nuffnang advert

Thursday, March 31, 2016

nak mak yang suap

Assalamualaikum semua...

meh tengok adik aku gedik nak mak suapkan dia...
sampai mak pun malas nak layan...hahaha...

semalam dalam grup wasap,
aku ngan adik aku berhajat nak belanja mak kami makan seafood..
sempena kejayaan mak menempatkan diri no.1 dalam Avon...
no.1 dalam Sungai Besar gituww..
so, perbincangan dilakukan...
kemungkinan besar belanja mak lepas dapat gaji lagi sekali la...hahaha...

yang jadi perbincangan ni panjang lebar bila adik aku gedik nak makan nanti mak yang suapkan...ekekek...
pernah jugak dia balik kampung dulu aku tengok mak suapkan dia...
so, ni bukan pertama kali dia buat perangai mcm ni...
mak pun redha dan pasrah melayan kerenah anak bongsu dia tu...hahaha..
sampai anak aku si abang tengok 'drama' tu
dia tegur 'aik, pakcu emy dah tua pun nenek yang suapkan?
ekekek...

adik aku manja sikit dengan mak walau dia dah berbini dan dah ada anak...
aku pulak selalu 'gaduh' ngan mak...
kalau mak tetiba suap aku, aku macam errrrr....hahaha
sebab tu bila dik emy cakap 'along pun nak', aku diam je la...ekekek...

jangan salah faham, aku sayanggggg mak..
dulu kecik2 sampai aku darjah 6 pun kadang2 mak masih suap aku...
cuma dah tua2 ni kalau nak manja lelebih tu aku macam pelik je...hehe...

apa2 je lah dik emy oiii...
jangan ko mintak mak suap masa kita makan kat restoran nnt dah la...
kang ada yang amek video dan viral kan pulak...
glemer family kita nnt...muahahaha...

20 comments:

Inani Hazwani said...

Ahaaa. Sekali sekala nak manja dengan mak :P

Nurzakiah Hanum said...

rindu kenangan suap2 nie

Kakzakie Purvit said...

Mak supporting juga tu
Maknanya Dik Emy masih ada chance nak minta mak suap tu:)

#Anak-anak kakak masih suap sesekali balik nak manja-manja kan

akubiomed said...

Anak manja mak memang macam tuh. :)

aizamia3 said...

Saya suka dapat manja2 macam tu.. Gedik pun gediklah janji dapat.. hehehe..

adarnadzmie said...

bestnya dpt mkn mak suap... sekali sekala best dpt mak suap...skrg ni suami jer dok suap nak mak jugak kan... teringat dulu2...huhuuuu

Kakcik Nur said...

Kasih seorang ibu. Walaupun anak dah jadi makbapak orang, mak masih tak segan silu hendak menyuapkan...

Ena said...

Hehehe..

comel sangat mintak mak suap tu yeh..
=D

Umie Adli said...

sesekali mak suap rasa masih kecik lagi. hehehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

ok pe manja..ihihi

eima said...

anak lelaki tu biasa la ...
tgk dlm gambar kat MY FAMILY tu kemain adik ko melentik sebelak mak ... hehehehe

mawar_berduri said...

hahha...nak manja-manja ngan mak ler tu..

Nafira usof said...

hahahaha... anak manja gitu lah gayanye.
tapi kalo anak bongsu lelaki manja nye lain mcm sikit kan nak banding anak bongsu pompuan.
sonok jugak sesekali menyakat mak.
tetiba aku plak rindu kat mak aku. hahahaha

Bunda_nora said...

Ermm apa salahnya nak manja2....nanti kita suap2 mak pulak...terutama masa mak sakit...

babYpose said...

Haha ada peluang bole tu, terasa ok pula kan suap anak-anak ni dari suruh makan kan..suap makan aiskrim ade la sebab nak kawal aiskrim tu :)

norhidana miswan said...

hahahha... kak, aku skrg walaupun dh tua, kalau balik kg kebetulan mak aku tgh mkn... kami adik badik pun ngendeng sekali msti mak aku suap nyer

kadang sorang2 mak aku suapkan tp selalu aku ngn adik aku yg duk kl jelah... heheh rasa best sgt lah tu kalau mak suap...

Diana Rashid said...

saya masa kecil2 tak duduk dengan mak.masa umur 13 baru tinggal dengan mak..dapat dok dengan mak sampai tingkatan 5 kadang2 mak suap makan nasik..hehehe..tapi sekarang dah berlaki tak la suruh mak suap..sebab tu aank2 pun sampai sekarang saya yang suap makan..tu pun ada yang tak suka..cakap saya manjakan anak melampau..huhu..kesah apa ..kan??

Yana Libra said...

bagsulah rapat lg dgn mak :)

ietams said...

memang sedap makan bila mak suap

hainom OKje said...

Pandai adik tu ambik hati mak....mak mesti suka tu Wahida....

Tahniah buat mak. Seronoknya anak anak berpakat nak belanja mak sambil meraikan kejayaan. Mak mesti terharu tu weyh!