Lipan..
yang ni nisah tak geli
tapi takut, huhu takut kena gigit

Amanda Suria said...

MMG KENA BUNUH..KALAU DAH KENA SENGAT..MEMANG SUSAH NAK BAIK...BISA WOOOOO

Kesuma Angsana said...

wei besar takutnyer...

Cik Awin said...

gelinya...kalau saya, mmg dh jerit2 tengok menatang ni....

ritu kna gigit menatang ni, ada lagi kesannya smpi skrg....

~MommyAida~ said...

tula..hari tu pun ade lipan kecik masuk dlm rumah..terpaksa bunuh walaupun org kata time mengandung tak elok bunuh binatang kan..haih..demi keselamatan..huhuh

Umie Artoqiemie said...

Pukui gune penyapu ! Pukui pukui pukui

Chik Att said...

lipan besar tu pernah masuk dalam kainbatik mak ... melompat-lompat dia. nasib tak jadi apa apa...

munna said...

bahaya ni.... klu musim hujan mmg banyaklah binatang ni keluar dari sarang dia

Rinna said...

Besar betul tuh.. bahaya kalau kena sengat.. adoii..

Qhaifa Nur said...

dari kena gigit baik dibunuh...
besarnya......

Fadilah Aziz said...

Aww..seramnya lipan!

Izan Ishak said...

lipanlah yg paling saya ngeri kak. dulu masa dok umah sewa ada je binatang masuk kot celah2 pintu. mujur sempat dibunuh.

Ema Blog said...

berbisanya...

Zura Zue said...

ngeri tgk lipan merah nie..ape ntah lg kalau dia gigit...mesti berbisa...

akubiomed said...

Besarnya lipan. Lipan ini serangga berbisa.